2010-07-08, 16:41
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YouAgain
Tror du verkligen att det var en slump att detta sprack mitt under Almedals veckan.

Nä, inte om det var AB som själva satt på infon. Lär ju sälja bra mycket mer tidningar på det här under sommartorkan. Om det däremot kommit via något parti på vänsterkanten så kanske tidpunkten inte var lika lyckad? Jag är inte partistrateg, men det känns väl rent spontant som att det här kan vara en grej som hinner blåsa över till september och då har man slösat bort något som skulle kunnat bli ett rejält partipolitiskt köttsår hos M genom att skjuta för tidigt?
Citera
2010-07-08, 16:42
Medlem
Sillkungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TravFlash
Sen är det väl lite humor att läsa texten aftonbladet först lade ut. Skrattade mig fördärvad och kunde inte låta bli att ta ett screenshot på det. Texten, nu ändrad, kommer från den här artikeln:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/valet2010/article7429876.ab

Men innan man ändrade i texten stod det så här:

http://img695.imageshack.us/img695/795/aftonhoran.jpg

Sista stycket är det som är intressant. Efter frågan "Är det här mediernas fel?".

Slump eller korkad journalist?

LOL! Då hade jag rätt. SOL the groomer
Citera
Medlem
Lottizs avatar
Skitsvårt att försöka läsa läpparna på filmen då det är helt fel vinkel, det är ju reporterns ansikte man skulle vilja se isåfall.

Men några saker, ser ni hur kroppsspråket på SOL ändras efter att han hört vad repportern vet, från att le och vara glad och säga okej så sjunker plötsligt axlarna och minen ihop och han börjar använda huvudet att nicka med och flackar med blicken.

Sedan så pratade ju repportern om att dom hade starka bevis, och då också i form av en dator, styrker ju viss fakta som vi har?
Citera
Medlem
stokkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billyjane
"AFTONBLADET AVSLÖJAR: Här konfronteras Littorin med uppgifterna"

http://www.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/inrikes/article7438760.ab

En massa beeps - så frågan är väl: är det någon som kan läsa läppar?

Om man lyssnar väldigt nog på det sista som händer i klippet. Låter det inte som reportern säger. "Förnekar du att du k(piiiiip)" som i meningen "Förnekar du att du köpt..."

Köpt sex känns som det absolut mest sannolika.
Citera
2010-07-08, 16:43
Medlem
Någon som kan läsa på läppar? Vad säger reportern under pipet i filmen på Aftonbladet?
"Det finns nämligen en person...som påstår att du...."

Säger han "våldtagit henne"?

Ungefär i mitten.
Citera
2010-07-08, 16:44
Medlem
TigerKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
I all synnerhet mitt under pågående Göran Lindberg-rättegång, när media - och möjligen också allmänheten - är betingade på att betrakta en ytterligare sexköpande kvoteringsförespråkare med samma onda blick som Lindberg.

Om det är den skitskandal som Lakritstrollets info tyder på hade den bort släppas runt den 8 september av kompetenta spindoktorer. Och även om det inte är det, så finns det en klar risk att det hinner bli en motstory om spindoktorernas inblandning under den tid som återstår. I valet mellan a party scorned och a woman scorned som källor för uppgifterna satsar jag så länge på det senare.

Anser du att det är dessa två alternativ vi har? Dvs att det måste handla om någons lömska hämndmotiv.
Citera
2010-07-08, 16:44
Medlem
Mycket pikant att justitieminister Beatrice Ask bara för någon månad sedan förslog att sexköpare skulle få grälla kuvert i stället för åtal! Det är inte Littorins brott som Reinfeldt ororar sig för, utan Litorins personliga pikanta formuleringar i mailen, samt det faktum att just Beatrice Ask varit mycket aktiv med sina stolligheter inom detta område.
Citera
2010-07-08, 16:48
Medlem
Lottizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stokke
Om man lyssnar väldigt nog på det sista som händer i klippet. Låter det inte som reportern säger. "Förnekar du att du k(piiiiip)" som i meningen "Förnekar du att du köpt..."

Köpt sex känns som det absolut mest sannolika.

Tycker också det låter som "sch" ljudet, och då är ju köpt ett bra alternativ, men kan ju vara köpt knark också eller liknande.

Sedan det där med våldtagit tycker jag är svårt att se, man kan lägga in mycket i han säger där, man ser läpparna för dåligt tycker jag rent spontant iaf.
Citera
2010-07-08, 16:48
Medlem
angelintheskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idapida
Ok, för att sticka ut hakan, om Aftonbladet hade för avsikt att tysta ner denna historien, hade reportrarna läckt hela storyn på flashback vid det här laget.
Den totala tystnaden som nu råder tyder på att det inom de närmsta dagarna kommer ett riktigt jävla scoop från aftonbladets reportrar.
Ja det är min absoluta känsla.
AF tiger som muren kring själva orsaken.
Lägger ut brasklappar, så vi vet att det finns något.
SOL avgår utåt sätt i ren panik.
Han ser trött ut som om har verkligen har fått sina fiskar varma och därför vill han bli entledigad med omedelbar verkan, det betyder till största sannolikhet att han egentligen fått sparken men det ser bättre ut så här.
Sedan är det ju inte helt otroligt att han faktiskt tänker på barnen, men lustigt att han inte gör det förrän nu så där helt plötsligt.

Jag tror också att det kommer något snart, media kan inte släppa årets scoop, det är min övertygelse.
Citera
2010-07-08, 16:49
Medlem
Grudaxs avatar
Ojojoj. AB vill så hiiimla gärna publicera det de vet. Så de 'slarvar' lite här, piiiiper lite där. Allt för att jaga upp förväntningarna.

/G

Citat:
Ursprungligen postat av TravFlash
Sen är det väl lite humor att läsa texten aftonbladet först lade ut. Skrattade mig fördärvad och kunde inte låta bli att ta ett screenshot på det. Texten, nu ändrad, kommer från den här artikeln:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/valet2010/article7429876.ab

Men innan man ändrade i texten stod det så här:

http://img695.imageshack.us/img695/795/aftonhoran.jpg

Sista stycket är det som är intressant. Efter frågan "Är det här mediernas fel?".

Slump eller korkad journalist?
Citera
2010-07-08, 16:50
Medlem
skolmatsals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jojoh
Någon som kan läsa på läppar? Vad säger reportern under pipet i filmen på Aftonbladet?
"Det finns nämligen en person...som påstår att du...."

Säger han "våldtagit henne"?

Ungefär i mitten.
Jag tycker mig höra ett sch-ljud innan sista bleepningen
"förnekar du att du sch-bleeeeep"
Fyller man i kan man mycket väl få in
"förnekar du att du köpte sex" eller liknande.
Men det är enbart spekulationer från min sida.
Citera
2010-07-08, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av billyjane
"AFTONBLADET AVSLÖJAR: Här konfronteras Littorin med uppgifterna"

http://www.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/inrikes/article7438760.ab

En massa beeps - så frågan är väl: är det någon som kan läsa läppar?
Hihihi. I fullskärm riktigt ser man hur chocken kommer över honom när han blir avslöjad. Kroppsspråket och hur han ändrar tonfall gör det så tydligt. Hihihi...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in