2018-08-03, 08:43
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minkapten
Folk som inte kan respektera att man själv håller hastigheten på 30 väg.
Har en väg här hos mig där man ALLTID får nån jävel i arslet som trycker på när man själv ligger i 30-32.
Så fort det finns möjlighet så kör dom om,fortfarande på 30 vägen. Fort som fan.

Dock är det kul att ligga runt 28-29 då när man får dom i arslet men man tycker ju dom borde va mer rädda om sitt kort.
Den är kul. Om bilen framför dig kör lagligt så ska du få ett tips till i hur man driver folk till vanvett.
Håll avstånd till framförvarande. Ofta får man en bil en meter bakom sig o ibland så markerar de att de vill köra om.
Luckor i en svensk kö är roliga att studera.
Citera
2018-08-03, 08:53
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GravtPsykisktStord
Ja, din teori stämmer nog in på många, dom kör bilen bara pga dess status, inte för bilkörning i sig. Hehe, ajaj, då märker man att han inte är van att köra snabbt - sånt märker man av ganska snabbt ifall man själv är en duktig förare. Jag själv har kört allt från motorcykel till långtradare i många år, så man har väl fått lite gratis insikter bara därifrån. Sen första åren efter man fick körkortet så körde man ibland farligt fort, dvs utan egentlig kontroll. Men eftersom jag är helskinnad idag så innebar alla farliga körningar att jag idag är en betydligt bättre förare än medelsnittet.

Hurså? Varför vill ni - som ej klarar av att hantera fordon i trafiken - att vi som faktiskt kan det ska smutskastas? Börja inte gasa på ifall ni inte vill få ert ego förstört nästa gång, så enkelt är det.
I C20s exempel så låter historien om Golfen som om killen buskörde jävligt illa.
I går så körde jag som en snäll Provocative o fick en Ferrari bakom mig. Även när vi kom ut på landsvägen som var skyltad 70 så låg den bakom i laglig hastighet. Tror knappast att han låg bakom för att han inte kunde köra om då jag själv brukar köra om andra med min Volvo.

Nu är inte min bil en värsting men ändå klart kompetent. Jag kan vara en av de där du stör dig på.
Jag drar iväg vid grönt UPP till den hastighet jag tänker hålla. Vill du sedan tro att jag känner mig som beta när du kör om så är jag inte så låg att jag inte kan bjuda på det.
Bara för att man kan så finns inget som säger att man måste.
Lite samma sak som med Ferrarin som jag ville bli omkörd av om han bara gav rejälv med gas.
Citera
2018-08-03, 08:59
Medlem
gamlingen66s avatar
Folk som kör 75 på 80 sträcka och saktar ner till 65 när dom kommer till en kamera,,,,idioter,,, stanna hemma eller åk buss
Citera
2018-08-03, 09:32
Medlem
Citat:

Hurså? Varför vill ni - som ej klarar av att hantera fordon i trafiken - att vi som faktiskt kan det ska smutskastas? Börja inte gasa på ifall ni inte vill få ert ego förstört nästa gång, så enkelt är det.

Vad vet du om hur jag hanterar ett fordon i trafiken?
Tror du att det är en tävling att vara ute i trafiken så gör du skäl för ditt nick, punkt.
Det är bla sådana som du som orsakar tillbud.
Citera
2018-08-04, 02:36
Medlem
GravtPsykisktStords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative2.0
I C20s exempel så låter historien om Golfen som om killen buskörde jävligt illa.
I går så körde jag som en snäll Provocative o fick en Ferrari bakom mig. Även när vi kom ut på landsvägen som var skyltad 70 så låg den bakom i laglig hastighet. Tror knappast att han låg bakom för att han inte kunde köra om då jag själv brukar köra om andra med min Volvo.

