2010-07-16, 14:39
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Men snälla, försök använd hjärnan som omväxling. En minister annonserar sitt avhopp mitt i valupptakten i Almedalsveckan. Tror du inte att hans närmsta omgivning reagerar? Tror du att reaktionen på en ministeravgång bara är som om du skulle säga upp dig från ditt dassiga jobb - "Javisst stick du, stäng dörren efter dig när du går".

Självklart väckte det uppståndelse i partiet. Självklart var det krismöten om varför han skulle gå, hur detta skulle hanteras, vem som skulle säga vad, hur detta skulle mötas medialt osv osv osv. Tror du att det hela bara var ett samtal till Reinfeldt och sen var det klart? Press-sekreteraren och presschefen jagar AB hela kvällen och halva natten för att få reda på vilka bevis de har - enligt Mellin kom de överens om mötet påföljande dag kl 00.00 på natten - och du tror att det inte var panik i lägret?

Du som har en hjärna då, eller åtminstone tror att du har en eftersom du alltid, som försmådd kvinna, måste hävda att du har en, kan du visa på källa som talar för att ett krismöte skett.

Vad du tror, spekulerar i eller anser utifrån din logik är helt ointressant om du inte kan backa upp detta med källa.
Citera
2010-07-16, 14:43
Medlem
sadims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wulfila
Vad är en formell dementi? Att via sin advokat, pressekreterare och personligen dementera?

Angående affärens fortsatta utbredning kan man ju enkelt så vart det bar av bara genom att se vilken låg placering AB ger affären nu.

Det intressant här är ju inte egentligen vad SOL gjort eller inte gjort, utan hur AB drivit denna affär.
Känns som om de hade en färdig strategi som snabbt fallerade och sen har de sprungit runt som yra höns.
Alla gillar ju snaskigheter och visst hade det ur den synvinkeln varit roligare om AB kunnat publicera något ur de konversationer de sade sig ha i från början, nu har de ju dock backat i från de uppgifterna.

Det där har ju Lalajlaj sammanfattat väldigt väl för fyra dagar sen.

Citat:
.......Hennes historia är väl avvägd, genomgången och även testad ett flertal gånger så att den inte kan ifrågasättas. Då kan mindre detaljer som när hon kände igen honom med mera vara avgörande för att historien i sin helhet ska hålla utan att man kan ifrågasätta riktigheten i den. Man gör alltså smärre justeringar i den.

Denna Anna, som jag verkligen efterlyser namnet på, har initierats av någon. Denna någon har hjälpt Anna att efter 4 år komma ihåg detaljer. Denna någon har garanterat betalt Anna för att hon ska ställa upp och även övertygat Anna att det hon gör är moraliskt riktigt.

Därefter har Aftonhoran kopplats in. Då är historien trovärdig och viss "bevisning" påstås lagts fram. Aftonhoran funderar ett antal veckor och testar historien själv, kommer den att hålla, och låter jurister gå igenom den. Normalt tror jag inte de skulle han publicerat historien med så lite riktiga bevis men det är valår och till fördel så de kör, chansar, och hoppas på avsedd effekt.

Aftonhoran vet att brottet är preskiberat, det innebär att de klarar sig från rättslig prövning och således behöver "bevisen" aldrig presenteras. De hävdar yttrandefrihet och källskydd. Littorin kan inte försvara sig. Han är körd, vare sig han är oskyldig eller inte.

Artikeln igår fick mig att tro att det möjligen kunde ha hänt, uppföljningen idag i samma blaska får mig att börja tvivla.

Littorin är klar, han har fått sitt straff, 1000 ggr hårdare straff än någon dömd sexköpare, skillnaden mellan andra sexköpare och Littorin är att de fick sina brott prövade i rättslig instans, inte bara i media...........

https://www.flashback.org/sp24184476
Citera
2010-07-16, 14:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Adoniram
Men han vet ju då inte vad han "anklagas för. Hur i helvete kan han då dementera saken?

Självfallet måste han ställa personligen öga mot öga och med sina reaktioner visa att han inte gjort det. Borde inte vara allt för svårt om han är oskyldig.

I stället avgår han, vilket gör att alla inser att han har något riktigt hemsk att dölja. Kanske inte exakt det Aftonbladet har uppgifter om.
En maktspelare som Littorin lämnar inte sin post om han inte ser sig absolut tvungen.

Jomen precis, han har ju inte en aning om vem som kommer med ett sånt påstående så länge han inte har granskat de påstådda bevisen. Det skulle ju teoretiskt kunna vara en avpolletterad flamma eller nån för Littorin och hans kansli känd stalker eller annat stolpskott, där han lätt för AB hade kunnat skjuta anklagelserna i sank. Att han inte ens bryr sig om att syna korten måste ju bero på att han själv satt med så oerhört dåliga kort på hand.
Citera
2010-07-16, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RMgX
Det är kallt men troligtvis smart. Tror säkert Littorin är med på noterna. Nog mycket taktik i detta. Typ något sådant här (givetvis påhittat)
Reinfeldt: Illa illa, den här skiten smetar av sig på oss oavsett om det hela är sant eller inte.
[...]
Citera
2010-07-16, 14:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Du som har en hjärna då, eller åtminstone tror att du har en eftersom du alltid, som försmådd kvinna, måste hävda att du har en, kan du visa på källa som talar för att ett krismöte skett.

Vad du tror, spekulerar i eller anser utifrån din logik är helt ointressant om du inte kan backa upp detta med källa.

