2010-07-13, 22:24
Medlem
Stäppiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timjan256
Jag kan avslöja att Littorin talar ut imorron i DN. Intervjun gjordes via mejlkontakt.
SOL förnekar bestämt att han köpt sex och gjort något olagligt. Han vet inte vem "Anna" är och att ord står mot ord.
Jag ser fram emot förtalsåtalet.
Citera
2010-07-13, 22:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Niklas Ekdal skriver tänkvärt om Littorinskandalen, .............

//Reimer

Eller hur, vassast skriver dock beaver_se som alltid är på topp och levererar smakfulla inlägg. Nu kan man inte säga att humöret är bra när socialdemokratiska aftonbladet i sin iver att "hjälpa" mona muslim så att hon kan ha en liten chans att åter få makt. Hänger ut en redan dåligt mående kille samt hans oskyldiga barn på ett vidrigt och och bevisat sätt. Detta förutom mycket mänskligt lidande kostar detta oss skattebetalare en massa, de 1,3 miljoner som ioförsig alla i riksdagen kan få ut. Dessa är pengar vi får betala extra pga aftonbladet som utan att kunna bevisa en händelse för 4 år sedan, denna händelse styrker de med bara uppgifter från en hora som på toppen har haft psykvård ett bra tag. Hon kan inte heller säga när det hela begav sig bara att det kanske vcar en höst...
Nä fan vad röster s tappar pga deras smutsiga hantering, för alla fattar att det inte är ab själv som drev på med detta utan s...
Senast redigerad av beaver_se 2010-07-13 kl. 22:36.
Citera
2010-07-13, 22:31
Moderator
Lobengulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Alldeles för lam uppföljning på vart han befinner sig, antar att media var lite desillusionerat då SOL dragit sin snyftvals med det till synes obefintliga mediadrev, som han påstår trakasserat honom.
Inget mot det drev han nu själv ger näring till.

Om det stämmer att SOL ska tala ut i DN imorgon, och att intervjun skötts via e-post. Ja då vet ju i alla fall DN var han befinner sig. Synnerligen lätt att se på mail headers vilken ip-adress som använts.

När brukar DN uppdatera websidan med nytt material (onsdagens tidning)? Ett par timmar efter midnatt?
Citera
2010-07-13, 22:33
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Jag kan avslöja att Littorin talar ut imorron i DN. Intervjun gjordes via mejlkontakt.
SOL förnekar bestämt att han köpt sex och gjort något olagligt. Han vet inte vem "Anna" är och att ord står mot ord.

Vanligt sätt att sköta saker i dessa dagar. Du är säker på att han vet att det är DN och inte en DoNna? Jag menar så han inte betalar för att bli intevjuad.
Citera
2010-07-13, 22:33
Medlem
lemonzhellos avatar
Citat:

Är vi förvånade? Klart som fan att han är en horkarl och klart som fan att han kommer att blåneka eftersom sannolikheten är rätt försumbar att Anna hade en videokamera i sovrummet. Lyft blicken lite och försök ta till er vad det är för virke i den mannen. Han må utåt sett vara snäll mot barn, djurvän etc, men det är helt uppenbart att han anser sig stå över de lagar och regler för vanlig anständighet som han förmodligen anser ska gälla alla oss andra. (Dvs han är moderat. Förlåt, jag kunde inte låta bli.)
Kolla klipp på Youtube. Han har inte ett gram anständighet i kroppen, och skulle aldrig ens komma på tanken att erkänna något som han inte var fullständigt överbevisad om, och knappt ens då. För helvete, ni som sett Fairfaxklippet fattar väl ändå vad jag menar????

Alla ni låtsasfilosofer som vill visa hur logiskt ni kan resonera och som hävdar att det finns en chans att allt är bluff, att han är oskyldig tills motsatsen bevisats etc, er människokärlek är rörande, men djävligt verklighetsfrämmande. Lägg ner den diskussionen nu, den påminner kvalitetsmässigt om ett sommarprogram med Viveca Sten.
Låt en eventuell domstol ägna sig åt bevisvärdering (är det sannolikt att SOL är en horkarl? Är det mycket sannolikt? Intill visshet sannolikt? Bortom allt rimligt tvivel visat etc? Ägna er åt det vi ska ägna oss åt här, dvs kvalificerat skvaller.
Citera
2010-07-13, 22:47
Bannlyst
DN av alla tidningar? Trodde annars SvD var hans tidning.
Citera
2010-07-13, 22:49
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:

Hur vet man att det är han bakom mejlen? Det kan väl lika gärna vara Schlingmann.
Nä sånt här ska göras upp i en tv intervju tycker jag.

BTW vad har han haft för email denna gång, swingitministern@hotmail ?
Citera
2010-07-13, 22:53
Medlem
bagarn29s avatar
Kunde han inte lånat stålar av blivande svärfadern?

Citat:
När jag såg Sven-Otto Littorin stå och snörvla i morse medan han meddelade sin avgång kände jag inte ett smack.Det lät inte ens trovärdigt.

