Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-10-30, 22:44
  #2917
Medlem
Knasibass avatar
Satans jävla rövhål som inte blinkar höger ut ur cirkulationsplatser. Jag gormar och hytter med näven åt sådana dagligen.
Citera
2015-10-30, 22:49
  #2918
Moderator
Rassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knasibas
Satans jävla rövhål som inte blinkar höger ut ur cirkulationsplatser. Jag gormar och hytter med näven åt sådana dagligen.

Samma här. Det jag stör mig på mest i trafiken är nog hur folk hanterar cirkulationsplatser. Använder blinkers fel eller inte alls. Kör in i cirkulationen framför nosen på en med telefonen klistrad vid örat och utan en blick till vänster, tex.
Citera
2015-10-30, 22:51
  #2919
Medlem
De ilskna som blir arga för små saker och pekar finger och tutar.
Citera
2015-10-30, 23:00
  #2920
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Ja, detta är fruktansvärt irriterande. Blinkning ska göras innan bromsning, begriper man inte varför ska man nog lämna ifrån sig körkortet. Jag skiter väl totalt i om h*n tänker svänga till höger eller vänster nu, när bilen står i stort sett still tre meter från avtagsvägen.
Är jag på nya ställen och inte har en jävla aning om vänster/högerfil leder till en tvingad avfart är jag glad om folk blinkar dit de ska, det hjälper andra i trafiken! Skyltningen är ofta undermålig.
Sitter man och kör samma sträcka i samma ghetto dag in och dag ut kan ju glänsa med sin lokalkännedom, bra för dig.
Citera
2015-10-31, 11:40
  #2921
Medlem
Gift44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knasibas
Satans jävla rövhål som inte blinkar höger ut ur cirkulationsplatser. Jag gormar och hytter med näven åt sådana dagligen.
Ja detta. och folk som kör för sakta när det inte krävs. Visst kan man ha överseende med övningskörare och gamlingar men när det är folk i trettioårsåldern som messar eller pratar i telefon blir jag fanimig rasande. Såna som byter fil utan att blinka. De som kör om i 80 på en 50-väg och sen tvärbromsar för att svänga 50 meter längre fram.
Att vissa slår i min dörr när de öppnar sina vid en parkering gör inget med tanke på hur min bil ser ut...
Sen är det skrattretande när de som kör en Aygo, Polo eller dylik bil tror att den är lika stor som en Hummer.
Citera
2015-10-31, 18:03
  #2922
Medlem
CygneRouges avatar
Inte i själva trafiken men på större parkeringsplatser:

Föräldrar som inte håller i sina barn!
Citera
2015-11-15, 22:52
  #2923
Avstängd
kanske inte är trafiken direkt, men passagerare som tar sig frihet o "köra bilen åt en"
tex slå på/av torkare/ tuta osv.
Citera
2015-11-15, 22:53
  #2924
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Gift44
Ja detta. och folk som kör för sakta när det inte krävs. Visst kan man ha överseende med övningskörare och gamlingar men när det är folk i trettioårsåldern som messar eller pratar i telefon blir jag fanimig rasande. Såna som byter fil utan att blinka. De som kör om i 80 på en 50-väg och sen tvärbromsar för att svänga 50 meter längre fram.
Att vissa slår i min dörr när de öppnar sina vid en parkering gör inget med tanke på hur min bil ser ut...
Sen är det skrattretande när de som kör en Aygo, Polo eller dylik bil tror att den är lika stor som en Hummer.
haha detta med långsamt har ja märkt att folk kryper fram när dom följer gps o inte vill köra fel....
Citera
2015-11-15, 23:02
  #2925
Medlem
AndersM79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ådärkomdenja
- När någon kör mycket nära bakom.

Man skulle ha en knapp som tände bromsljusen (utan att man bromsade) så tölpen bakom fick panikbromsa i tron att han skulle braka in i en.
Citera
2015-11-16, 18:07
  #2926
Medlem
RonnyRasks avatar
Folk som inte använder blinkers i rondeller är man trots allt ganska van vid. Värre är det med folk som blinkar ut men ändrar sig i sista sekunden och fortsätter köra.
Citera
2015-11-16, 22:03
  #2927
Medlem
CygneRouges avatar
Mopedbilar

Idag var jag fotgängare och jag klappade till en mopedbilsjävel som höll på att köra över mig på ett övergångställe
Citera
2015-11-18, 05:52
  #2928
Medlem
Hubbe11s avatar
Folks som tror att de syns i stan när det är mörkt och regnigt.

Använd reflex eller åtminstone utgå ifrån att ni inte syns. Rätt eller fel har ingen betydelse om man blir påkörd bilar gör ont hur man än ser på det.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback