2010-07-15, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maurice Bishop
Om man tittar på den film som TV4 visade igår så svarar han direkt på frågan: Nej Nej Nej INNAN han fortsätter med inga kommentarer ... det är inte så som Aftonbladet hävdar att han direkt sa inga kommentarer.

Aftonbladet ljuger om detta och filmen som TV4 visade igår bevisar detta.

Hm, TV4:as filmklipp har jag missat att titta på (hittar det inte tv4.se, länk nån?) – jag trodde det var samma som AB redan publicerat.

(I ABs film från flygplatsen hör jag inte att SOL förnekar uppgifterna när ABs reporter frågar honom. SOL utbrister chockat "Näääääee!" när AB påstår att en person uppgett att han köpt sex av henne, men har "inga kommentarer" när AB ställer själva frågorna.)
Citera
2010-07-15, 17:09
Medlem
F Lars Backs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
Visst, jag håller med. Men här pratar vi om en person som är mer eller mindre psykiskt trasig. Den brutala vårdnadstvisten i kombination med att vara en minister med ett val i antågande kan nog knäcka vem som helst.

SOL har medgivit depression och medicinering (om jag inte läst helt fel). Det är väl inte otroligt att han helt enkelt inte orkade prata med AB direkt.

Här borde AB haft mer fingertoppskänsla och inte sparka på dom som redan ligger ned, men lösnummer och profit vägde tydligen tyngre.

Och det är här allt faller tillbaka på Fredrik Reinfeldt som givetvis ska låta sjukskriva sin hårt pressade minister under vårdnadstvisten.

Vi kan inte ha en regering där arbetsmarknadsministern inte lägger 99,9 procent av sitt fokus på att lösa arbetslösheten.

Vad han än gjort med prostituerade eller sexchattar så har han uppenbarligen mått så dåligt att han borde varit borta från jobbet.

Och det är regeringschefens ansvar att ta hand om sånt.
Citera
2010-07-15, 17:10
Bannlyst
SvD ledare skriver att SOL öppnat dörren för en stämning mot Aftonbladet.
Citera
2010-07-15, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFischer
Testa, du som är väl insatt i kapten Klänning-härvan, har du hittat några kopplingar mellan de inblandade i den härvan och till SOL ?

Vi håller f.n. på att gräva i det. I vart fall är H-G Wessberg kollega/bekant/vän med både Mr Pink och Kapten Klänning.
Citera
2010-07-15, 17:55
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Testa
Vi håller f.n. på att gräva i det. I vart fall är H-G Wessberg kollega/bekant/vän med både Mr Pink och Kapten Klänning.

Är dessa båda oxå ledamot av Sällskapet el. Nya Sällskapet?
Citera
2010-07-15, 18:02
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av F Lars Back
Och det är här allt faller tillbaka på Fredrik Reinfeldt som givetvis ska låta sjukskriva sin hårt pressade minister under vårdnadstvisten.

Vi kan inte ha en regering där arbetsmarknadsministern inte lägger 99,9 procent av sitt fokus på att lösa arbetslösheten.

Vad han än gjort med prostituerade eller sexchattar så har han uppenbarligen mått så dåligt att han borde varit borta från jobbet.

Och det är regeringschefens ansvar att ta hand om sånt.

Det kan man väl ha? Han kan ju ha använt 0,01 % till annat. Du får hitta en annan siffra.
Citera
2010-07-15, 18:03
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Testa
Ok, men hur många av de nyttiga idioter som ondgör sig över Aftonbladets publicering m.m. tror ni är medlemmar i PAG? Svar: En mycket stor andel.

Vad är PAG?
Citera
2010-07-15, 18:17
Medlem
Dr.Krankentots avatar
PAG = Primal Anarkistiska Gruppen?
Citera
2010-07-15, 19:07
Medlem
absynthes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Götterdämmerung
Nu var det ju – som alla verkar överens om – mycket "kraftfulla påståenden" AB hade. Så det är väl fullt naturligt AB ville prata med SOL personligen. AB skrev ju redan den 8 juli (min fetstil):

AB hade alltså bett om ett möte redan innan konfrontationen i Visby. På flygplatsen blev det "inga kommentarer" och iväg. Senare, efter att Palinski sagt att SOL dementerat till henne, blir AB lovade en intervju men istället avgår SOL och försvinner. Han gör alltså allt han kan för att själv undvika AB.

Det är av samma anledning som t.ex. DNs mailfrågor är mycket mindre värdefulla än en intervju öga mot öga. Man vill presentera påståendena för SOL personligen, få kommentar, ställa frågor, få svar direkt och ställa följdfrågor baserat på svaren.

Gällde det SOLs favoritmat i solvärmen funkar det kanske med en mailfråga eller en pressekreterare som säger "Sill och potatis!", men här gällde det mycket "kraftfulla påståenden". Självklart vill man prata direkt med personen det gäller.

Jag förstår ärligt inte vad som är märkligt med detta.

Exakt. De ville jämföra sina uppgifter från "Anna" med de från SOL. Men en sådan möjlighet gavs inte. Om påstående var helt orimliga kan jag förstå det - OM hans presskonferens hade inkluderat ett löfte om att stämma AB och inte sedan följts av hans avgång.

Ärligt talat, jag köper inte snack om utbränning från en moderat arbetsmarknadsminister - alla ursäkter utom just den...

Oj, oj, som de tappar röster till SD och KD över detta.
Citera
2010-07-15, 19:08
Medlem
BarbaraStreisands avatar
Jag tänkte fråga vilken typ av bevis som man borde kunna kräva för att vara säker på Littorins skuld.

Självklart är det inte rimligt att kräva att hon sparat hans sperma.
Kvitton är lika orimligt.
Filminspelning? Det är också orimligt.
Ljudupptagning likaså.

Hon har ett kundregister med gamla telefonnummer. Vad talar för och vad talar mot den här bevisningen?

Vi har också fått veta att det finns någon form av sparade datorkonversationer.

Slutligen är Littorins avgång det som är mest komprometterande för hans egen del, av det vi fått ta del av.

Mvh
Barbara Streisand
Senast redigerad av BarbaraStreisand 2010-07-15 kl. 19:11.
Citera
2010-07-15, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Ok, så du tror allt är en enda stor konspiration mot AB?

Nej då, inte alls. Flugor brukar däremot dras till hästskit.
Citera
2010-07-15, 19:14
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarbaraStreisand
Jag tänkte fråga vilken typ av bevis som man borde kunna kräva för att vara säker på Littorins skuld.

Självklart är det inte rimligt att kräva att hon sparat hans sperma.
Kvitton är lika orimligt.
Filminspelning? Det är också orimligt.
Ljudupptagning likaså.

Hon har ett kundregister med gamla telefonnummer. Vad talar för och vad talar mot den här bevisningen?

Vi har också fått veta att det finns någon form av sparade datorkonversationer.

Slutligen är Littorins avgång det som är mest komprometterande för hans egen del.

Mvh
Barbara Streisand

SOL har ju berättat att han sexchattade och sedan dyker det upp en "betalflicka" som har hans mobilnummer. Lite märkligt tycker jag.

Angående betalningen så kanske han lånat en förklaring av kapten klänning:"Jag gav henne bara mitt visitkort".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in