Igår hade han en förhandling i tingsrätten med sitt ex Ann Zetterberg som han skiljdes från 2006.

Dotter till förre Volvo chefen Christer Zetterberg.

Jag antar att exfrun Ann fått en del råd från sin pappa hur man förhandlar i affärer. För båda verkar uppfatta sitt misslyckade äktenskaps upplösning med tre barn inblandade som en affärsuppgörelse.

Littorin hade från början krävt ensam vårdnad av yngsta barnet.

Det har inte saknats pikanta inslag i den här holmgången. Littorin som själv föryngrat sitt livspartnerskap med sjutton år yngre kurdiskan tillika Schlingmans pressekreterare, moderaten Avin Khaffaf som är dotter till Asa Khaffaf en kurd, smågodiskung och f d chefstjänsteman på irakiska försvarsdepartementet.

När Littorin anklagade sitt ex Ann Zetterberg för att hon hade en relation med en tvivelaktig dömd svensk var han antingen korkad eller bara naiv eftersom hans nya fästmös pappa flydde Irak 2004 efter att 1,3 miljarder dollar försvunnit från Försvarsdepartementet han jobbat på.

När exfruns advokat slängde fram en ny stämning igår kroknade Littorin ihop.
Nu ska paret gå på familjerådgivning. Efter FYRA ÅR!

Ingenting var viktigare än barnen, påstod Littorin i morse. Något annat var viktigare i fyra år i varje fall.

Kannibalismen sprider sig i Alliansen. Detta skulle ju var Vuvuzela-Mauds lyckliga dag i Almedalen och ännu mitt på dagen pratar alla om moderaterna.

Dessutom tycker svenska folket att staten ska behålla Vattenfall enligt en färsk undersökning som de RödGröna nog inte lär missa.

Stackars Maud. Det är inte lätt att trampa vatten runt fyraprocentspärren!
Upplagd av Stefan Hagberg kl. 12.39
Etiketter: Littorin
Citera
2010-07-13, 22:54
Medlem
Citat:

DN i morron:

"Littorin:
JAG ÄR
inte EN
SEXKÖPARE"

Aftonbladet i morgon:

"Därför tiger
LITTORIN
OM
SEXKÖPET"

Expressen:

"Littorin:
JAG ÄR
inte EN
SEXKÖPARE!"
Citera
2010-07-13, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyYuma
DN i morron:
"Littorin:
JAG ÄR
inte EN
SEXKÖPARE"

Aftonbladet i morgon:
"Därför tiger
LITTORIN
OM
SEXKÖPET"

Expressen:
LITERVIN
& SEX dvd:er
PÅ KÖPET
Citera
2010-07-13, 23:03
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Kunde han inte lånat stålar av blivande svärfadern?

Gamla svärfar ska ju hosta upp med skolpengen.

http://www.realtid.se/ArticlePages/200911/11/20091111162020_Realtid691/20091111162020_Realtid691.dbp.asp
Citat:
Enligt Sven Otto Littorin finns ännu ett skäl till att kravet är orimligt. Föräldrarna har nämligen kommit överens med Ann Littorins pappa, tidigare Volvo-chefen Christer Zetterberg, om att han ska betala räkningarna från Lundsberg.

I det fall tingsrätten kommer fram till att Sven Otto Littorin har en underhållsskyldighet för de båda äldsta barnen vitsordar han att erlägga 60 procent av deras behov, 2.603 kronor respektive 2.483 kronor per månad.

När det gäller den yngsta sonen som bor hos Ann Littorin skriver Sven Otto Littorins ombud att han redan betalar ”ett bra underhåll”. Skälet till att Sven Otto Littorin inte kan ha sonen boende hos sig är bland annat den ökade arbetsbördan under EU-ordförandeskapet.

Han anser att det skäliga underhållsbeloppet är 2.486 kronor per månad vilket är 60 procent av de beräknade omkostnaderna. Ministern vill inte att yngste sonen får för mycket pengar att röra sig med.

”Sven Otto Littorin är av den uppfattningen, att oavsett familjens goda ekonomi, så är det inte till [sonens] bästa att han erhåller en allt för stor månadspeng.”

Är det månadspeng eller deras behov som åsyftas, det är väl inte så att han tänkt sig ge pengarna direkt till minstingen? Beloppet låter lite lite tycker jag.
Citera
2010-07-13, 23:08
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Gamla svärfar ska ju hosta upp med skolpengen.

http://www.realtid.se/ArticlePages/200911/11/20091111162020_Realtid691/20091111162020_Realtid691.dbp.asp

Är det månadspeng eller deras behov som åsyftas, det är väl inte så att han tänkt sig ge pengarna direkt till minstingen? Beloppet låter lite lite tycker jag.

Tycker det låter som han vill komma undan allt. Inte fan ska väl morfar betala för SOL:s barn.

Han kan ju låna av Avins farsa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in