2010-07-12, 23:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ådärkomdenja
Littorin är ett omoget ärkekräk. Att som regeringsminister skalda (på FäjsBåck)... "I löv u" till en invällarsekreterare inom moderöda PR-kansliet ~ samtidigt involverad i en hätsk vårdnadstvist ~ trotsar all beskrivning. Och fanskapet har sluppit undan... ända tills nu.

Fittorin är en skandal, och hans sorti skickar en mörk skugga mot 32-delsnegern Schweinpelz, som valde denne pajas till en viktig ministerpost. Omdömesförmåga NOLL.

Har aldrig varit mer övertygad om att en röst på (sd) är superviktig sådan, i septembervalet. Nu måste vi sätta ned foten.

Jag blev just illamående å dina vägar.
Citera
2010-07-12, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sebup
Trots att det nu gått några dagar känns det fortfarande lite skumt. Det hela är lite för bra - både timing och story.

Är det inte lite konstigt att Anna har ett sånt tydligt minne av just denna försynta och mesiga person? Varför har hon sparat hela sitt ”register” om hon jobbat så hårt med att bearbeta detta för att kunna glömma det och leva ett normalt liv? Kanske för att ta fram och berätta för barnen när man blir nostalgisk? Tror inte det. Och varför skulle hon just statuera exempel med just ”Peter” när hon läst om Göran Lindberg. Hennes sk register innehåller ju ”flera direktörer och andra känna personer”. Var ”Peter” den värsta personen hon kom på och varför kom hon ihåg honom om hon nu hade så många andra kända personer. Inte nog med det - Anna kom dessutom ihåg att ”Peter” hade en slipover. Liiite väl bra eftersom SOL är känd för att vara en av de få som använder slipover och då tänker alla – ja då måste det vara SOL. Anna kommer även bestämt ihåg att ”Peter ” bodde på andra sidan Lidingöbron. Kommer hon ihåg var någon av de andra bodde månntro. Hon kommer också ihåg att Peter för 4 år sedan betalade i hallen. Tvekar på att man kommer ihåg alla möten så detaljerat och om man skulle komma ihåg ett enstaka möte kan jag bara anta att det är andra mindre civiliserade saker än just själva överlämnandet av pengar man lägger på minnet om man säljer sex. Att hon skulle ha SOLs mobilnummer i detta fantastiska register väger enligt AF tungt. Det kan ju tom jag lyckas hitta på nätet på 5 min. Datatrafiken är knepigare men om det är som SOL (säger inte att han talar sanning men…) att han sexchattade är det ju inte så konstigt om det var denna Anna som var i andra ändan. Men det visar ju bara på att en dator som SOL hade tillgång har varit i kontakt med Annas…

Kan inte låta bli att undra varför inte AB konfronterar någon annan direktör eller känd person i registret utan varför bara SOL just i Almedalsveckan – men det kommer kanske senare om de vågar och känner att Anna verkligen talar sanning…

Ett sexbrott passar ju dessutom utmärkt. Det väcker mer känslor än många andra brott samtidigt är det preskriberat (med marginal) så det är ingen risk att det någonsin behöver komma fram mer. Hade det inte varit preskriberat fanns det ju en risk att någon (om inte Anna själv) hade gjort en polisanmälan och då hade det varit svårare för AB att inte säga mer och svårt för Anna att fortsatt vara anonym. Som det nu är behöver aldrig Anna granskas eller ställas till svars överhuvudtaget. Att heroiskt säga att hon själv inte vill polisanmäla men är villig att medverka i en eventuell utredning är ju fantastiskt. Det är ju preskriberat så hon behöver aldrig riskera att behöva medverka i något. ”Jag har respekt för rättsväsendet och medverkar självklart om det blir utredning, men jag har inget eget intresse av det” är ju helt ofarligt att säga. Genialiskt!

Timingen är väl vald inte bara pga av Almedalsveckan utan för att det är vikarier på alla platser inkl Aftonbladet. Lena Mellin kan nog ha sina poänger som inrikespolitisk kommentator men som ansvarig utgivare är hon kanske inte ”vassaste kniven i lådan” när det gäller att bedöma en story och källors trovärdighet. Visst så säger de att de först fick uppgifterna för några veckor sedan men ….kom igen.

Säger inte att AFs historia inte är sann och SOL väcker inga varmare känslor hos mig men ju mer jag läser om det ju mer obehaglig till mods blir jag. Hela storyn är helt enkelt för bra. Om det är så att detta inte stämmer och SOL ”bara” sexchattat är det bland det vidrigaste drev som pågått. Det förtjänar ingen. Är han däremot skyldig är han en dubbel idiot. Dels för att han var så korkad att han gjorde detta 2006 och dels för att han isåfall ljuger för alla inkl statsministern.

Man får verkligen hoppas att AB har torrt på fötterna. Jag blir egentligen bara mer osäker när jag läser ABs chefredaktör försvara publiceringen. Bara det att de känner att de måste skriva en så långt försvarstal känns mycket märkligt och när Jan Helin skriver massa dravel om att de avvaktat för att ”att ge Littorin andrum” och att de väntar med att publicera några dagar pga av ”mänsklig hänsyn”. Mänsklig hänsyn??? När har kvällspressen tagit såna hänsyn. Alla som bara för en minut satt sin fot på en kvälltidningsredaktion sätter kaffet i halsen av skratt..

+++

Förresten – var fick Mona luft ifrån. Känner hon sig sviken när det visade sig att SOL inte berättade ALLT på presskonferensen? Stackare. Jag vill minnas att Mona själv medvetet ljög när hon konfronterades med uppgifter om hennes kontokortsköp. Inte undanhöll information - utan ljög rätt in i kameran. Menar hon att SOL har ett och annat att lära av henne? Hon upphör aldrig att förvåna. Hur dåligt omdöme har människan. Varför inte bara vara tyst och låta denna historia ha sin gång? Alla PR experter jag hört har varit ganska eniga om att det bästa oppositionen kan göra är att inte blanda sig i och riskera att själva smutsas ner. Men Mona vet ju bäst så hon kan inte låta bli…

Har säkert missat något på Flashback eller annars i media. Man hinner inte läsa allt. Försöker ha ett liv utanför detta också men – Denna historia osar katt!!!

Har funderat lite i samma banor som du har, men jag tror att hon minns mötet med Littorin just därför att han utmärkte sig genom att betala redan i hallen. Inte fan vet jag omd et brukliga annars är att torskar betalar typ precis vid sängen (för förskottsbetalning lär vara det brukliga?) men just hallen (vilket för den oinvigde ter sig rätt normalt, man betalar s a s redan i dörren) det etsade sig fast för att det var ovanligt.

Sedan är det väl också vanligt att minnen återkallas just i samband med terapi eller att terapi inte lyckas så bra att man undviker flashbacks, när man läser eller ser en historia som liknar den man varit med om själv. Typ att Anna läste om Kapten Klänning och plötsligt dyker minnesfragment av offentliga personer som hon sålt sig till ofrivilligt upp i hennes hjärna. Bilderna på Littorin i media förstärker detta och har till slut framkallat en mer eller mindre fullkomlig minnesbild av mötet med Littorin.

Däremot ställer jag mig jävligt frågande till att hon inte har en uppfattning om månad de träffades ifall hon sparat mejltrafiken. Jag menar det lär inte vara så jättevanligt att en torsk mejlar en hora för att sedan boka tid fyra månader senare, utan jag tar för givet att de i de flesta fall vill ses när det "tränger på" och att man i mejl diskuterar just tid och plats eller att det sparas någonstans på datorn och inte bara avhandlas per telefon. Detta borde Anna kunna räkna ut och delge Aftonbladet. Men varför gör hon inte det? För att hon då kan åka dit om Littorin t ex varit bortrest just den månaden?
Citera
2010-07-12, 23:15
Medlem
logitas avatar
Vad folk i allmänhet anser kan man lätt ta reda på genom att bläddra igenom kommentarerna till Aftonbladets artiklar om Littorin. En klar majoritet tycker att AF har hängt ut en person utan att ha klara bevis.
Det har till och med gått så långt att kommentarsfunktionen stängts på några av artiklarna ...
Citera
2010-07-12, 23:19
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Två saker.
Två. Jag har nu många gånger sett att man ifrågasätter rimligheten i att man sparar mail och annat på datorn i fyra år. Betänk då att många som byter dator ställer sin gamla i garderoben utan att radera något. Jag tycker därför inte alls att det är orimligt att Anna, eller någon annan, sparar sitt gamla skit i flera år. Inget konstigt alls.

Det kan inte jag heller se något konstigt i. När jag köper en ny dator för jag över all viktig information från backup-kopiorna som hör till den gamla. Mina e-postmeddelanden har jag exporterade kopior av och dessa importeras till den nya datorn. Jag har e-post från 2003 eller tidigare fast jag har köpt minst fyra datorer sedan dess.
Citera
2010-07-12, 23:23
Medlem
logitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det kan inte jag heller se något konstigt i. När jag köper en ny dator för jag över all viktig information från backup-kopiorna som hör till den gamla. Mina e-postmeddelanden har jag exporterade kopior av och dessa importeras till den nya datorn. Jag har e-post från 2003 eller tidigare fast jag har köpt minst fyra datorer sedan dess.

