2010-07-08, 21:38
Medlem
Querls avatar
Jag förstår fortfarande inte varför reportern inleder med att säga att detta hände under tiden du fortfarande var gift...., om det är sexköp är det väl lika graverande oavsett så jag förstår inte. Kan vi vara på fel spår?
Citera
2010-07-08, 21:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Starvid
Sitter i Visby med en massa sossar, och vi är alla nyfikna på vad detta kan handla om.
Hör dig för bland folk om vilken organisation som delade ut flygblad på flygplatsen idag. Utdelarna måste ha hört Aftonbladets utfrågning av Litorin.
Citera
Medlem
jag tippar på barnporr, eftersom vi pratar om en dator också.

Ingen som känner någon på AB som kan få ut lite detaljer genom bakdörren?
Citera
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valentin666
Begick han sexköpsbrott samtidigt som han var en ledande figur i moderaterna, så skiter jag i hur icke offentlig bestämde sig för att vara igår...
Jag skiter också i det. Jag vill veta vad han gjorde. Jag vill också se Bea, som kämpat hårt för skärpning av sexbrottslagarna, dra honom i örat.
Citera
Medlem
Logga-uts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Han har ju slutat att vara offentlig person.
Jag vill minnas att hon också avgick, men inte tystnade drevet och inte faen slutade man gräva skit med grävskopa för det. tvärtom tvärtom
Citera
2010-07-08, 21:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av smallframe
För oppositionen är det väl klockrent med all denna spekulation. Lär ju smitta av sig, och det allmäna förtroendet för alliansen går i botten. Själv är jag ju extremt nyfiken, vad vet Reinfeldt & co, vad är det de gömmer, osv. Är ju öppet mål för foliehattar. Att han inte är "offentlig person" är ju bara en lam ursäkt. Hoppas stenhårt på kapten klänning-koppling.

Ren-fält har nog redan på ett tidigt skede sagt sig inte vilja veta detaljer, för då kan han ärligt säga "jag visste inte" men nu tar jag tag i det... Vanligt mönster bland dessa.
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Querl
Jag förstår fortfarande inte varför reportern inleder med att säga att detta hände under tiden du fortfarande var gift...., om det är sexköp är det väl lika graverande oavsett så jag förstår inte. Kan vi vara på fel spår?

Sa han inte att det var under perioden SOL låg i skiljsmässa? Det kan vara ett sätt att försöka få SOL att tro att detta skulle kunna vara en förmildrande omständighet, och att han därmed skulle tala. "Kuken måste ju ha sitt", som Frank Andersson sa.
Citera
Bannlyst
Moderaterna måste ju gå ut med vad det ev. kan vara. Annars kommer ju förtroendet dala och dala och dala.... Att Reinfeldt säger att han "inte bryr sig" gör ju bara saken värre. Trodde Moderaterna hade bra manskap för att sköta sådant här (pressmän), men just nu verkar det totalt katastrof.
Citera
2010-07-08, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Querl
Nej, han sa "i samband med att du skilde dig".
Citera
Medlem
Börjar fundera på om Aftonbladet kommit på att deras källa inte var så mycket att lita på och att bevisen inte håller och därför kör en "han är inte längre en offentlig person".
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megaballen
Hör dig för bland folk om vilken organisation som delade ut flygblad på flygplatsen idag. Utdelarna måste ha hört Aftonbladets utfrågning av Litorin.

Idag? Igår väl? Eller kanske rent av i förrgår?
Citera
2010-07-08, 21:42
Medlem
VonLidls avatar
OT
Nästan 6000 personer läser just nu denna tråd.

Ont
Läste ett intressant inlägg av "Centralen" i den andra Littorintråden:

Citat:
Ursprungligen postat av centralen
Ja la ut några länkar tidigare, postar dom igen nedan.

Om nu de gamla uppgifterna stämmer om att SOL drog in SÄPO för att kolla upp exets nya snubbe, och SOL sen släpper delar av denna info i sin vårdnadstvist och då förmodligen angett felaktiga källor med flit, kan ju även detta agerande rendera hot om fängelsestraff (illegal underrättelse-verksamhet eller att han släppte info som inte fick bli allmänt känt). Alltså behöver han ju inte ha härjat med horor och fifflat med ekonomi, har han lyckats få ett par SÄPO-snubbar att gå hans ärende under falska uppgifter och detta sen godkänts av Reinfeldt innan gubbarna går på span, får ju även Fredrik R en helvete med detta, så det kan finnas en chans att fler än SOL kunde hamna i skiten. Om man nu kollar på de inblandades förehavande år 2006 är det många kockar i soppan.

http://www.dagensps.se/artiklar/2010...0841/index.xml
http://www.realtid.se/ArticlePages/2...tid691.dbp.asp
http://www.realtid.se/ArticlePages/2...tid338.dbp.asp

Några funderingar kring detta?

EDIT: Konstigt, länkarna funkade ju för en stund sedan.
Senast redigerad av VonLidl 2010-07-08 kl. 21:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in