Nu är inte min bil en värsting men ändå klart kompetent. Jag kan vara en av de där du stör dig på.
Jag drar iväg vid grönt UPP till den hastighet jag tänker hålla. Vill du sedan tro att jag känner mig som beta när du kör om så är jag inte så låg att jag inte kan bjuda på det.
Bara för att man kan så finns inget som säger att man måste.
Lite samma sak som med Ferrarin som jag ville bli omkörd av om han bara gav rejälv med gas.

Rent motortekniskt skulle det fordonet han satt i blåst förbi dig, det betvivlade han nog inte. Men kanske betvivlade han sina körkunskaper i hög hastighet, och vill inte lämna det åt ödet att utvisa. Så han bestämde sig för att ligga bakom. Det är en teori.
En annan kan vara liknande den du själv föredrog, nämligen att han helt enkelt inte ville köra om, han kanske bara ville glida runt i sin Ferrari.

Men tror du drar lite förhastad slutsats med den jämförelsen. Jag ligger ofta bakom bilar oavsett märke. Huruvida jag skulle störa mig på dig eller inte beror på lite olika faktorer och aspekter.

Det som avgör ifall jag kör om / visar vem som är alfa/beta är till exempel; A) Fartkameror/känt område för flygande kontroller dylikt. B) Ifall personen ifråga - i sin körning - avse ge sken utav att kunna köra fort. C) Kör dåligt, t.ex svänger av i snigelfarter, utgör fara för allmänheten m.m

Sen ett annat scenario där jag många gånger har fått visa vägen och ta ner höjdare tillbaka till verkligheten igen är när jag fridfullt kör i laglig hastighet, när jag plötsligt ser någon nolla till rallyförare hastigt dyka upp bakom mig, för att sedan slicka mig i arslet. Då försvinner han oftast ur mitt synfält när respektives kunskaper har fått göra upp.

Ibland försöker jag, till och med, att inte bry mig om dessa personer som snabbt kör bakom mig, utan fortsätter lugn och sansat tills dom slutligen drar om. Ifall dom då tittar på mig medans dom kör om, eller svänger kraftigt framför, ja då är leken igång igen. Vid ett tillfälle, det var en ovanligt envis rally-förare, så var jag tvungen köra uppemot 150km/h i 50 område för att blåsa om honom. Men det var riskerna väl värt den gången.

Och i 9/10 fall får dom se sig besegrade, och då talar vi om bilar som på alla sätt rent tekniskt har bättre förutsättningar än mig. Bilar - i samma klass som jag oftast framför - har jag så vitt jag vet aldrig blivit ifråndragen av, utifrån ovanstående scenarier.

Citat:
Ursprungligen postat av smokieknife
Vad vet du om hur jag hanterar ett fordon i trafiken?
Tror du att det är en tävling att vara ute i trafiken så gör du skäl för ditt nick, punkt.
Det är bla sådana som du som orsakar tillbud.

Ganska uppenbart.
Nja, jag har inte sagt något om någon tävling. Det är ingen tävling att gå inne i en stormarknad heller, men somliga går förbi andra, och likförbannat söndagskör...söndagsgår folk även i butiker ibland, blockerar vägar osv. Samma pack som är ute i trafiken och jävlas.
Det är bla sådana som du som orsakar överbelastade sjukhus, dåliga inlägg på flashback och mer bränsleåtgång.
Senast redigerad av GravtPsykisktStord 2018-08-04 kl. 02:40.
Citera
2018-08-04, 04:24
Medlem
Citat:
Rent motortekniskt skulle det fordonet han satt i blåst förbi dig, det betvivlade han nog inte. Men kanske betvivlade han sina körkunskaper i hög hastighet, och vill inte lämna det åt ödet att utvisa. Så han bestämde sig för att ligga bakom. Det är en teori.
En annan kan vara liknande den du själv föredrog, nämligen att han helt enkelt inte ville köra om, han kanske bara ville glida runt i sin Ferrari.

Men tror du drar lite förhastad slutsats med den jämförelsen. Jag ligger ofta bakom bilar oavsett märke. Huruvida jag skulle störa mig på dig eller inte beror på lite olika faktorer och aspekter.