Jag kan visa på källor som hävdar att olika pressmänniskor från regeringen har jagat AB hela kvällen o halva natten för att få del av detaljer och bevis kring sexköpet. Fram till 00.00 hade man kontakt med AB. Om du tror att samtliga bara gick och la sig sedan och att presskonferensen kl 8.30 nästa morgon var en spontan happening så får du väl tro det.
Citera
2010-07-16, 14:48
Medlem
Citat:
AB har inte alls vägrat presentera bevisen. De slet sig blåa för att få presentera bevisen på ett möte med Littorin, men när de till slut fick till ett möte så uteblev han.

Om jag var en politiker och offentlig person, felaktigt anklagad för sexköp, så skulle jag anse att ett möte där jag skulle få ta del av de påstådda bevisen och kunna bemöta ett sånt infamt påstående skulle vara ett möte som jag skulle prioritera högt. Skulle inte du?

Vad du och jag skulle göra är inte särskilt intressant i sammanhanget.

Har AB presenterat några bevis?
Citera
2010-07-16, 14:48
Medlem
sWeePerrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Testa
Nu snackar vi nyttig idiot!

- "Uppgiften om Littorins sexköp har tillverkats på Aftonbladets redaktion."

Se http://www.hemsidan.net/?n=17138
Kanske inte så galet rykte ändå om läser vad Maria Abrahamsson insinuerar:

/.../Torsdag afton, ett dygn efter Littorins avhopp och drygt ett dygn före Aftonbladets sensationella anklagelse i lördagstidningen om att Littorin skulle ha köpt sex av en prostituerad kvinna, iakttar inte bara jag hur tidningens t f ansvariga utgivare Lena Mellin hela kvällen knatar omkring i Visbys medietätaste trädgårdskrog, ivrigt babblande i mobiltelefon. Vad saken gäller råder det intet tvivel om. Är det så Sveriges största tidning utövar sitt utgivareansvar?/.../

http://www.mariaabrahamsson.nu/index.php/2010/07/15/lena-melin-kanske-redan-har-dragits-med-i-fallet/

Citera
2010-07-16, 14:51
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Jag kan visa på källor som hävdar att olika pressmänniskor från regeringen har jagat AB hela kvällen o halva natten för att få del av detaljer och bevis kring sexköpet. Fram till 00.00 hade man kontakt med AB. Om du tror att samtliga bara gick och la sig sedan och att presskonferensen kl 8.30 nästa morgon var en spontan happening så får du väl tro det.

Jag frågade efter om det var klargjort att det pågått ett krismöte där Littorin pressats på uppgifter och då erkänt sexchat.

Du påstår att mötet ägt rum. Andra har påstått att mötet egentligen är ett telefonsamtal med Reinfield där de fattar ett beslut om hans avgång.

Att pressekreterare meddelar sig till Aftonbladet dygnet runt styrker inte att ett sådant möte har ägt rum.
Citera
2010-07-16, 14:56
Avslutad
Citat:
Jag frågade efter om det var klargjort att det pågått ett krismöte där Littorin pressats på uppgifter och då erkänt sexchat.

Du påstår att mötet ägt rum. Andra har påstått att mötet egentligen är ett telefonsamtal med Reinfield där de fattar ett beslut om hans avgång.

Att pressekreterare meddelar sig till Aftonbladet dygnet runt styrker inte att ett sådant möte har ägt rum.

Jag påstår att det är troligt intill visshetens gräns att ett nattligt krismöte har ägt rum. Vad som har avhandlats på mötet eller vilka deltagarna var har jag mig veterligt inte uttalat mig om. Kan du visa källa på att jag påstått det?
Citera
2010-07-16, 14:59
Medlem
Adonirams avatar
Citat:

Jag har i alla fall skvaller från folk som bodde på hotellet som noterade mycket spring och ståhej på den aktuella våningen.

Ett mer indirekt bevis är ju att samma personer som Niklas Svensson åberopar från krismötet också gav honom och Expressen inspelningen från pressekreterarens tal med Aftonbladet.
Inte skulle de göra det om han två dagar innan hittat på en massa saker de skulle ha sagt.

På vissa verkar det som att de misstror att Almedalsveckan skulle ha ägt rum. Eller att Littorin avgått med svansen mellan benen.
Citera
2010-07-16, 15:01
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Jag påstår att det är troligt intill visshetens gräns att ett nattligt krismöte har ägt rum. Vad som har avhandlats på mötet eller vilka deltagarna var har jag mig veterligt inte uttalat mig om. Kan du visa källa på att jag påstått det?

Du har insinuerat att jag indirekt är idiot om jag tror att ett sådant möte inte har skett. Då är frågan vad ditt skäl är att besvara mitt inlägg om du inte kan tillföra något till detta.
Citera
2010-07-16, 15:03
Medlem
sadims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adoniram
Jag har i alla fall skvaller från folk som bodde på hotellet som noterade mycket spring och ståhej på den aktuella våningen.

Ett mer indirekt bevis är ju att samma personer som Niklas Svensson åberopar från krismötet också gav honom och Expressen inspelningen från pressekreterarens tal med Aftonbladet.
Inte skulle de göra det om han två dagar innan hittat på en massa saker de skulle ha sagt.

Åjo, vill dom ha ut ett budskap spelar det mindre roll vad det är för tidning. DN fick intervjun, Expressen får dementi-bevisen...... och snart får väl SvD nåt ännu bättre.....

Sen har man desarmerat Melins påhitt och det är taktiskt sett väldigt viktigt. För om Aftonbladet kommer med fler "avslöjanden" längre fram kan man hänvisa tillbaka till detta bluff-fiasko.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in