2010-07-08, 10:33
Medlem
En tidigare minderårig barnflicka som Littorin lovat en framtid och nu såg honom med ny flickvän och medaljer på kungabröllopet.
Citera
2010-07-08, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bizquit
Svd länkar till denna blogg

http://monicagreen.webblogg.se/2007/march/upprorande-hur-sven-otto-littorin-far-vraka-ur-sig.html

Littorin framställs i ett montage som cross-dresser. Kan det vara något att spinna vidare på?

Nja, Monica Green anses av många att vara tämligen psykiskt sjuk för tusan.

Reinfeldt lär inte säga något mer... men han verkar inte så värst ledsen hur som helst. Det verkar vara flera frön runt SOLs privatliv som belastat Regeringen, den här nya händelsen som det talas om kanske inte i sig är så allvarlig.. men är droppen som urholkade stenen.
Citera
2010-07-08, 10:35
Medlem
Förmodligen är det f.d. frun som med alla medel försöker smutskasta honom i vårdnadstvisten. I den kampanjen ingår säkert att påstå saker som kanske inte alls behöver vara sanna, just därför att hon vet att han är en offentlig person och därmed känslig för sådant. Hon tror kanske att om hon laddar med några rejäla salvor så ger han upp och ger henne vårdnaden för att SOL ska bli orolig att han stjälper hela valrörelsen för alliansen.

En mycket ful taktik om det nu är så. Jag bara spekular. Har inte några som helst belägg för det, men det är naturligtvis en taktik som en mycket ful motpart i ett vårdnadstvistmål säkert skulle kunna anamma.
Citera
2010-07-08, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sang-real
Det är väll bara AB och lite oberoende nättidningar som hänger med det senaste. Har inte sett nåt på SVD, DN eller nåt annat som pratar om det här i i andra termer än att han skulle ha avgått p.g.a. journalisternas störande beteende.

SvD vet:

http://blogg.svd.se/ledarbloggen?id=19894

Citat:
Arbetsmarknadsminister Sven Otto Littorin avgår med omedelbar verkan. Skälet är en svår och långvarig vårdnadstvist. Saken har inte blivit bättre av Littorin är den han är med påföljande närgången mediebevakning.

- Jag är ingen stålman. Jag är jag med mina fel och brister, säger Littorin till TT.

Migrationsminister Tobias Billström kommer att köra dubbelt till dess en ny ordinarie vaskats fram.

Som minister har Littorin varit affischansikte för De nya moderaternas syn på arbetsrätten med försvar av LAS som den stora symbolfrågan. Littorin har fått klä skott för förändringar av a-kassan (och sjukförsäkringen).

Socialdemokraterna ordar vitt och brett om att Mona Sahlin mobbas men man har knappast varit vänlig mot arbetsmarknadsministern. Bland annat har han interpellationsbombats. Här är några axplock från skörden av angrepp.

Riksdagledamoten Sven-Erik Östberg (S) har löjligförklarat Littorin och riksdagsledamoten Peter Hultqvist (S) har töntsstämplat hans privatliv:

"Att arbetsmarknadsminister Sven Otto Littorin är medlem i Sällskapet som tydligen är någon sorts de slutna herrklubbarnas Rolls Royce visar att mannen ifråga inte är riktigt torr bakom öronen. Riktigt rejält töntigt av Littorin!

Att som minister vara medlem är direkt olämpligt.

Det visar också att det inom de nya moderaterna finns oerhört mycket av gammalt unket högerbeteende kvar. I själva verket finns det inga nya moderater. De har ju både i praktisk politik och i beteende visat sig vara gamla som gatan."

Riksdagsledamoten Monica Green (S) har varit särskilt aktiv i kampanjen mot Littorin. Så här skrev hon på sin blogg 2007:

"Han hånar de arbetslösa rakt i ansiktet genom att påstå att han har en jobb politik."

Notera gärna Greens bildmontage på Littorin.

Politikerbloggen rapporterade följande incident från januari 2009:

"I en debatt i riksdagen i dag vände sig socialdemokraten Luciano Astudillo mot arbetsmarknadsminister Sven Otto Littorin (m) och sade:

- Littorin är allmänt känd att vara kreativ i sina lösningar både i det privata och i det politiska.

Då avbryter ministern och vänder sig mot talmannen:

- Det där ska jag be att få protestera mot, säger Littorin medan Astudillo framhärdar:
- Det är kreativ bokföring, sade han.

Samtidigt som talmannen bryter in och tillrättavisar Astudillo för att han blandat in privata frågor packar Sven Otto Littorin ihop sina saker och lämnar hastigt kammaren.
- Jag blir så jävla förbannad! Jag tar inte emot vilken skit som helst! utbrister en rasande Littorin på väg ut från kammaren."

När Astudillo ska förklara påhoppet hänvisade han till att Littorin är småbarnsförälder och har svårt att få saker att gå ihop.

