Citat:
Ursprungligen postat av
Amanite
Du kör om 3 st bilar som ligger till höger om dig i en hastighet av ca 10 km/h snabbare än dessa och påstår alltså att "omkörningen går således ganska snabbt att genomföra" och har sedan mage att klaga på någon som (så vitt jag förstår) i hyfsat god tid dessutom blinkar med helljuset för att varna dig att han kommer snabbt?
Stämmer detta för du nog ransaka dig själv lite! Gör om, gör rätt för fan!
Ingen idé att sitta och spy ur dig en massa skit, du skämmer bara ut dig själv. Ska vi räkna lite kanske? Låt oss säga att varje bil är 5 meter lång och jag körde om 3 bilar som körde i 100 km/h (27.78m/s). Nu körde de verkligen inte enligt 3-sekunderregeln, men låt oss räkna med det så alla blir nöjda och glada. Vi får då 166.7 meter mellan bilarna. Räknar vi in bilarnas längd (5 meter styck) på detta så får vi 181.7 meter. Jag körde i 120 km/h (alltså 20 km/h över laglig hastighet, inte 10km/h som du vill påstå), vilket blir 33.3m/s. Skillnaden mellan de jag kör om och mig själv är alltså 6m/s och vi får då att det skulle ta MAXIMALT 30 sekunder för mig att passera alla bilar (total sträcka på 182 meter). Den tiden är överdrivet lång eftersom det var stadstrafik och där ligger alla i ärslet på varandra och nosar, men för att vi ska ha lite konkreta värden så bjuder jag på ganska många sekunder extra. Trots att det verkliga värdet var säkert nedåt 15 sekunder. Överdrivet långt? Njae, ganska normalt faktiskt.
Du tycker alltså han gör helt rätt i att blinka med helljuset och lägga sig i ärslet när jag är mitt under en pågående omkörning (halva tiden in ungefär)? Vad förväntar du mig att jag ska göra när jag har mitträcke på vänstersidan och en rad med bilar på högersidan? Gasa på utav bara helvete och släppa förbi idioten? Nu får du fan ge dig. Kommer det någon i betydligt högre hastighet bakifrån så är det deras problem att anpassa sig till framvarande, inte tvärt om. Det spelar inte någon roll överhuvudtaget om han kör runt med en rosa elefant på taket eller blinkar med helljusen, ska jag göra något annorlunda för det? Skrev inte det i mitt förra inlägg men vid omkörningens påbörjande så låg han såpass långt bak att det var svårt att bedöma hans hastighet och har du någon form av trafikvana så vet du vilka hastigheter och sträckor jag pratar om. Med andra ord så svängde jag inte ut framför kofångaren på någon. Vet du vad? Jag citerar dig:
Citat:
Ursprungligen postat av
Amanite
Gör om, gör rätt för fan!