Citat:
Ursprungligen postat av karlstaden
Du har rätt så många sakfel i detta så jag skall väl ta dem jag såg första sekunderna och det finns säkert fler som jag missat.
Jag tyckte väl snarare Bungos inlägg (
https://www.flashback.org/sp24330956 ) var ganska vettigt. Sakfel fanns det inga. Möjligen kan man bedöma sannolikheter lite som man vill.
Citat:
Ursprungligen postat av karlstaden
Det är inte helt ovanligt att folk gör forwards mellan olika konton för att enkelt kunna överblicka sin inbox från olika konton, så det skulle inte vara speciellt ovanligt om Anna hade gjort just detta från sitt horkonto till sin vanliga POP3/Imap. Jag hanterar min mail på detta sätt och vet om att många andra gör det, är det något mail man måste svara på som är av skum karaktär så går man bara in på den aktuella webbmailen och svarar på mailet. Kan ju vara så att den gamla mailen numer används som skräpmail för att rega sig på andra siter som kräver emailverifikation som t ex denna site. Sen så beror det helt på vilken provider som står för eposten om den överhuvudtaget avslutas trots inaktivitet, vet att de stora mailtjänsterna avslutas efter ett antal månader utan aktivitet men det finns ju faktiskt vissa mailtjänster som aldrig avslutas också.
Det är klart, det kan ju vara si, det kan ju vara så. Förutom att även jag tycker det hade varit kul att gotta mig i mer skvaller, förstår ju inte varför du hela tiden vill vrida det till helt osannolika händelsekedjor som ger Aftonbladet bättre på fötterna? :-) Men du kanske jobbar där ...
Själv tror jag inte att "glädjeflickan Anna" satt och forwardade mail till sitt telia- eller comhemkonto.
Aftonbladet har bara talat om "datatrafik". Antagligen menar dom en chattlogg. Jag kan tänka mig att kontakten först tagits via email, som sedan gått förlorade pga hotmailkonton som stängts (eller nån annan gratismailprovider).
Bungos hypotes om att meddelanden som varit nerladdade med POP3 och har fullständiga headers inte fanns på datorn köper jag nog, i brist på andra uppgifter och/eller andra bättre hypoteser.
Citat:
Men om man från AB kan påvisa en hyfsad solid bakgrund för sina anklaganden (inte bara en horas ord och några telefonnummer) så kommer man att klara sig rättsligt vid en ev process, de behöver dock framställa såna bevis så att de kan hävda att de rimligen kunde tro på utsagan.
Läs gärna detta igen; användare KnutteKragballes sammanfattning av
(numera avstängda) användare kockobellos fiskande efter Littorin-skvaller. Som skedde hösten 2006:
https://www.flashback.org/sp24199397