2009-11-09, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kitschlemur
* Gubbar med husvagn som använder vägrenen som ett extra körfält. Mil efter mil. Efter sig har han en lång karavan av bilar som kör om och tvingar gubben ligga kvar, utan en tanke på att bakom nästa backkrön möta en hop cyklister. Hjärtat i halsgropen varenda gång.
En gång var det en långtradare som tvingade mig agera cyclistslaktare för att få plats för en vansinnesomköring på ett backkrön.

Som tur är var det varken cyclister på vägen eller någon stackare med punkterat däck, men det kunde ju inte jag veta, jag kör ju inte omkring med någon jävla periskop. Vad hade händt om jag hade vägrat att låta mig pressas ut? Vad händer om en långtradare kör in i ens sida när man kör i 90 knyck? Tappar man kontrollen fullständigt och kör i diket och dör, eller får man bara bilsidan intryckt?
Citera
2009-11-09, 22:50
Medlem
Fimp3ns avatar
Folk som inte blinkar ur rondeller och folk som ligger 50 på 70väg osv
Citera
2009-11-10, 06:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pr0teus
En gång var det en långtradare som tvingade mig agera cyclistslaktare för att få plats för en vansinnesomköring på ett backkrön.

Som tur är var det varken cyclister på vägen eller någon stackare med punkterat däck, men det kunde ju inte jag veta, jag kör ju inte omkring med någon jävla periskop. Vad hade händt om jag hade vägrat att låta mig pressas ut? Vad händer om en långtradare kör in i ens sida när man kör i 90 knyck? Tappar man kontrollen fullständigt och kör i diket och dör, eller får man bara bilsidan intryckt?

Om man har ett vajerräcke på ena sidan och en tradare på andra så blir iaf sidan mot tradaren intryckt ja. Och sidan mot vajerräcket ser ut som om någon gått loss med en konservöppnare
Måhända att man tappar kontrollen eller styr åt helvete i ren panik om man inte har något på sin andra sida.
Citera
2009-11-10, 11:35
Medlem
Personer som har väjningsplikt när man närmar sig dem och istället för att snabbt köra ut, väntar tills man är runt 20 meter ifrån för att då köra ut mitt framför en.
Det är fan inte kul alltså.
Hände så igår, en mobilsnackande idiot i en securitas bil.
Citera
2009-11-10, 11:41
Medlem
dogbreaths avatar
Finns inget värre än 2-1 vägsträckor när man kör Sporthoj!
Precis när man kommer fram till omkörningszonerna måste alltid bilföraren framför köra om långtradaren utan att släppa fram mig bakom trots att jag är om på mindre än 1 sekund.
Hjälper inte att man blinkar och signalerar att man tänker köra om.

Blir vansinnig när jag måste åka bakom en Skoda i 110 förbi en långtradare som kör 90 helt i onödan.
Citera
2009-11-10, 12:28
Medlem
Fascists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dogbreath
Finns inget värre än 2-1 vägsträckor när man kör Sporthoj!

Leksaker har inte på vägen att göra. Ta din lilla skrevraket till ett inhägnat område och lek där, alternativ dra in i närmsta bergvägg. Problem löst.
Citera
2009-11-10, 12:34
Medlem
Qlipps avatar
Personer som kör om vid heldragen linje/skymd sikt och nästan krockar med mötande, vansinnigt irriterande.
Citera
2009-11-10, 12:47
Medlem
Funkadel1cs avatar
Folk som kör ut på huvudeled så man tvingas bromsa och sedan inte ens gasar tillräckligt. Händer hela tiden, finns inget värre. Eller jo det finns det ju men det är det jag stör mig mest på. Det och folk som köra aldelles för sakta. Eller under hastighetsbegränsningen.
Citera
2009-11-10, 13:13
Medlem
dogbreaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fascist
Leksaker har inte på vägen att göra. Ta din lilla skrevraket till ett inhägnat område och lek där, alternativ dra in i närmsta bergvägg. Problem löst.

Enklare att du bara väntar en sekund med att köra om eller helt enkelt kör ner i diket och förblöder. Folk som inte förstår trafikflöde har inget i trafiken att göra. Problemet löst.
Citera
2009-11-10, 13:49
Medlem
Fascists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dogbreath
Enklare att du bara väntar en sekund med att köra om eller helt enkelt kör ner i diket och förblöder. Folk som inte förstår trafikflöde har inget i trafiken att göra. Problemet löst.

Skulle aldrig falla mig in att flytta på mig för en liten skrevraket. Trafikflödet blir bättre utan leksaker på vägen. Vad är nästa steg, rullskridskor på motorväg?
Det är en gåta att motorcykeldårarna får hållas. Sannolikt beror det på att de sällan kör ihjäl någon annan än sig själva, och det är ju samhällsekonomiskt en ren vinst.
Citera
2009-11-10, 13:51
Medlem
dogbreaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fascist
Skulle aldrig falla mig in att flytta på mig för en liten skrevraket.

Det behövs nog faktiskt inte.
Citera
2009-11-10, 13:54
Medlem
Orkar inte att köra om skrevraketer, jag tutar tills de flyttar sig. De är lite tröga i uppfattningen, så jag kommer några minuter senare fram, men förhoppningsvis känner de sig ovälkomna på vägen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in