Citat:
Ursprungligen postat av absynthe
Håller med. Detta är definitivt politisk poker...det är därför M beter sig så ovant - de har ingen aning om vad AB har på fötterna.
Det finns många alternativ här....visste statsministern ingenting om detta? Det verkar konstigt...
Och vad MER har AB? Jag har ju svårt att tro att Littorin skulle ha kunnat sitta kvar i regeringen om man visste att han - tex - var en del av Kapten Klänning-historien...
Sen så tror jag att samtliga ministrar som blev tillsatta efter den intiala avhoppningsboomen fick frågan om de hade skelett i garderoben som kunde skada alliansen om det kom fram, det troliga är väl då att SOL förde FR bakom ljuset då och inte nämnde just detta (fullt förståeligt) skamliga som han gjort.
Med andra ord så har inte FR vetskap om detta nu heller utan kan givetvis bara gå på SOL:s nekande, skulle SOL ha erkänt sitt sexköp för statsministern så hade nog detta hanterats på ett helt annat sätt...
Så av ovannämnda anledningar så tror jag att varken AB eller SOL kommer att fortsätta gräva i detta utan SOL gör en struts och hoppas på att återkomma tillbaks till ett vanligt liv om ett par månader.