2010-07-18, 18:24
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlstaden
Han har väl gått på antidepressiva och normalt sett så ges detta väl i samband med depression?
Har förvisso bara läst detta i tråden och inte letat själv så det kanske inte ses som att jag har en källa på detta.

Edit: Kikade i tråden och det finns ett antal inlägg som hävdar detta, men finns inga källor på detta vad jag kan hitta.
Att han tidigare gått på antidepressiva kan förvisso vara rätt och kan säkert verifieras, men att stensäkert säga att han gjorde det vid det här tillfället är nog att töja på sanningen en del men jag förstår att rödvinsvänstern kissar på sig när de får chansen att hoppa på SOL istället för att bli överkörda i varje sansad politisk sakfråga
Citera
2010-07-18, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Att han tidigare gått på antidepressiva kan förvisso vara rätt och kan säkert verifieras, men att stensäkert säga att han gjorde det vid det här tillfället är nog att töja på sanningen en del men jag förstår att rödvinsvänstern kissar på sig när de får chansen att hoppa på SOL istället för att bli överkörda i varje sansad politisk sakfråga

Däremot så skulle ju en pågående utmattningsdepression kunnat förklara hela förloppet, skulle SOL ha varit i balans så har han agerat oerhört konstigt IMHO.
Citera
2010-07-18, 18:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ståltomten
Hanteringen från Littorin och resten av regeringen synes mig den bästa man skulle kunna förvänta sig.

Att ingen går i någon slags utdraget svaromål med Aftonbladet tycker jag är rätt slipat. Det är ju inte konstigt egentligen, att Reinfeldt inte kommenterar en tramsartikel sprungen ur 4 år gamla.. skärmdumpar.

Skärmdumpar!

Hela grejen verkar ju vara så korkad att man hade fått blodstörtning av att fundera på det, dvs om man inte på sama gång garvar hjärtligt och rått åt hycklarna på Aftonbladet som nu faller på eget grepp.

Jag noterar med verklig glädje att detta nu verkar slå tillbaks på Aftonbladet.

Vare sig sexköpet hände eller ej, finns ju ingen möjlighet för Reinfeldt att kunna veta detta, (om nu inte Littorin erkänt det för honom.) Bästa i det läget är att bara vara så neutral och säga så lite som möjligt (dvs "no comment".)

Och det är inte samma sak som om nån anonyn dåre på Internet hade publicerat uppgifterna, det var trots Aftonbladet, som har en del läsare vilka sannolikt bedömer Aftonbladet som trovärdig (vilket iofs för mig är en fullständig gåta).

Hade Littorin och regeringen börjat brottas med grisen Aftonbladet i detta fallet, hade de utan tvekan riskerat att bli nedsmutsade. Att inte gå i svaromål tar helt luften ur vad Aftonbladet sannolikt trodde kunde utveckla till ett av sina vanliga, beklämmande, intelligensbefriade drev.

Från regeringens och Littorins synvinkel måhända. Men jag pratar om skattebetalarnas och väljarnas synvinkel. Från vår synvinkel är det bättre att få ocensurerad och fullständig information från Littosvin om vad som lett till hans avhopp, än att han tar sina barns identiteter till hjälp att slå blå dunster i ögonen på svenska folket.
Citera
2010-07-18, 18:30
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Otroligt vad folk har svårt för lite ironi här på FB.
Så din länk var ironi Du får nog ta och jobba på ordförståelsen, skulle dessutom uppskatta om du kunde bidra med lite mera information som stödjer dina teser än rent trams och länkar från vietnamesiska tidningar, att komma med sån här skräpinfo för inte tråden framåt. Jag tycker det vore mer intressant att veta vad du och andra rödgardister tror om anledning till att ert partiorgan blivit rena rama skvallerblaskan.
Citera
2010-07-18, 18:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av R.Stotzky
Enligt en före detta Flashbackmedlem som jag kände (och som själv är hebefil) så har Littorin smak för yngre damer, tonårstjejer allra helst, och det var visst inte helt ovanligt att 15- och 16-åriga flickor sov över hos Littorin. Detta var, bör påpekas, innan han träffade sin nuvarande fru (om de är gifta?). Flashbackaren kände själv en tjej som om jag minns rätt blivit uppraggad av Littorin på nätet, det kan ha varit Aftonbladets chat, men jag minns inte riktigt.

