2010-07-11, 15:48
Medlem
absynthes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlstaden
Du tror alltså att SOl skulle utsätta sina barn för denna turbulens för att vinna lite taktiska poäng?

Knappast, min teori är att SOL inte visst hur mycket AB hade om händelsen och därför synade han vad han trodde han var bluff.
Nu var det så att då AB visade delar av sina kort så vet han inte riktigt om han gulat eller om han skall dela potten genom att leka struts och hoppas att detta blåser över.

Jag tror inte att AB visar hela sin hand förrän SOL går i replik, givetvis enbart spekulation från min sida men...

Håller med. Detta är definitivt politisk poker...det är därför M beter sig så ovant - de har ingen aning om vad AB har på fötterna.

Det finns många alternativ här....visste statsministern ingenting om detta? Det verkar konstigt...

Och vad MER har AB? Jag har ju svårt att tro att Littorin skulle ha kunnat sitta kvar i regeringen om man visste att han - tex - var en del av Kapten Klänning-historien...
Citera
2010-07-11, 15:52
Medlem
bagarn29s avatar
Citat ur Kent Persson (M) Blogg

Citat:
Men jag känner en vrede och en sorg över hur Littorin hanterat detta. Istället för att rakryggat hanterat situationen skylde han på media för att de ansatt hans barn. I den delen har Littorin rätt, men det spelar ingen roll längre. Ur min aspekt borde Littorin hanterat situationen helt annorlunda. Är Littorin oskyldig skulle han ha bemött anklagelsen och tagit strid för sin heder. Är Littorin skyldig borde han erkänna det och stå för det.

Enligt detta borde SOL semestra på Antarktis.
Citera
2010-07-11, 15:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Så brottet är preskriberat? Då borde det här ebba ut snabbare om inte Aftonbladet kan köra vidare med att följa upp en polisanmälan. Jag trodde faktiskt inte några brott preskriberades så pass snabbt.
Känns som Aftonbladet hintat lite om eventuell polisanmälan för sexköp där de skrivit att Anna inte vill polisanmäla själv men kan tänka sig att sammarbeta vid en eventuell utredning.

Kan det inte vara så de (AB) tror sig kunna krypa iväg utan att behöva bevisa något, och är nöjda med det de har åstadkommit. Men hur fungerar det om SOL anmäler AB, då blir väl AB tvungna att redovisa allt.
Citera
2010-07-11, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Hur skall man kunna stämma AB för förtal för ett brott som aldrig begåtts

och hade det begåtts är ju brottet idag redan preskriberat.

Dessutom har ju självaste statsministern med emfas uttalat att Littorin är oskyldig.
Det har han inte alls det. Han sa att Totto sagt till honom att han är oskyldig, vilket är en stor skillnad.
Citera
2010-07-11, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bigbadda
Det har han inte alls det. Han sa att Totto sagt till honom att han är oskyldig, vilket är en stor skillnad.

... och då sa Totto att eftersom jag är oskyldig så avgår jag

och då sa statministern ingenting men sedan efter en lång

betänketid under tystnad öppnade han munnen och sade;

Totto är ju oskyldig säger Totto.
Citera
2010-07-11, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av absynthe
Håller med. Detta är definitivt politisk poker...det är därför M beter sig så ovant - de har ingen aning om vad AB har på fötterna.

Det finns många alternativ här....visste statsministern ingenting om detta? Det verkar konstigt...

Och vad MER har AB? Jag har ju svårt att tro att Littorin skulle ha kunnat sitta kvar i regeringen om man visste att han - tex - var en del av Kapten Klänning-historien...

Sen så tror jag att samtliga ministrar som blev tillsatta efter den intiala avhoppningsboomen fick frågan om de hade skelett i garderoben som kunde skada alliansen om det kom fram, det troliga är väl då att SOL förde FR bakom ljuset då och inte nämnde just detta (fullt förståeligt) skamliga som han gjort.

Med andra ord så har inte FR vetskap om detta nu heller utan kan givetvis bara gå på SOL:s nekande, skulle SOL ha erkänt sitt sexköp för statsministern så hade nog detta hanterats på ett helt annat sätt...

Så av ovannämnda anledningar så tror jag att varken AB eller SOL kommer att fortsätta gräva i detta utan SOL gör en struts och hoppas på att återkomma tillbaks till ett vanligt liv om ett par månader.
Citera
2010-07-11, 15:57
Medlem
skjutsnutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Littorins uttalande har redan hunnit bli en klassiker.

"Det finns tre skäl till det, och de skälen heter Emma, Gustav och Arvid. Det är mina tre barn som har fått betala priset av min offentlighet."

Om varför han avgick som arbetsmarknadsminister. På pressträff i Visby 7 juli 2010.

De tre skälen är väl snarare de tre hål han besudlat på olika prostituerade.
Citera
2010-07-11, 15:57
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Kan det inte vara så de (AB) tror sig kunna krypa iväg utan att behöva bevisa något, och är nöjda med det de har åstadkommit. Men hur fungerar det om SOL anmäler AB, då blir väl AB tvungna att redovisa allt.

Kan så vara men det kan oxå vara så att AB vill hålla liv i denna story ett tag till.
Tänk om detta bara är toppen på ett isberg. Varför var han så rädd att han hoppade av mitt under Almedalsveckan? Finns det större saker som han trodde de fått nys om?
Citera
2010-07-11, 15:58
Medlem
Logga-uts avatar
Citat:
Nej, det blir dom inte.

Vill källan vara skyddad, så är journalisten tvärtom skyldig att skydda källan, det är belagt med fängelsestraff i straffskalan att röja en källa som inte vill bli röjd. Källskyddet garanterar en källas anonymitet.

Dessutom får inte Littorin eftersöka källa, han ansattes i egenskap som minister, det är en statlig position, han får inte ens fråga efter källan rent krasst.
Citera
2010-07-11, 16:00
Medlem
Gudmunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlstaden
Sen så tror jag att samtliga ministrar som blev tillsatta efter den intiala avhoppningsboomen fick frågan om de hade skelett i garderoben som kunde skada alliansen om det kom fram, det troliga är väl då att SOL förde FR bakom ljuset då och inte nämnde just detta (fullt förståeligt) skamliga som han gjort.

Med andra ord så har inte FR vetskap om detta nu heller utan kan givetvis bara gå på SOL:s nekande, skulle SOL ha erkänt sitt sexköp för statsministern så hade nog detta hanterats på ett helt annat sätt...

Så av ovannämnda anledningar så tror jag att varken AB eller SOL kommer att fortsätta gräva i detta utan SOL gör en struts och hoppas på att återkomma tillbaks till ett vanligt liv om ett par månader.

Det officiella kommer vara att Rövfilt inte visste nåt oavsätt. Vilket är troligt.
Citera
2010-07-11, 16:02
Medlem
Citat:
vad vill du att de ska redovisa?

Varför SOL avgick fortare än frågan hann eka ut i tomma luften?
Jag ställer frågan vad vill du att de ska redovisa? Och utav vad du i din värld vill de ska redovisa kan/behöver de redovisa?

Fundera på den ett tag. Torskaffären finns och den kan du inte förneka. Ta lite toblerone.
Citera
2010-07-11, 16:02
Medlem
bagarn29s avatar
Enl. detta inlägg var det inte okänt att SOL hade lite udda fritidsnöjen.

https://www.flashback.org/sp24181501

Skulle det kunna gå sådana rykten utan att Freddie Boy inte blev informerad?
Senast redigerad av bagarn29 2010-07-11 kl. 16:04. Anledning: missat ord
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in