2010-07-13, 23:11
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timjan256
Jag kan avslöja att Littorin talar ut imorron i DN. Intervjun gjordes via mejlkontakt.
SOL förnekar bestämt att han köpt sex och gjort något olagligt. Han vet inte vem "Anna" är och att ord står mot ord.
Är det nu ord mot ord, som jag också har hört, så är det nu upp till AB att ta fram sina "tvärsäkra" bevis.
Hitills har de inte lyckats så bra med att komma ut med något relevant mer än att citera "Annas" gamla minnen.

Ser nu fram emot ABs nästkommande tackling i Littorinaffären.
Ska det åter bli att chatta med L.M ?
Citera
2010-07-13, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Är det nu ord mot ord, som jag också har hört, så är det nu upp till AB att ta fram sina "tvärsäkra" bevis.
Hitills har de inte lyckats så bra med att komma ut med något relevant mer än att citera "Annas" gamla minnen.

Tyvärr verkar ju pöbeln acceptera Aftonbladets potentiella rödluvan-sagor utan bevis.
Citera
2010-07-13, 23:23
Medlem
Meanmachines avatar
Känns som GAME OVER för Aftonbladet.

Hela Sverige väntar på bevisen. Aftonbladet svar -Vi litar på Anna, följt av massa tramsiga chattstunder med pr-experter, krishanterare m.m för att släta över att de inte har något mer att komma med.
Citera
2010-07-13, 23:23
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frinken
Tyvärr verkar ju pöbeln acceptera Aftonbladets potentiella rödluvan-sagor utan bevis.
Tyvärr saknas källkritik hos en del.
Citera
2010-07-13, 23:24
Medlem
Citat:
Tyvärr saknas källkritik hos en del.

Amen to that...
Citera
2010-07-13, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meanmachine
Känns som GAME OVER för Aftonbladet.

Hela Sverige väntar på bevisen. Aftonbladet svar -Vi litar på Anna, följt av massa tramsiga chattstunder med pr-experter, krishanterare m.m för att släta över att de inte har något mer att komma med.

Underskatta inte pöbelns makt.
Folk verkar tycka att "det stod ju i tidningen så det måste vara så". Det är ganska illa men jag tror inte AB behöver hosta upp bevis, dom kan redan ha rott hem det här.
Citera
2010-07-13, 23:29
Moderator
Lobengulas avatar
Citat:

Om SOL är smart så ger han igen med samma mynt, d.v.s. en kraftfull bredsida mot AB's oseriösa journalistik. AB kan inte göra ett skvatt. De har ju spelat på att brottet är preskriberat så SOL's skuld/oskuld inte kan avgöras i domstol. Nu har han chansen att verkligen gå till attack mot AB och Mellinskans misstag.

Jag misstänker att det blir en riktig snyftartikel där han kommer att hävda att avgången var för partiets bästa, att det i mediadrev inte spelar någon roll om man är oskyldig, o.s.v.
Citera
2010-07-13, 23:36
Avslutad
Det skulle vara lika dumt och fräckt som att hävda sin oskuld gällande köpe-examen in i det längsta. Gör han det måste han väl isåfall vara i princip 120% på att AB inte har mer än de skrivit(och ärligt talat är det ju oerhört sällan det ser ut så i fall som detta, det är snarare tvärtom. Här har man dessutom gått ut och sagt att de gått vidare med ETT fall då konkreta bevis, osv).
Citera
2010-07-13, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
Om SOL är smart så ger han igen med samma mynt, d.v.s. en kraftfull bredsida mot AB's oseriösa journalistik. AB kan inte göra ett skvatt. De har ju spelat på att brottet är preskriberat så SOL's skuld/oskuld inte kan avgöras i domstol. Nu har han chansen att verkligen gå till attack mot AB och Mellinskans misstag.

Jag misstänker att det blir en riktig snyftartikel där han kommer att hävda att avgången var för partiets bästa, att det i mediadrev inte spelar någon roll om man är oskyldig, o.s.v.

Skulle vara mycket intressant att se Mellinskan och Helinskan svettas lite.
Dock är dom ju så helylle-PK att dom sannolikt skulle komma undan med mord utan ens polisutredning.
Citera
2010-07-13, 23:39
Medlem
Stäppiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frinken
Bevisen kan bara läggas fram i en rättegång. Jag ser fram mot dem, eller åtminstone mot en del trovärdiga utsagor. Allt är upp till Sven Otto. Är det läge för förtalsmål? Kom igen, lyd dina egna krishanteringsråd: ""Vad har hänt? Vad gör vi åt det? Vad känner vi själva för det som inträffat?"
Annars är det risk att byken bli hängande till allmän beskådan, smutsig och illaluktande. Vad säger allianskamraterna? Är valsegern viktigare för dem än din privata kris?
Citera
2010-07-13, 23:43
Medlem
Det enda Littorin kan göra nu är att träda fram och erkänna att han köpt sex, att han haft det jobbigt med skilsmässan o.s.v. Berätta vad som hänt och be horan och svenska folket om ursäkt.

Det är det bästa han kan göra - även om han är oskyldig.

Ett erkännande med lite tårar på en pk sätter punkt för allting. Alliansens valrörelse kan räddas, och även Littorin själv faktiskt.

Jag själv har lätt att förlåta folk som står upp för sina misstag. De som gömmer sig och förnekar är råttor i mina ögon.
Citera
2010-07-13, 23:45
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stäppis
Bevisen kan bara läggas fram i en rättegång. Jag ser fram mot dem, eller åtminstone mot en del trovärdiga utsagor. Allt är upp till Sven Otto. Är det läge för förtalsmål? Kom igen, lyd dina egna krishanteringsråd: ""Vad har hänt? Vad gör vi åt det? Vad känner vi själva för det som inträffat?"
Annars är det risk att byken bli hängande till allmän beskådan, smutsig och illaluktande. Vad säger allianskamraterna? Är valsegern viktigare för dem än din privata kris?
Jag tror inte den här smutskastningen från AB ens kommer till rättegång.
Det räcker med att SOL demeterar sina sexkontakter med "Anna" i andra mer trovärdiga tidningar än AB.
Sen är det upp till AB att motbevisa honom med de bevis de har kvar i sexhärvan.
Lyckas AB inte så har elden slocknat med fallet "betalAnna"
Senast redigerad av Tulpanpernilla 2010-07-13 kl. 23:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in