Det som avgör ifall jag kör om / visar vem som är alfa/beta är till exempel; A) Fartkameror/känt område för flygande kontroller dylikt. B) Ifall personen ifråga - i sin körning - avse ge sken utav att kunna köra fort. C) Kör dåligt, t.ex svänger av i snigelfarter, utgör fara för allmänheten m.m

Sen ett annat scenario där jag många gånger har fått visa vägen och ta ner höjdare tillbaka till verkligheten igen är när jag fridfullt kör i laglig hastighet, när jag plötsligt ser någon nolla till rallyförare hastigt dyka upp bakom mig, för att sedan slicka mig i arslet. Då försvinner han oftast ur mitt synfält när respektives kunskaper har fått göra upp.

Ibland försöker jag, till och med, att inte bry mig om dessa personer som snabbt kör bakom mig, utan fortsätter lugn och sansat tills dom slutligen drar om. Ifall dom då tittar på mig medans dom kör om, eller svänger kraftigt framför, ja då är leken igång igen. Vid ett tillfälle, det var en ovanligt envis rally-förare, så var jag tvungen köra uppemot 150km/h i 50 område för att blåsa om honom. Men det var riskerna väl värt den gången.

Och i 9/10 fall får dom se sig besegrade, och då talar vi om bilar som på alla sätt rent tekniskt har bättre förutsättningar än mig. Bilar - i samma klass som jag oftast framför - har jag så vitt jag vet aldrig blivit ifråndragen av, utifrån ovanstående scenarier.

Jag håller ju med dig i det mesta - men det där sista tyckte jag var rätt fånigt. Känns ju mer bara som du inte tål att se att någon annan kör fortare än dig. Om du nu ligger och kör lagligt vid något tillfälle, så är det väl för du själv valt det. Då är det väl ingenting konstigt att många andra kör fortare än dig just då.
Oavsett hur bra förare man är och hur mycket man än gillar fart, så finns det ju alltid några tillfällen när man väljer att köra långsamt (kan ju va allt från att man har farträdda passagerare med sig till att man t ex inte hittar och vill ha lite tid på sig att kolla skyltning eller leta efter en avtagsväg mm). Sen om dom trycker sig i baken, så gör dom ju fel i dom flesta fall - så länge du inte ligger och fiskör i vänsterfilen på motorvägen (för då får du skylla dig själv - men du verkar ju inte va den typen). Men att bli så provocerad av det att man bara måste visa att man är bättre förare än den man stör sig på känns ju en aning fånigt.
Sen vet jag ju inte hur din 50-sträcka såg ut i exemplet - var det t ex Centralbron här i Stockholm, så är ju 150 km/h inget speciellt (snabbt är det ju, men inget spektakulärt). Är det däremot på en gata i stadsmiljö, så är det ju idiotiskt.

Dom gånger jag träffat på det har ju t ex varit när man kör på trafiklederna här i Stockholm där man själv ligger som vanligt och håller bra tempo (ofta dubbla hastighetsgränsen eller mer) och sen hänger nån på och vill köra race, haha
Senast redigerad av C20 2018-08-04 kl. 04:26.
Citera
2018-08-04, 08:18
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:

Ganska uppenbart.
Nja, jag har inte sagt något om någon tävling. Det är ingen tävling att gå inne i en stormarknad heller, men somliga går förbi andra, och likförbannat söndagskör...söndagsgår folk även i butiker ibland, blockerar vägar osv. Samma pack som är ute i trafiken och jävlas.
Det är bla sådana som du som orsakar överbelastade sjukhus, dåliga inlägg på flashback och mer bränsleåtgång.
Alfa/Beta jaddajadda. Du vet att det är tiken som leder en flock va? Med andra ord går du in för att vara en kärring i trafiken.

