2010-07-19, 20:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Navelfluff
Det är så uppenbart att han har köpt sex, försöket till mörkläggning talar sitt tydliga språk. Så tycker jag och så tycker svenska folket.
De enda som tror något annat är de som sympatiserar med den moderata politiken. Men fortsätt du med att lägga ut dina dimridåer på det seriösa diskussionsforumet Flashback, det uppfattas säkert som trovärdigt.

Visa gärna någon slags källa till detta påstående, det skulle höja din trovärdighet avsevärt.
Citera
2010-07-19, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tomatojuice
Vad menar du?

Kan du länka till en artikel där SOL säger att han sexchattat?
Svaret är nej, för det har han aldrig sagt till pressen.

Uppgifterna hade läckt till expressen från personer nära SOL (typ)

EDIT: Hittade artikeln
http://www.expressen.se/1.2060129

Som sagt var så har inte Littorin sagt detta till pressen.
Senast redigerad av karlstaden 2010-07-19 kl. 20:08.
Citera
2010-07-19, 20:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av karlstaden
Kan du länka till en artikel där SOL säger att han sexchattat?
Svaret är nej, för det har han aldrig sagt till pressen.

Uppgifterna hade läckt till expressen från personer nära SOL (typ)

"från personer nära SOL"?
Ok, om det är så att du BARA vill ha uppgifter som Totto sagt personligen så blir det inte mycket kvar i tråden. Eller hur?

Jag tycker att dessa uppgifter är ganska trovärdiga:

Stämningen i rummet ska ha varit mycket spänd och Littorin pressades hårt med frågor om det påstådda sexköpet.
I det läget erkände arbetsmarknadsministern att han vid flera tillfällen sexchattat med okända kvinnor på sin privata dator i bostaden. Men Littorin förnekade bestämt att han skulle ha betalat för sex.
- Nyckelfrågan var om han hade begått något brottsligt. Och där var han mycket bestämd. Svaret på den frågan är nej, säger en person med insyn i Littorin-affären.
Littorins förklaring till att han sexchattat med okända kvinnor i falskt namn var att han var djupt deprimerad. Detta bekräftas av flera av hans närmaste medarbetare. I långa perioder de senaste åren har han tagit mediciner mot depression och också träffat en psykoterapeut, uppger Expressens källor.

http://www.expressen.se/1.2060129
http://nyheter24.se/maktkamp24/428854-littorin-brot-ihop-och-erkande-sexchatt

Men nej, jag har inte hört Totto yttra ordet "sexchatt" själv, det har du helt rätt i.
Citera
2010-07-19, 20:13
Medlem
Ståltomtens avatar
Citat:
Du har rätt så många sakfel i detta så jag skall väl ta dem jag såg första sekunderna och det finns säkert fler som jag missat.

Jag tyckte väl snarare Bungos inlägg (https://www.flashback.org/sp24330956 ) var ganska vettigt. Sakfel fanns det inga. Möjligen kan man bedöma sannolikheter lite som man vill.

Citat:
Det är inte helt ovanligt att folk gör forwards mellan olika konton för att enkelt kunna överblicka sin inbox från olika konton, så det skulle inte vara speciellt ovanligt om Anna hade gjort just detta från sitt horkonto till sin vanliga POP3/Imap. Jag hanterar min mail på detta sätt och vet om att många andra gör det, är det något mail man måste svara på som är av skum karaktär så går man bara in på den aktuella webbmailen och svarar på mailet. Kan ju vara så att den gamla mailen numer används som skräpmail för att rega sig på andra siter som kräver emailverifikation som t ex denna site. Sen så beror det helt på vilken provider som står för eposten om den överhuvudtaget avslutas trots inaktivitet, vet att de stora mailtjänsterna avslutas efter ett antal månader utan aktivitet men det finns ju faktiskt vissa mailtjänster som aldrig avslutas också.

Det är klart, det kan ju vara si, det kan ju vara så. Förutom att även jag tycker det hade varit kul att gotta mig i mer skvaller, förstår ju inte varför du hela tiden vill vrida det till helt osannolika händelsekedjor som ger Aftonbladet bättre på fötterna? :-) Men du kanske jobbar där ...

Själv tror jag inte att "glädjeflickan Anna" satt och forwardade mail till sitt telia- eller comhemkonto.

Aftonbladet har bara talat om "datatrafik". Antagligen menar dom en chattlogg. Jag kan tänka mig att kontakten först tagits via email, som sedan gått förlorade pga hotmailkonton som stängts (eller nån annan gratismailprovider).

Bungos hypotes om att meddelanden som varit nerladdade med POP3 och har fullständiga headers inte fanns på datorn köper jag nog, i brist på andra uppgifter och/eller andra bättre hypoteser.

Citat:
Men om man från AB kan påvisa en hyfsad solid bakgrund för sina anklaganden (inte bara en horas ord och några telefonnummer) så kommer man att klara sig rättsligt vid en ev process, de behöver dock framställa såna bevis så att de kan hävda att de rimligen kunde tro på utsagan.

Läs gärna detta igen; användare KnutteKragballes sammanfattning av (numera avstängda) användare kockobellos fiskande efter Littorin-skvaller. Som skedde hösten 2006:

https://www.flashback.org/sp24199397
Citera
2010-07-19, 20:16
Medlem
Citat:
[
Men nej, jag har inte hört Totto yttra ordet "sexchatt" själv, det har du helt rätt i.

