Citat:
Ursprungligen postat av
Provocative2.0
I C20s exempel så låter historien om Golfen som om killen buskörde jävligt illa.
I går så körde jag som en snäll Provocative o fick en Ferrari bakom mig. Även när vi kom ut på landsvägen som var skyltad 70 så låg den bakom i laglig hastighet. Tror knappast att han låg bakom för att han inte kunde köra om då jag själv brukar köra om andra med min Volvo.
Nu är inte min bil en värsting men ändå klart kompetent. Jag kan vara en av de där du stör dig på.
Jag drar iväg vid grönt UPP till den hastighet jag tänker hålla. Vill du sedan tro att jag känner mig som beta när du kör om så är jag inte så låg att jag inte kan bjuda på det.
Bara för att man kan så finns inget som säger att man måste.
Lite samma sak som med Ferrarin som jag ville bli omkörd av om han bara gav rejälv med gas.
Rent motortekniskt skulle det fordonet han satt i blåst förbi dig, det betvivlade han nog inte. Men
kanske betvivlade han sina
körkunskaper i
hög hastighet, och vill inte lämna det åt ödet att utvisa. Så han bestämde sig för att ligga bakom. Det är en teori.
En annan kan vara liknande den du själv föredrog, nämligen att han helt enkelt inte ville köra om, han kanske bara ville glida runt i sin Ferrari.
Men tror du drar lite förhastad slutsats med den jämförelsen. Jag ligger ofta bakom bilar oavsett märke. Huruvida jag skulle störa mig på dig eller inte beror på lite olika faktorer och aspekter.
Det som avgör ifall jag kör om / visar vem som är alfa/beta är till exempel;
A) Fartkameror/känt område för flygande kontroller dylikt.
B) Ifall personen ifråga - i sin körning - avse ge sken utav att kunna köra fort.
C) Kör dåligt, t.ex svänger av i snigelfarter, utgör fara för allmänheten m.m
Sen ett annat scenario där jag många gånger har fått visa vägen och ta ner höjdare tillbaka till verkligheten igen är när jag fridfullt kör i laglig hastighet, när jag plötsligt ser någon nolla till rallyförare hastigt dyka upp bakom mig, för att sedan slicka mig i arslet. Då försvinner han oftast ur mitt synfält när respektives kunskaper har fått göra upp.
Ibland försöker jag, till och med, att inte bry mig om dessa personer som snabbt kör bakom mig, utan fortsätter lugn och sansat tills dom slutligen drar om. Ifall dom då tittar på mig medans dom kör om, eller svänger kraftigt framför, ja då är leken igång igen. Vid ett tillfälle, det var en ovanligt envis rally-förare, så var jag tvungen köra uppemot 150km/h i 50 område för att blåsa om honom. Men det var riskerna väl värt den gången.
Och i 9/10 fall får dom se sig besegrade, och då talar vi om bilar som på alla sätt rent tekniskt har bättre förutsättningar än mig. Bilar - i samma klass som jag oftast framför - har jag så vitt jag vet aldrig blivit ifråndragen av, utifrån ovanstående scenarier.
Citat:
Ursprungligen postat av
smokieknife
Vad vet du om hur jag hanterar ett fordon i trafiken?
Tror du att det är en tävling att vara ute i trafiken så gör du skäl för ditt nick, punkt.
Det är bla sådana som du som orsakar tillbud.
Ganska uppenbart.
Nja, jag har inte sagt något om någon tävling. Det är ingen tävling att gå inne i en stormarknad heller, men somliga går förbi andra, och likförbannat söndagskör...söndagsgår folk även i butiker ibland, blockerar vägar osv. Samma pack som är ute i trafiken och jävlas.
Det är bla sådana som du som orsakar överbelastade sjukhus, dåliga inlägg på flashback och mer bränsleåtgång.