Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Sen tror jag kanske SOL kommer tillbaka om det nu skiter sig men mona och aftonbladets lögner, det fina me det för SOL är den mega uppbackning han fått av folket som inte gillar den låga smutskastnings kampanj Socialdemokraterna kör med. Tror säkert att även vissa sossar kommer att rösta på just SOL för att det fått avsmak för det egna partiet.
Så resultatet kan bli en mega seger om SOL kommer tillbaka in i Regeringen, vi har sett en mänsklig politiker och vi har sett en hänsynslös jakt av några som säger sig vilja styra vårat land och är så fina så... Eller hur.
Vill vi ha falska hyenor ala Socialdemokraterna eller en juste kille som har det för jävligt med en tuff vårdnadstvist men ändå skött sitt jobb in i det sista, tills ab körde ljughistorian samtidigt som SOL fått besked att ex skall fortsätta att bråka om barnen.
Tror SOL är på väg tillbaka och då på en starkare position än tidigare.

Haha, ja det är bra, du tycker om honom, ädla känslor.
Jag tycker själv att han, att döma av de ord man sett, inte framstår som ett svin. Palme hade troligen inte reagerat på samma sätt utan kört en von oben från början. Han har helt klart sina brister, och det där med universitetet var väldigt dumt, men det betyder faktiskt inte att han måste vara en dålig minister. Det faktum att han gillar kvinnor, som man, kan jag inte se som negativt. Utan sådant är det ju mer eller mindre slut med mänskligheten.
Jag tror att det mest intressanta här vore att få en riktig intervju med honom en gång. Då kan det ju faktiskt framkomma att han känt sig pressad. Sanningen om den där falska examen måste inte vara att han tror sig kunna göra vad som helst, utan att han känt ett tvång om att ha något att visa upp.
Ja, så jag är lite inne på din linje, och man måste inte demonisera Sven Otto - det kunde ha varit du eller jag, och det kunde i verkligheten lika gärna ha varit en röd politiker.
Men ändå... är det inte bättre att vi som minister har en som inte bluffar med sin examen? Och som svar på frågan säger, "Du, jag älskar kvinnor."