Det var precis det jag menade, så det kan precis lika gärna vara en dimridå skapad av M:s pressfolk, riktigt smart sådan dessutom.
SOL har inte bekräftat att uppgifterna stämmer.

Att en politiker sexchattat kan ju knappast ses som något superkonstigt, lite mer komprometterande att köpa sex kanske.

Citera
2010-07-19, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ståltomten
Jag tyckte väl snarare Bungos inlägg (https://www.flashback.org/sp24330956 ) var ganska vettigt. Sakfel fanns det inga. Möjligen kan man bedöma sannolikheter lite som man vill.

Sakfel är det ju genom att du tar vissa saker för givna trots att det finns olika alternativ som du aktivt blundar för....

Jag har som sagt ingen aning om vad som finns på datorerna och det har sannolikt inte du heller, men tydligen så var det tillräckligt för att AB skulle våga publicera artikeln.

Bara för att man nu uppenbarligen hatar AB så behöver man ju inte tro att de styrs av utvecklingsstörda personer, givetvis så har de tillräckligt med bevisning för att med största sannolikhet klara sig från ett förtalsmål.

Sen så fattar jag inte din sista quote, vad har länken med min text att göra?
Citera
2010-07-19, 20:29
Bannlyst
Citat:
Det var precis det jag menade, så det kan precis lika gärna vara en dimridå skapad av M:s pressfolk, riktigt smart sådan dessutom.
SOL har inte bekräftat att uppgifterna stämmer.

Att en politiker sexchattat kan ju knappast ses som något superkonstigt, lite mer komprometterande att köpa sex kanske.

Det där tror du väl inte ens själv på va?
Citera
2010-07-19, 20:29
Medlem
Ståltomtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Navelfluff
Det är så uppenbart att han har köpt sex, försöket till mörkläggning talar sitt tydliga språk. Så tycker jag och så tycker svenska folket. De enda som tror något annat är de som sympatiserar med den moderata politiken. Men fortsätt du med att lägga ut dina dimridåer på det seriösa diskussionsforumet Flashback, det uppfattas säkert som trovärdigt.

Det verkar dock som om Aftonbladets läsare inte delar din åsikt där.

Och tvärtom, essensen av ett öppet diskussionsforum som Flashback är väl att här kan alla avgöra själva vad de tror är dimridåer och vad de tror är sanning. Ibland med viss möda, det ska jag tillstå. Men passar det inte så finns det givetvis en massa andra ställen på nätet som du kan besöka.

Det sjuka är väl egentligen att det är en tusenfalt sundare och mer kritisk debatt här än det antagligen har varit på Aftonbladets redakrion. Och detta är det hatade "nazist-, anarkist- och knarkarforumet" Flashback.
Citera
2010-07-19, 20:31
Bannlyst
Citat:
[/spoiler]

Sakfel är det ju genom att du tar vissa saker för givna trots att det finns olika alternativ som du aktivt blundar för....

Jag har som sagt ingen aning om vad som finns på datorerna och det har sannolikt inte du heller, men tydligen så var det tillräckligt för att AB skulle våga publicera artikeln.

Bara för att man nu uppenbarligen hatar AB så behöver man ju inte tro att de styrs av utvecklingsstörda personer, givetvis så har de tillräckligt med bevisning för att med största sannolikhet klara sig från ett förtalsmål.

Sen så fattar jag inte din sista quote, vad har länken med min text att göra?

Jag är ganska tveksam till att de har det.
Och varför måste man hata AB för att vilja gräva i medias hantering av olika händelser?
Du polariserar så jäkla mycket.
Citera
2010-07-19, 20:33
Medlem
Citat:
Det där tror du väl inte ens själv på va?

Det är väl en hypotes lika bra som alla andra vi läst hittils?
Citera
2010-07-19, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ståltomten
Det verkar dock som om Aftonbladets läsare inte delar din åsikt där.

Och tvärtom, essensen av ett öppet diskussionsforum som Flashback är väl att här kan alla avgöra själva vad de tror är dimridåer och vad de tror är sanning. Ibland med viss möda, det ska jag tillstå. Men passar det inte så finns det givetvis en massa andra ställen på nätet som du kan besöka.

Det sjuka är väl egentligen att det är en tusenfalt sundare och mer kritisk debatt här än det antagligen har varit på Aftonbladets redakrion. Och detta är det hatade "nazist-, anarkist- och knarkarforumet" Flashback.

Med tanke på att folk erkänt att de postat uppmot 50 kommentarer under artiklarna så säger det väl egentligen ingenting om vad "läsarna" tycker?
Citera
2010-07-19, 20:35
Medlem
Citat:
Hmm, du har en poäng. Kan det ha varit så att några av hans medtävlare i den kommande numera så berömda DJ-tävlingen kan ha haft ett finger med i spelet? Han var ju trots allt favorit till att vinna...

Fullt möjligt. DJ-medtävlarna. Då vänder vi på bladet och lägger till ytterligare en medlem av "sexköpskonspirationsgruppen". Nu har vi alltså sossarna, Aftonbladet, CIA, Fox Mulder och DJ-medtävlarna. Finns det fler som kan tänkas ingå i "sexköpskonspirationen"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in