Hur många arbetsrelaterade epostmeddelanden har du kvar från 2003 ?
Citera
2010-07-12, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av logita
Vad folk i allmänhet anser kan man lätt ta reda på genom att +bläddra igenom kommentarerna till Aftonbladets artiklar om Littorin. En klar majoritet tycker att AF har hängt ut en person utan att ha klara bevis.
Det har till och med gått så långt att kommentarsfunktionen stängts på några av artiklarna ...

KAN det ber på att de som anser att detta troligen skett inte ids kommentera?

Just nu så är det ju PK att bara konstatera att SOL horat runt?
Citera
2010-07-12, 23:25
Medlem
Meanmachines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann

Nu snackar vi ju dock om en hora som var psykiskt instabil och fått proffesionell hjälp för att lämna sitt liv som hora. Sparar man sin adressbok då när man försöker sopa igen alla spår från sitt tidigare liv?
Citera
2010-07-12, 23:25
Medlem
logitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlstaden
KAN det ber på att de som anser att detta troligen skett inte ids kommentera?

Just nu så är det ju PK att bara konstatera att SOL horat runt?

Din avatar är så bedrövlig så dina åsikter bryr jag mig inte om ...
Citera
2010-07-12, 23:30
Medlem
Logga-uts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av logita
Hur många arbetsrelaterade epostmeddelanden har du kvar från 2003 ?
Jag sitter just nu på en dator från 2004, gissa hur gammal reklammailen i boxen är?

Alla byter inte dator varje år, och även om man köper ny dator så behöver man inte kassera den gamla, den kan duga bra på landet, i lägenheten i stan, i övernattningslyan, i husvagnen osv. eller kanske bara bli stående som reservare i en garderob och komma till pass om den andra kraschar.

Alla är inte lika rika som Littorin, drygar man ut kassan med att sälja sex så kanske man inte är så jäkla rik till exempel.
Citera
2010-07-12, 23:32
Medlem
"Anna", om hon nu existerar, hade sannolikt en webbaserad mail, som inte försvinner då man byter dator. Hotmail hade väl 2006 ett ganska begränsat utrymme, som man var tvungen att radera för att det inte skulle bli fullt. Alternativt betala för en uppgraderad Hotmail med större utrymme.

Nu har inte AB kommit med några uppgifter om att det finns någon mail sparad ( eller den bild som "Anna" uppgett hon fått av SOL). Endast en mailadress till "PA" och ett mobilnummer i adressboken, dvs ett nummer som hon måste ha skrivit in själv.

"Anna" uppgifter om tidpunken då hon skulle ha träffat Littorin är mycket luddiga. Det finns ingen mail sparad från den aktuella tidsperioden - eller historien är uppdiktad.
Senast redigerad av Batuta 2010-07-12 kl. 23:40.
Citera
2010-07-12, 23:32
Medlem
Gudmunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ådärkomdenja
Littorin är ett omoget ärkekräk. Att som regeringsminister skalda (på FäjsBåck)... "I löv u" till en invällarsekreterare inom moderöda PR-kansliet ~ samtidigt involverad i en hätsk vårdnadstvist ~ trotsar all beskrivning. Och fanskapet har sluppit undan... ända tills nu.

Fittorin är en skandal, och hans sorti skickar en mörk skugga mot 32-delsnegern Schweinpelz, som valde denne pajas till en viktig ministerpost. Omdömesförmåga NOLL.

Har aldrig varit mer övertygad om att en röst på (sd) är superviktig sådan, i septembervalet. Nu måste vi sätta ned foten.

Självklart. Men det vore kul om Aftonbusken också fick en snyting samtidigt som alla vet vad Svin otto gjort. win win .
Citera
2010-07-12, 23:35
Medlem
Gudmunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Logga-ut
Jag sitter just nu på en dator från 2004, gissa hur gammal reklammailen i boxen är?

Alla byter inte dator varje år, och även om man köper ny dator så behöver man inte kassera den gamla, den kan duga bra på landet, i lägenheten i stan, i övernattningslyan, i husvagnen osv. eller kanske bara bli stående som reservare i en garderob och komma till pass om den andra kraschar.

Alla är inte lika rika som Littorin, drygar man ut kassan med att sälja sex så kanske man inte är så jäkla rik till exempel.

Om hon beskriver sig själv korrekt tjäna hon en del kosing.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in