2010-07-17, 10:06
Medlem
Maurice Bishops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen

Någon annan skrev om att det var Sven Ottos tur nu, men han kommer inte att göra något förrän åtminstone efter valet, såvida han faktiskt inte är helt oskyldig och kan visa det på något enkelt vis.

Det stora problemet för SOL är ju det att Aftonbladet har framfört en grov anklagelse emot honom (Littorin) utan att presentera något bevismaterial.

Således blir det omöjligt för Littorin att motbevis anklagelsen då det finns inga hårda påståenden som han kan bemöta, utan bara en grov anklagelse utan fakata.

Det är detta som gör mig upprörd i detta fall, att en soialdemokratisktidning kan aggera så här nära ett va och på så påverka den demokratiska processen utan att återge bevis för sina anklagelser emot en (f.d.) minister.

Ni som påstår att SOL har genom sitt aggerande visat sin skuld bör tänka om, då det finns ingen handbok för hur en person kommer att hantera en kris, oberoende av denna personens skuld.

Aftonbladet har i bästa fall varit oansvariga i sitt aggerande, och det att man nu backar inn i ett hörn, indikerar att det inte finns något bevis och att Lena Melin inte granskade journalistens "fakta" innan publicering vilket hon med all säkerhet ångrar idag.
Citera
2010-07-17, 10:14
Bannlyst
Hur som så tror jag inte Svenska folket är så dumma som Sossarna och aftonbladet verkar göra, alla fattar att ab skall skyndsamt hjälpa mona muslim för att hon skall få lite vind i seglen då hon ligger rätt risigt till inför valet. Så är det bara, finns ingen annan anledning till att "Kåt Anna" dyker upp precis så där lagom rätt. Men nu sket det sig för mona och detta misstag visar sig i valet.

ps. mona... Det viktiga är inte att ha makten, det viktiga är att förvalta det förtroende man har hos folket. Att kasta skit på andra och lova saker som inte hålls funkar inte, det man gör är att titta på tidigare val och då ser man mönstret i antal icke infriade löften. Kalla det vad man vill (typ vi hade det som vision eller mål) vi ser oss lurade så var ärlig istället och ge fan i och snacka skit om SOL.

Sen tror jag kanske SOL kommer tillbaka om det nu skiter sig men mona och aftonbladets lögner, det fina me det för SOL är den mega uppbackning han fått av folket som inte gillar den låga smutskastnings kampanj Socialdemokraterna kör med. Tror säkert att även vissa sossar kommer att rösta på just SOL för att det fått avsmak för det egna partiet.

Så resultatet kan bli en mega seger om SOL kommer tillbaka in i Regeringen, vi har sett en mänsklig politiker och vi har sett en hänsynslös jakt av några som säger sig vilja styra vårat land och är så fina så... Eller hur.

Vill vi ha falska hyenor ala Socialdemokraterna eller en juste kille som har det för jävligt med en tuff vårdnadstvist men ändå skött sitt jobb in i det sista, tills ab körde ljughistorian samtidigt som SOL fått besked att ex skall fortsätta att bråka om barnen.

Tror SOL är på väg tillbaka och då på en starkare position än tidigare.
Senast redigerad av beaver_se 2010-07-17 kl. 10:17.
Citera
2010-07-17, 10:17
Medlem
halgurds avatar
Stämmer det att Littorin nu anmäler Aftonbladet?

Har bara sett denna artikel ännu:
http://www.nyhetskanalen.se/1.1717604/2010/07/16/aftonbladet_anmals_for_littorin_fortal

Om så är fallet så får man aktivt tacka dem!
Citera
2010-07-17, 10:19
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maurice Bishop
Det är detta som gör mig upprörd i detta fall, att en soialdemokratisktidning kan aggera så här nära ett va och på så påverka den demokratiska processen utan att återge bevis för sina anklagelser emot en (f.d.) minister.

Ni som påstår att SOL har genom sitt aggerande visat sin skuld bör tänka om, då det finns ingen handbok för hur en person kommer att hantera en kris, oberoende av denna personens skuld.

Aftonbladet har i bästa fall varit oansvariga i sitt aggerande, och det att man nu backar inn i ett hörn, indikerar att det inte finns något bevis och att Lena Melin inte granskade journalistens "fakta" innan publicering vilket hon med all säkerhet ångrar idag.

Jag håller med om mest hela det här, men vi människor kommer ju ändå att ha våra uppfattningar, och ja, jag inser att det är väldigt konstigt att samtidigt klandra tidningen och tycka det vara ok att Sven Otto försvann.

Tidningens tajming är dålig, men jag tänker - eftersom jag inte är insatt - att de kan ha agerat efter att ha varit närvarande vid vårdnadstvisten. Jag har inte koll på tidsordningen där - mellan olika händelser - men de kanske väntade tills exfrun pratade i rätten? Enligt uppgift i tråden skall hon ju ha nämnt detta... Jag hör emellertid att något inte stämmer där för ifall tidningen kunde hänvisa till exfrun på ett så enkelt sätt så skulle de väl kanske ha gjort det? Men kanske vill de inte att exfrun skall uppmärksammas eftersom fler då kommer fundera över hur hon har fått sin information, och vilka kopplingar hon kan ha till andra.

