Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-09-26, 17:11
  #1249
Medlem
scontris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hoffmark
längtar till den dagen då någon har helljusen på bakom mig.
kommer då att släppa förbi denne och låta mina NBB 100watts xenon extralysen jobba för fulla muggar ett bra tag.

synskadan är nog ett faktum inom 1 minut

Häftigt!
Citera
2012-09-26, 17:20
  #1250
Medlem
Albanoi23s avatar
Folk som inte flyttar på sig när man gör med helljusen åt dem, resulterar att ja kör om de på högerfil och tutar.

Folk som svänger till vänster fil när du endast är 50-100 meter bakom i en hastighet över 150 km/h och de försöker köra om en lastbil med 90-100 i timmen. Händer at det oftast är gamlingar/kvinnor.
Citera
2012-09-26, 20:43
  #1251
Medlem
jake91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Albanoi23
Folk som svänger till vänster fil när du endast är 50-100 meter bakom i en hastighet över 150 km/h och de försöker köra om en lastbil med 90-100 i timmen. Händer at det oftast är gamlingar/kvinnor.
Du kan ju inte räkna med att bilarna framför ska se i spegeln att du dundrar fram i 150.

Sen att det är fel att svänga ut i vänsterfil och köra om någon "långsamt" när man har sett att det kommer en bil bakifrån, det håller jag med om.
Citera
2012-09-27, 12:21
  #1252
Medlem
orvarens avatar
De som kör i över 150km/h och tror att de just blivit ägare till hela vägen,kanske rent av också tror att de tillhör världseliten inom bilracing,för de har ju faktiskt tagit körkort,en del kanske rent av kört i ett par år..
Citera
2012-09-27, 13:10
  #1253
Medlem
De som ligger precis bakom på motorvägen. Det är fan farligt. Visst, jag förstår att ni kan vara ivriga, men ärligt talat.

Ibland kan det hända att man måste nödbromsa, och då kommer den som ligger precis bakom köra rakt in i min bil, orsaka skador både materiellt och på kroppen, i form av whiplash och allt vad det är.

Sedan blir man jävligt hetsad, och fokuserar inte riktigt på vad man gör.
Citera
2012-09-27, 14:51
  #1254
Medlem
xWingmaNxs avatar
Stör mig på alla som MÅSTE köra om övningsförare med den gröna skylten på. Även fast övningsföraren i fråga ligger precis på eller alternativt lite över hastighetsbegränsningen, oftast i tighta lägen eller rent ut sagt idiotiska lägen. Fast å andra sidan är det jäkligt kul att jävlas tillbaka och köra om dem när man har gröna skylten på

/er Wingman
Citera
2012-09-28, 15:24
  #1255
Medlem
HenkeEdges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jake91
Du kan ju inte räkna med att bilarna framför ska se i spegeln att du dundrar fram i 150.

Sen att det är fel att svänga ut i vänsterfil och köra om någon "långsamt" när man har sett att det kommer en bil bakifrån, det håller jag med om.


Har man tagit körkort så vet man att det är lika viktigt att ha uppsikt bakåt som framåt och att man måste vara varse om bakomvarande trafik innan man styr ut i andra körbanan om man skall köra om.
Det där har inte riktigt gått hem hos "svessons" men det där är Tyskar jäkligt bra på att hålla undan. I alla fall på Autobahn.


En annan sak som jag blev irriterad på idag är det där att inte hålla hastigheten utan att ligga 10-20km/h under när det inte alls är befogat på vanlig väg (en fil åt vadera hållet och går inte att köra om hur som helst heller).
Är en vägsträcka jag brukar köra rätt ofta där det är nedsatt till 50 ifrån 70km/h mellan 7-15 helgfri mån-fre. Vet inte hur många gånger det är som folk ligger och kör just 50 redan före skyltarna sen slänger sig på bromsen och nitar ner till 30-40.

Är det sånna "glädjemätare" i nyare Volvo, Toyota, etc? Själv kör man Tysk premiumbil och har jämfört min mätare med GPS och mätaren visade ca. 3km/h försnabbt, så ligger jag exakt på 50 (mätarfart) så kör jag ungefär 47km/h.
__________________
Senast redigerad av HenkeEdge 2012-09-28 kl. 15:30.
Citera
2012-09-29, 17:21
  #1256
Medlem
Vismuts avatar
Fartkameror. Dels är det ju bättre att koncentrera sig helt på trafiken och köra 5 km/h för fort än att fokusera på att hålla sig precis under hastighetsgränsen. Men mest för att man ibland behöver/känner för att gasa på lite mer.
Citera
2012-09-29, 19:23
  #1257
Medlem
Sommargays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vismut
Fartkameror. Dels är det ju bättre att koncentrera sig helt på trafiken och köra 5 km/h för fort än att fokusera på att hålla sig precis under hastighetsgränsen. Men mest för att man ibland behöver/känner för att gasa på lite mer.

det där jag funderat på ibland. förespråkare säger ju alltid att forskningen visar att det fungerar och får ner olyckstalen samt hastighet där det sätts up. Här i krokarna där jag bor har de satt stolpen precis vid ett övergångsställe, hastigheten är 50km/h. Trots att jag håller hastigheten är det som nån slags tvångstanke att stirra in i kameran när man passerar vilket gör att man HELT missar att kolla om det är något folk på övergångsstället.
Citera
2012-09-29, 19:38
  #1258
Medlem
Vismuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sommargay
det där jag funderat på ibland. förespråkare säger ju alltid att forskningen visar att det fungerar och får ner olyckstalen samt hastighet där det sätts up. Här i krokarna där jag bor har de satt stolpen precis vid ett övergångsställe, hastigheten är 50km/h. Trots att jag håller hastigheten är det som nån slags tvångstanke att stirra in i kameran när man passerar vilket gör att man HELT missar att kolla om det är något folk på övergångsstället.

Ja, det var sådana situationer jag syftade på. Fartkameror känns inte som ett riktigt bra alternativ för att få ner hastigheterna. Då väljer jag hellre fler poliskontroller.
Citera
2012-09-30, 15:58
  #1259
Medlem
Idioter som inte anpassar hastigheten vid infart på motorväg.
Citera
2012-09-30, 16:57
  #1260
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Du ska ha jävligt klart för dig att jag aldrig kommer att flytta mig för en rövslickare som du. Vad du kommer att få uppleva är en sänkt hastighet som motsvarar avståndet du håller. Hur snabbt kommer du fram då? IDIOT!
Det sämsta som finns är fritidspoliser som tror de kan uppfostra andra genom att köra långsamt eller genom att gå in snävt framför för att markera att den omkörda bilen gjorde "fel".
Håll tempot i trafiken, dvs. inte ligga och tok-köra men heller inte ligga och snigla.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback