2010-07-08, 10:51
Medlem
LakritstroIIets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Racooon
Från AB:

"Brottet, som har fängelse i straffskalan, skulle* ha skett i centrala Stockholm"
"Vi har bland annat tillgång till personens dator där uppgifter om ministern finns sparade"

Jag tycker det osar sexköp? Uttrycket "i centrala Stockholm" är lite märkligt.
Finns fängelse i straffskalan för detta?
Jo det gör det. Preskriptionstiden är två år.
Citera
2010-07-08, 10:53
Medlem
JumpingJacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Supermarine
Skulle bli oerhört förvånad om hon säger ett endaste knyst eftersom hon nu står nära Schlingmann, hon skulle totalt steka sin karriär om hon så mycket som andades vid fel tillfälle om det här. Hon har ju inga sociala nätverk eller något ekonomiskt inflytande, som varit instrumentalt för hennes tillsättning och ställning i partiet varför hon inte heller har så mycket som skyddar henne om det skulle börja blåsa snålt. Därför är det viktigt för henne att sköta sina kort rätt och hålla sig undan/ tiga.

Littorin och Borg har ju mer eller mindre styrt det mesta i partiet och jag skulle inte tro att maskorna i inflytandenätet har skurits av alltför mycket än så länge...
Däremot skulle jag i en intervjusituation fråga Littorin, när det är tänkt att bröllopet skall stånda i och med att han är förlovad. Vad han svarar då kan bli intressant.

Min första tanke var "Undrar om unga vackra Evin stannar hos honom nu, när han inte är minister längre?" Jag är fortfarande inte övertygad om att det var ren kärlek allena som fick henne att ligga med SOL.
Citera
2010-07-08, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JumpingJack
Min första tanke var "Undrar om unga vackra Evin stannar hos honom nu, när han inte är minister längre?" Jag är fortfarande inte övertygad om att det var ren kärlek allena som fick henne att ligga med SOL.
Inte en chans. Hon är urtypen för en klättermus, och precis som nämnts innan har hon inte lyckats bygga upp en "egen" framgångsstege utan klättrat på sina sängpartners diton.
Citera
2010-07-08, 10:56
Medlem
JumpingJacks avatar
Eftersom det står "i centrala Stockhom" tänker jag också på horköp ELLER att SOL försökt kränga en hyresrätt svart eller något i den stilen.

Om han skilde sig i samma veva som brottet inträffade bör det ha förekommit byten av bostäder för SOL och frun.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vampireslayer
Tycker det är lite komiskt att Aftonbladet har rubriken "Aftonbladet avslöjar" men de skriver inte vad de avslöjar...

De avslöjar ju orsaken till hans avgång, nämligen att just Aftonbladet konfronterade honom med uppgiften att de hade information. Därmed avslöjar de Littorins lögner om att han skulle ha avgått pga medias frågor till hans barn för 6 månader sedan.
Citera
Medlem
JumpingJacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bizquit
Inte en chans. Hon är urtypen för en klättermus, och precis som nämnts innan har hon inte lyckats bygga upp en "egen" framgångsstege utan klättrat på sina sängpartners diton.

Och nu är sängpartnern en persona non grata i partiet. Då kanske han inte är så intressant för Evin längre?
Citera
2010-07-08, 10:57
Medlem
spoilers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Racooon
Från AB:

"Brottet, som har fängelse i straffskalan, skulle* ha skett i centrala Stockholm"
"Vi har bland annat tillgång till personens dator där uppgifter om ministern finns sparade"

Jag tycker det osar sexköp? Uttrycket "i centrala Stockholm" är lite märkligt.
Finns fängelse i straffskalan för detta?

Upp till 6 mån - dock har ingen dömts till fängelse sedan lagen infördes 1999.
Citera
2010-07-08, 10:59
Medlem
Kn Kroks avatar
Flugan på väggen, 2006,

Är det mer förtroendeingivande att inte ha betalt TV-avgiften för att man har så in i helvete dålig ordning trots en inkomst på över 100 000 / månad som din idol Mona ståtar med?
Citera
Medlem
cheeffs avatar
Det hela känns ganska märkligt, speciellt från Aftonbladets sida. Att först säga att det finns uppgifter om något slags brott för att i nästa andetag avstå från att publicera dessa uppgifter pga att han "inte är en offentlig person längre" får en nästan att sätta kaffet i halsen. Sedan när har detta hindrat Aftonbladet förr? När dom hängde ut 100 personer som misstänktes/var nazister (eller hur det var)? När dom rapporterar om Jonas Bergström? Olika mördare? Nej just det, då finns det ett allmänt intresse som det såklart inte finns nu när SOL har avgått

Kul att dom har "AFTONBLADET AVSLÖJAR" ovanför artikeln, det borde väl egentligen ha stått "AFTONBLADET AVSLÖJAR - ABSOLUT INGENTING".
Citera
Bannlyst
Med tanke på allt som framkommit i denna tråden och händelsen här https://www.flashback.org/leave.php?u=http%3A%2F%2Fblogg.svd.se%2Fledarblogg en%3Fid%3D19894
.
Så sätter jag mina penningar på att anledningen till att han tvingades avgå var att han har sysslat med ekonomisk brottslighet, sannolikt försökt dryga ut sin inkomst med diverse tvivelaktiga saker.

Att inte Moderaterna eller någon annan i regeringen går ut och beklagar att han slutar bevisar detta ganska klart och tydligt.
Citera
2010-07-08, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JumpingJack
Eftersom det står "i centrala Stockhom" tänker jag också på horköp ELLER att SOL försökt kränga en hyresrätt svart eller något i den stilen.

Om han skilde sig i samma veva som brottet inträffade bör det ha förekommit byten av bostäder för SOL och frun.
Håller med, formuleringen antyder ett "på bar gärning"-brott (alt "med brallorna nere"-brott). Ett skattebrott t ex hade nog inte beskrivits med geografisk precision.

Ett mycket mindre intrikat brott av typen trafikbrott (smitning) skulle också beskrivas med geografisk precisering.
Citera
2010-07-08, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av forcen
Vad betyder det i sammanhanget att SOL har blivit en icke-officiell person?

Som privatperson kan han vägra att svara på alla frågor med hänvisning till att han inte är en officiell person.

Betraktas man som officiell så förväntas man svara på frågor från media.

Det är nu det börjar bli intressant vad betygsskojaren Svin-Otto egentligen gjort sig skyldig till som föranleder en så uppseendeväckande avgång?

Det där med barnen är bara trams! Dom är ju för böfvelen nästan vuxna.

.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in