Nu har jag svamlat på en hel del så jag får avsluta med att säga att jag inte alls tror att det här måste var negativt för moderaterna. Det är inte alls säkert att de flesta tycker samma som lobbyister och debattörer.
Citera
2010-07-17, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halgurd
Stämmer det att Littorin nu anmäler Aftonbladet?

Har bara sett denna artikel ännu:
http://www.nyhetskanalen.se/1.1717604/2010/07/16/aftonbladet_anmals_for_littorin_fortal

Om så är fallet så får man aktivt tacka dem!

Tydligen är det en privatperson som har gjort anmälan. Vi får ju verkligen hoppas att Mr Pink ställer sig bakom anmälan så att det blir utrett huruvida Aftonbladet kan misstänkas ha gjort sig skyldiga till förtal.
Citera
2010-07-17, 10:36
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Sen tror jag kanske SOL kommer tillbaka om det nu skiter sig men mona och aftonbladets lögner, det fina me det för SOL är den mega uppbackning han fått av folket som inte gillar den låga smutskastnings kampanj Socialdemokraterna kör med. Tror säkert att även vissa sossar kommer att rösta på just SOL för att det fått avsmak för det egna partiet.

Så resultatet kan bli en mega seger om SOL kommer tillbaka in i Regeringen, vi har sett en mänsklig politiker och vi har sett en hänsynslös jakt av några som säger sig vilja styra vårat land och är så fina så... Eller hur.

Vill vi ha falska hyenor ala Socialdemokraterna eller en juste kille som har det för jävligt med en tuff vårdnadstvist men ändå skött sitt jobb in i det sista, tills ab körde ljughistorian samtidigt som SOL fått besked att ex skall fortsätta att bråka om barnen.

Tror SOL är på väg tillbaka och då på en starkare position än tidigare.

Haha, ja det är bra, du tycker om honom, ädla känslor.

Jag tycker själv att han, att döma av de ord man sett, inte framstår som ett svin. Palme hade troligen inte reagerat på samma sätt utan kört en von oben från början. Han har helt klart sina brister, och det där med universitetet var väldigt dumt, men det betyder faktiskt inte att han måste vara en dålig minister. Det faktum att han gillar kvinnor, som man, kan jag inte se som negativt. Utan sådant är det ju mer eller mindre slut med mänskligheten.

Jag tror att det mest intressanta här vore att få en riktig intervju med honom en gång. Då kan det ju faktiskt framkomma att han känt sig pressad. Sanningen om den där falska examen måste inte vara att han tror sig kunna göra vad som helst, utan att han känt ett tvång om att ha något att visa upp.

Ja, så jag är lite inne på din linje, och man måste inte demonisera Sven Otto - det kunde ha varit du eller jag, och det kunde i verkligheten lika gärna ha varit en röd politiker.

Men ändå... är det inte bättre att vi som minister har en som inte bluffar med sin examen? Och som svar på frågan säger, "Du, jag älskar kvinnor."
Citera
2010-07-17, 10:47
Medlem
CaPtaiN-MiFFos avatar
Nu finns det ingenting på AB´s förstalöp på nätet om Littorin. Undrar när Melin och Helin får städa sina skrivbord.
Citera
2010-07-17, 11:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Maurice Bishop
Det stora problemet för SOL är ju det att Aftonbladet har framfört en grov anklagelse emot honom (Littorin) utan att presentera något bevismaterial.

Således blir det omöjligt för Littorin att motbevis anklagelsen då det finns inga hårda påståenden som han kan bemöta, utan bara en grov anklagelse utan fakata.

Den som har gjort fel är Littorin, som inte gick i svaromål mot ABs uppgiftslämnare utan avgick under falska förespeglingar om medias förföljelse av barnen. Han har i efterhand berättat att det inte var det riktiga skälet utan att det faktiskt var ABs frågor om sexköpet som fick honom att avgå. Hade Littorin spelat med öppna kort hade det aldrig blivit någon stor affär av detta. Förutsatt att han varit oskyldig alltså. Nu kunde han inte spela med öppna kort, han var medveten om att det kunde finnas starka bevis mot honom och det vågade han inte chansa med.
Citera
2010-07-17, 11:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Haha, ja det är bra, du tycker om honom, ädla känslor.

Jag tycker själv att han, att döma av de ord man sett, inte framstår som ett svin. Palme hade troligen inte reagerat på samma sätt utan kört en von oben från början. Han har helt klart sina brister, och det där med universitetet var väldigt dumt, men det betyder faktiskt inte att han måste vara en dålig minister. Det faktum att han gillar kvinnor, som man, kan jag inte se som negativt. Utan sådant är det ju mer eller mindre slut med mänskligheten.

Jag tror att det mest intressanta här vore att få en riktig intervju med honom en gång. Då kan det ju faktiskt framkomma att han känt sig pressad. Sanningen om den där falska examen måste inte vara att han tror sig kunna göra vad som helst, utan att han känt ett tvång om att ha något att visa upp.