Ditt resonemang är bara löjligt o tyvärr så var jag inte ett dugg bättre förr även lm jag inte jämförde mig med en hund.
Men med mognad så behöver jag inte hävda mig själv. Kan dricka både cider o drinkar på krogen. Kan bli omkörd i trafiken. Kan till o med byta blöjor på barn.

Men faktum är att ytterst få personer bryr sig om dig o ditt hundtänk.
Du vinner en tävling med en deltagare. Grattis.
Citera
2018-08-04, 10:08
Medlem
Beethovanias avatar
Stör mig på personer i trafiken som ska hetsa och hävda sig. Sådana som försöker vara "alfa", men kör på ett sätt att man mer undrar om de kompenserar för någonting (Liten penis exempelvis). Ofta ska dessa ligga och sniffa en i röven, även när omkörningstillfällen finns, eller när det inte är möjligt för bilen de ligger bakom att faktiskt köra fortare.

Har också märkt folk som verkar ha problem med att bli omkörda, säg att de ligger i 105 på motorvägen, man själv vill ligga i 115, när man väl påbörjat en omkörning för att komma förbi dem gasar de plötsligt upp i 120.

Är säkert också dessa as som gasar på och kör extremt fort på mindre vägar inne i bostadsområdena, där jag bodde innan var det parkerade bilar längs gatorna, samt ett dagis i närheten. Skulle en unge springa fram från någon av dessa bilar skulle föraren inte ha en chans att stanna.
Citera
2018-08-04, 11:11
Medlem
godboys avatar
Har för mig att jag skrivit om detta tidigare, men jag hittar det inte.

Folk som kör i 40-45 på dubbelfilig 50 väg och som sedan fortsätter i 40-45 när det blir 30 och när 30 är slut fortsätter i 40-45. Ett bra exempel på detta är utanför Sahlgrenska i Göteborg.

Förstå mig rätt, jag har inget emot att man kör under 50 där så är lämpligt, typ i bostadsområden eller innerstadsområde eller där det är "livligt" med gångare, cyklister och Gud vet vad!

Men att köra 40-45 där det är bred väg fritt från gångare och annat, och ÄNNU mer obegripligt är att man fortsätter i samma hastighet där det är 30.

Något annat som är störande är folk som inte kör i hastigheten trots att det är torrt och fint och god sikt. T ex ligga i 85 på 100 väg.

Sen finns ett annat fenomen som är rätt utbrett: Folk som ofta ligger lite under hastigheten på t ex en 90 väg som bromsar när de möter en lastbil! Helt obegripligt! Och vi talar inte om någon smal väg.
Citera
2018-08-04, 13:14
Medlem
Citat:

Du måste vara Gud eller nån till honom närstående då du vet hur jag beter mig i trafiken utan att ens veta vem jag är.
Detta förstärks av att du TROR att du är GUD när du kör bil.
Livsfarlig tro och direkt eller indirekt orsaken till många tillbud.
Citera
2018-08-04, 20:05
Medlem
Sainsburyss avatar
En annan sak som stör mig är om man kör på en 90-väg som sedan börjar svänga litegrann, då glömmer många att man faktiskt har en ratt man snurra på så att bilen faktiskt följer vägen när man kör i 90kmh. Istället väljer folk att sakna ner till ca 70kmh på denna väg. Det behövs faktiskt inte om man bara väljer att ratta rätt.
Citera
2018-08-05, 03:08
Medlem
GravtPsykisktStords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C20
Jag håller ju med dig i det mesta - men det där sista tyckte jag var rätt fånigt. Känns ju mer bara som du inte tål att se att någon annan kör fortare än dig. Om du nu ligger och kör lagligt vid något tillfälle, så är det väl för du själv valt det. Då är det väl ingenting konstigt att många andra kör fortare än dig just då.
Oavsett hur bra förare man är och hur mycket man än gillar fart, så finns det ju alltid några tillfällen när man väljer att köra långsamt (kan ju va allt från att man har farträdda passagerare med sig till att man t ex inte hittar och vill ha lite tid på sig att kolla skyltning eller leta efter en avtagsväg mm). Sen om dom trycker sig i baken, så gör dom ju fel i dom flesta fall - så länge du inte ligger och fiskör i vänsterfilen på motorvägen (för då får du skylla dig själv - men du verkar ju inte va den typen). Men att bli så provocerad av det att man bara måste visa att man är bättre förare än den man stör sig på känns ju en aning fånigt.
Sen vet jag ju inte hur din 50-sträcka såg ut i exemplet - var det t ex Centralbron här i Stockholm, så är ju 150 km/h inget speciellt (snabbt är det ju, men inget spektakulärt). Är det däremot på en gata i stadsmiljö, så är det ju idiotiskt.