Väldigt trevlig var han i alla fall, tydligen.

Citat:
Ursprungligen postat av R.Stotzky
Jag visste det redan för fyra år sedan. Fick som sagt berättat för mig av en hebefil på Flashback att SOL gillade att ragga upp tonårstjejer på Aftonbladets chatt. Dock stämmer det inte att han skulle vara ett svin mot kvinnor, han skall alltid ha varit väldigt trevlig och artig.

Berätta mer. Finns det någon äldre tråd som behandlar frågan?
Citera
2010-07-18, 18:34
Medlem
cynthias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Martyren Littorin kommer att helgonförklaras.
Är han troende katolik?

Begriper inte varför du blandar in den katolska kyrkan och påven i den här tråden.
Citera
2010-07-18, 18:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Om vi ska se på den med öppna ögon så vet vi inte ens om de har skärmdumpar.

Men, vi utgår ifrån att det är som Aftonhoran säger. De har en dator med bevismaterial. Det jag då kan tänka mig är att det är svårt för Aftohorans trovärdighet och även kanske ur lagliga aspekter att visa upp någonting om det materialet eller datorn då det troligtvis är Littorins egen dator.

Tror du? I så fall begår de ju ett brott.
Kan det inte vara "Annas" dator det rör sig om?
Citera
2010-07-18, 18:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av oh_pelle
Du kanske inte hade hela regeringens och moderaternas stab av anställda kommunikatörer och dylikt, som kunde backa upp dig. Det bli lättare då.

Det är möjligt, men det här handlade inte om Totto utan om "oss andra".
Citera
2010-07-18, 18:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av karlstaden
Det kan finnas bevisning som binder vissa mail till regeringskansliet för att ta ett exempel.
Observera att det är ett exempel....

Ja, och det är ett riktigt dåligt exempel.

Är det från hårddisken kan - observera KAN - vissa saker återskapas.

Är det så att någon har 4 år gammal korrespondens sparad med någon som kan sammankopplas med Totto alt Tottos eget anonyma "sexchattmailkonto" (ilikeithot@hotmail.com har nämnts) så är det bara att gratulera.

Men Mellin har ju sagt att de inte har mer, och hon ljuger ju inte. Väl?
Citera
2010-07-18, 18:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Från regeringens och Littorins synvinkel måhända. Men jag pratar om skattebetalarnas och väljarnas synvinkel. Från vår synvinkel är det bättre att få ocensurerad och fullständig information från Littosvin om vad som lett till hans avhopp, än att han tar sina barns identiteter till hjälp att slå blå dunster i ögonen på svenska folket.

Ett alternativ är ju att AB går ut med det de har.
Nej vänta, Mellin har ju sagt att de redan presenterat allt de har!
Citera
2010-07-18, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tomatojuice
Ja, och det är ett riktigt dåligt exempel.
Men Mellin har ju sagt att de inte har mer, och hon ljuger ju inte. Väl?

Vart har hon preciserat exakt hur de kunnat binda SOL till korrespondensen mellan SOL och Anna? Måste ha missat det...

Jag kan inte påminna mig själv om att det rent tekniska i bevisen ens har diskuterats i media.
Citera
2010-07-18, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tomatojuice
Ett alternativ är ju att AB går ut med det de har.

Det kan de inte om de nu inte vill garantera att de får civilrättsliga efterspel, och det får de oavsett om bevisen kan påvisa SOL´s skuld.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in