Ja, så jag är lite inne på din linje, och man måste inte demonisera Sven Otto - det kunde ha varit du eller jag, och det kunde i verkligheten lika gärna ha varit en röd politiker.

Men ändå... är det inte bättre att vi som minister har en som inte bluffar med sin examen? Och som svar på frågan säger, "Du, jag älskar kvinnor."

Nja gillar och gillar, jag tittar på vad han gjort och vad han är för person. Iallafall så mycket som vi kan se, sen det med cv förfalskningar är en del av det Svenska arvet. arbetsförmedlingen lär ut att man i brist på jobb skall bre på i överkant och lite till. Så SOL är bara så Svensk som myndigheterna vill att vi skall vara, ett praktexempel. nä men faktiskt så är myndigheter på väg att tappa pondus och respekt precis som mona. (Jag gör kopplingen till old Ryssland när man ser sossarna och det gänget typ rödgröna gröten, inte attraktivt precis men där i Ryssland satte de fram en kandidat och då vara det bara att rösta på den. Vald av omsorg baserat på år i partiet samt... nä var nog bara den meriten.)

Sol får mycket sympatier för att vi alla känner igen oss lite grann, vem har inte haft en vårdnadstvist (många) och stått där maktlös. Om nån då passar på och jävlas på jobbet när man har det tufft kanske är just droppen då vanliga går hem och sjukskriver sig även om man "har rätt", sen så tycker fortfarande de flesta att man slår inte nån som ligger.

Undrar sen hur ab skall reparera livet för SOL och hans barn, kanske går det att återställa lite men helt går det aldrig. Tänk bara på hur barnen fått lida för detta, att lena melon och sossarna skada dem endast för att mona skulle få det lättare i valet.

Tror som sagt att SOL kommer tillbaka och då med kraft, otroligt positivt för partiet att ta in killen i värmen igen. De borde redan nu tacka mona och lena melon för kommande valseger.
Citera
2010-07-17, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Den som har gjort fel är Littorin, som inte gick i svaromål mot ABs uppgiftslämnare utan avgick under falska förespeglingar om medias förföljelse av barnen. Han har i efterhand berättat att det inte var det riktiga skälet utan att det faktiskt var ABs frågor om sexköpet som fick honom att avgå. Hade Littorin spelat med öppna kort hade det aldrig blivit någon stor affär av detta. Förutsatt att han varit oskyldig alltså. Nu kunde han inte spela med öppna kort, han var medveten om att det kunde finnas starka bevis mot honom och det vågade han inte chansa med.

Men snälla du, sexköpsanklagelser (SA) och vårdnadstvisten (VT) hör definitivt ihop eftersom sådana anklagelser kommer att bakas in i VT när vårdnaden bestäms. Detta visste SOL och eftersom VT hittills verkat väldigt smutsig så kan SA bli det som tippar allt över ända.

Men du verkar väldigt inställd på att SOL verkligen är skyldig trots att t.o.m f.d PO samt f.d Överåklagare Alhem offentligt skriver att den här affären är betydligt grumligare än vad det verkar vid första anblicken. Du verkar desperat försöka påvisa att SOL är ett svin trots att hela historien är på väg att kantra till AB:s nackdel.

Dags att backa och tänka till lite i stället för att gå fram som en bulldozer och göra sig till åtlöje??

Ska AB kunna rädda den här storyn måste det fram konkreta bevis och det tror jag inte man får fram eftersom dagarna går och det fortfarande är tyst. Man hade plockat fram dem vid det här laget om man suttit på dem för att skicka över bollen till SOL:s planhalva och få initiativet.

Jag misstänker att Mellin och Helin är lite svettiga nu...
Citera
2010-07-17, 11:47
Medlem
karders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Testa
Tydligen är det en privatperson som har gjort anmälan. Vi får ju verkligen hoppas att Mr Pink ställer sig bakom anmälan så att det blir utrett huruvida Aftonbladet kan misstänkas ha gjort sig skyldiga till förtal.

Ska bli intressant att se om han väljer att gå vidare. Om han inte gör det (vilket jag tror) så kommer det nog tolkas som ännu ett tecken på att han trots allt är skyldig.
Citera
2010-07-17, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Willow22
Ska AB kunna rädda den här storyn måste det fram konkreta bevis och det tror jag inte man får fram eftersom dagarna går och det fortfarande är tyst. Man hade plockat fram dem vid det här laget om man suttit på dem för att skicka över bollen till SOL:s planhalva och få initiativet.

Jag misstänker att Mellin och Helin är lite svettiga nu...

Rädda storyn kan väl bara SOL göra genom att anmäla AB, då får vi en fortsättning på dramat och AB måste konkretisera sina bevis mer än de gjort.
Nu tror jag inte att SOL kommer att anmäla just pga att han inte är säker på vad de egentligen har för bevisning på honom.

Citat:
f.d PO samt f.d Överåklagare Alhem offentligt skriver att den här affären är betydligt grumligare än vad det verkar vid första anblicken

Har du nån länk till detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in