Astudillo har också beskrivit den politik som Littorin ansvarat för så här:

"Strategin att jaga och skuldbelägga den som är arbetslös och sjuk genom att försämra allas trygget har nått vägs ende. Skadan är dock redan skedd. Moderaterna har skapat ett Sverige där rädsla snarare än möjligheter blivit drivkraften."

En ond människa.

Mona Sahlin har följaktligen beskrivit den littorinska arbetslinjen som "satanisk".

Det har kort sagt varit tufft på jobbet.

Nyligen kom Littorin ut med boken Uppdrag arbete - nu vill han värna sin tre barn

I synnerhet de två sista raderna klargör att SvD inte köper SOL:s anledning till att avgå. Astudillos anspelningar gör man också en koppling till.
Citera
2010-07-08, 10:37
Medlem
LakritstroIIets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av komocka
En tidigare minderårig barnflicka som Littorin lovat en framtid och nu såg honom med ny flickvän och medaljer på kungabröllopet.
Intressant. Men jag är tveksam.
Citera
2010-07-08, 10:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Har hans nya kvinna, Évin Khaffaf, uttalat sig ännu?

Varför är inte hon vid Littorins sida som ett stöd (jfr Tito Beltram)?

Skulle bli oerhört förvånad om hon säger ett endaste knyst eftersom hon nu står nära Schlingmann, hon skulle totalt steka sin karriär om hon så mycket som andades vid fel tillfälle om det här. Hon har ju inga sociala nätverk eller något ekonomiskt inflytande, som varit instrumentalt för hennes tillsättning och ställning i partiet varför hon inte heller har så mycket som skyddar henne om det skulle börja blåsa snålt. Därför är det viktigt för henne att sköta sina kort rätt och hålla sig undan/ tiga.

Littorin och Borg har ju mer eller mindre styrt det mesta i partiet och jag skulle inte tro att maskorna i inflytandenätet har skurits av alltför mycket än så länge...
Däremot skulle jag i en intervjusituation fråga Littorin, när det är tänkt att bröllopet skall stånda i och med att han är förlovad. Vad han svarar då kan bli intressant.
Citera
Medlem
looptroopers avatar
Alla som inte har en aning om något. Kan inte ni bara strunta i att skriva?

Finns det ingen på fb som har kontakter inom riksdagen som kan få lite rätsida på problem. Eller någon journalistpolare?
Citera
Medlem
Tycker det är lite komiskt att Aftonbladet har rubriken "Aftonbladet avslöjar" men de skriver inte vad de avslöjar...
Citera
2010-07-08, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knightone
Nja, Monica Green anses av många att vara tämligen psykiskt sjuk för tusan.

Reinfeldt lär inte säga något mer... men han verkar inte så värst ledsen hur som helst. Det verkar vara flera frön runt SOLs privatliv som belastat Regeringen, den här nya händelsen som det talas om kanske inte i sig är så allvarlig.. men är droppen som urholkade stenen.
Ja frisk är hon inte. Kanske har hon därför inte samma spärrar?

Såg för en stund framför mig en kornig hemmavideo med en SOL i drag a la Rudy Giuliani. Men visst, kan också bara vara "allmän" smutskastning utan verklighetsförankring.
Citera
2010-07-08, 10:42
Bannlyst
Citat:
"I en debatt i riksdagen i dag vände sig socialdemokraten Luciano Astudillo mot arbetsmarknadsminister Sven Otto Littorin (m) och sade:

- Littorin är allmänt känd att vara kreativ i sina lösningar både i det privata och i det politiska.

Då avbryter ministern och vänder sig mot talmannen:

- Det där ska jag be att få protestera mot, säger Littorin medan Astudillo framhärdar:
- Det är kreativ bokföring, sade han.

Samtidigt som talmannen bryter in och tillrättavisar Astudillo för att han blandat in privata frågor packar Sven Otto Littorin ihop sina saker och lämnar hastigt kammaren.
- Jag blir så jävla förbannad! Jag tar inte emot vilken skit som helst! utbrister en rasande Littorin på väg ut från kammaren."

Mest intressanta hittills.
Citera
2010-07-08, 10:45
Medlem
Kul att man ersatte Littorin med just Tobias Billström som väckte uppmärksamhet under sin första vecka i regeringen, då han erkände att han medvetet avstått från att betala TV-avgift under tio år av ideologiska skäl.
Citera
2010-07-08, 10:50
Medlem
Racooons avatar
Från AB:

"Brottet, som har fängelse i straffskalan, skulle* ha skett i centrala Stockholm"
"Vi har bland annat tillgång till personens dator där uppgifter om ministern finns sparade"

Jag tycker det osar sexköp? Uttrycket "i centrala Stockholm" är lite märkligt.
Finns fängelse i straffskalan för detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in