Dom gånger jag träffat på det har ju t ex varit när man kör på trafiklederna här i Stockholm där man själv ligger som vanligt och håller bra tempo (ofta dubbla hastighetsgränsen eller mer) och sen hänger nån på och vill köra race, haha

Ja, nej så är det inte, då hade man förstört sitt nervsystem ganska snabbt. Jag blir ofta omkörd och har inga problem med det, ifall den personen som kör om mig inte visar agg. Det är då det kan tända till. Sen vet jag inte ifall jag övertolkar vissa signaler, men hänt är hänt sen.

Nej, jag blockerar ingen i trafiken, kör jag om någon på vänsterfilen ger jag lite extra gas ifall jag har någon kommandes snabbare än mig bakom mig. Har däremot varit med om flertalet gånger att på vägar där det endast finns 1 fil åt varsitt håll, så kommer någon jävel och slickar arslet, jag körandes i laglig - eller över- hastighet. Lägg därtill att det många gånger är fritt fram att köra om; inga mötande fordon.

150km/h i det 50 området jag talar om (inte i Sthlm) krävs nog ett antal år bakom ratten, dock var det nattetid så förutom jag och den andra bilen så var det öde då.

Haha ja man det är väl kul med lite snabbare race ibland!

150km/h i det 50 området jag talar om (inte i Sthlm) krävs nog ett antal år bakom ratten, dock var det nattetid så förutom jag och den andra bilen så var det öde då.

Citat:
Ursprungligen postat av Provocative2.0
Alfa/Beta jaddajadda. Du vet att det är tiken som leder en flock va? Med andra ord går du in för att vara en kärring i trafiken.

Ditt resonemang är bara löjligt o tyvärr så var jag inte ett dugg bättre förr även lm jag inte jämförde mig med en hund.
Men med mognad så behöver jag inte hävda mig själv. Kan dricka både cider o drinkar på krogen. Kan bli omkörd i trafiken. Kan till o med byta blöjor på barn.

Men faktum är att ytterst få personer bryr sig om dig o ditt hundtänk.
Du vinner en tävling med en deltagare. Grattis.

Jag använder mig ibland utav välkända Flashback synonymer så att själva budskapet ska gå hem, och du - i uppenbar egenskap av att vara just beta - tydligen tog åt dig.

Så jag tror vi har svaret på första funderingen här; ja, du hade blivit infrånåkt ifall vi möttes. Så har vi det avklarat och vet förhoppningsvis hädanefter vart skåpen står.

Citat:
Ursprungligen postat av smokieknife
Du måste vara Gud eller nån till honom närstående då du vet hur jag beter mig i trafiken utan att ens veta vem jag är.
Detta förstärks av att du TROR att du är GUD när du kör bil.
Livsfarlig tro och direkt eller indirekt orsaken till många tillbud.

Det vet jag inte om jag är, men med din inställning så spelar du åtminstone inte i samma liga som mig, det kan jag ju säga. Vad i min text antyder på att jag skulle tro mig vara Gud när jag kör? Snarare är det väl just det beta folket ser mig som, innerst inne, efter blivit omkörda eller på annat sätt fått erfara min skicklighet gällande körkunskaper.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in