2010-07-11, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frinken
Aftonbladet har - hitills - farit med vd som kan vara total osanning och dikt.
Dom har ingen grund för något av det dom sagt, det som finns är en horas bekännelser.

Detta är rakt av smutskastning.

Jag är fullt medveten om att SSU/LO/SAP har hundratals debatörer här i tråden som sprutar ur sig inlägg för att kväsa allt tvivel om Lena Smelling's rättrådighet.

Det är emellertid så att hon handlat på ett sätt som torde ligga till grund för hennes avsked.

Hon har startat en av tidernas förmodligen värsta förtalskampanjer.

Pöbeln; jobba på att få denna kvinna avsatt.

PS. Det faktum att Littorin har åkt gråter ingen över - han hade gjort sitt redan vid Fairfax-gate DS.

Nej, givetvis finns det ingen grund alls för AB:s anklagande, de såg bara en chans att sätta dit en person i alliansledningen.

Dessutom så var OJ Simpson utsatt för en liknande komplott.
Citera
2010-07-11, 23:32
Medlem
månss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av måns
Hur hjärntvättad är man egentligen om man inte uppskattar att makten granskas utan istället börjar skrika vilt om planterde bevis och köpta journalister?

Vi slipper en ohederlig och ljugande politiker. Vad fan är problemet?
Fel färg? Nästa gång blir det en röd eller grön

Jag kräver ett svar!
Citera
2010-07-11, 23:33
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarbaraStreisand
Jag kanske missförstod? Jag trodde att det var där han bodde "efter", att det var det ni pratade om från första början?

Jag får skylla ifrån mig på att ni postar mycket i den här tråden.

Mvh
Barbara Streisand

Han ska ha bott där efter/i samband med skilsmässan, officiellt 07 men jag tror de flyttade isär redan 06.
http://www.expressen.se/Nyheter/val2010/1.2060129/sven-otto-littorin-jag-har-aldrig-betalat-for-sex
Citat:
Erkände sexchatt
Stämningen i rummet ska ha varit mycket spänd och Littorin pressades hårt med frågor om det påstådda sexköpet.
I det läget erkände arbetsmarknadsministern att han vid flera tillfällen sexchattat med okända kvinnor på sin privata dator i bostaden. Men Littorin förnekade bestämt att han skulle ha betalat för sex.
- Nyckelfrågan var om han hade begått något brottsligt. Och där var han mycket bestämd. Svaret på den frågan är nej, säger en person med insyn i Littorin-affären.
Littorins förklaring till att han sexchattat med okända kvinnor i falskt namn var att han var djupt deprimerad. Detta bekräftas av flera av hans närmaste medarbetare. I långa perioder de senaste åren har han tagit mediciner mot depression och också träffat en psykoterapeut, uppger Expressens källor.

Bodde på tjänsterummet
I samband med skilsmässan, som beskrivs som mycket smutsig, tvingades Littorin tidvis bo i sitt tjänsterum på arbetsmarknadsdepartementet. Detta hölls hemligt utanför den absolut närmaste kretsen av medarbetare.
Citera
2010-07-11, 23:37
Medlem
Citat:
Trollet från igårkväll är tillbaka, halloj!

Givande, ungefär lika givande som din makalöst äckliga avatar.
Kan du sluta att använda dina runkbilder som avatar på din användare så uppskattas det mycket.
Citera
2010-07-11, 23:38
Medlem
Adonirams avatar
Det är egentligen lite märkligt att borgerliga här tenderar att försvara Littorin.

Han är ju en av dem som bär ansvaret för att moderaterna blivit halvsossar. Med feminism och kvotering och kramande av facket och Las.

På något sätt känns det rätt typiskt att de manliga makthavare som ska vara så politiskt korrekta och feministiska, som Littorin och Kapten Klänning, också är de som visar sig vara mest mansgrisiga bakom fasaden.

Till och med den metrosexuelle Billström har ju redan hunnit ta tillbaka en del av Littorins flummerier.
Klar förbättring!

Jag tycker inte sexköp ska vara brottsligt. Däremot är det en moralisk brist att gå till horor, och jag vill ha ministrar som bättre kan behärska sina lustar.

Alltför många här styrs av sina sympatier för alliansen eller de rödgröna. Jag har svårt att ta på allvar de som försvarar Littorin samtidigt som de bashar Sahlins gamla Tobleroneaffärer, på samma sätt kolliderar uppfattningarna hos dem som försvarar Sahlin och kastar sig över Littorin.

Mer logiskt är att antingen fria både Littorin och Sahlin, eller döma dem båda.
De rimmar nu nästan på varandra.
Citera
2010-07-11, 23:40
Medlem
Adonirams avatar
Citat:
Trollet från igårkväll är tillbaka, halloj!

Det är ju du som är ett troll. De vanvettiga skallet på Aftonbladet kan bara härstamma från moderata partihögkvarteret.
Citera
2010-07-11, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av darkmore
ett troll som postat 5 gånger mer än vad du har gjort?

hmmm undrar vem som är troll?
en person som har en undermålig avatar. som manar till skriva ner aftonbladet?

En person som är vansinnig på att ab fått bort en person osm han egentligen ville ha bort? som anklagar en anna för att vara troll som postat mer än vad han själv har gjort...hmmm

du är fan SOL.

Du saknar förmågan att sammanfatta samt att placera saker i en kontext.

Jag är livrädd, inte vansinnig.
Livrädd för att AB får använda sin maktposition för att smutskasta människor.
Det är ett problem i ett större sammanhang än endast Sven Otto Littorin.

Men ni inom SSU/SAP/LO tar förstås var chans att misskreditera också mig.
Ni vill såklart gå er politk, ert parti, ert fack och er tidning till försvar då ni på samma sätt skall fälla
personer som för tiden inte passar er.

Det är svinigt, riktigt jävla svinigt.
Citera
2010-07-11, 23:48
Medlem
DeLoreans avatar
Ett mail från en anonym adress.

Ett uttalande från en människa som inte vill träda fram.

Det är vad Aftonbladet har.

SOL är säkert inte världens bästa människa, men så länge han nekar till att ha köpt sex så är han faktiskt att betrakta som oskyldig.

Bevisbördan vilar nu helt och hållet på Aftonbladet.

Med den metod Aftonbladet har valt kan vilken tidning som helst enkelt farbricera historier om vilken politkker som helst.

Inte är det väl så vi vill ha det?

För övrigt tycker jag att många av er i tråden håller en pinsamt låg nivå.
Citera
2010-07-11, 23:48
Medlem
månss avatar
Påståendet om att han enbart skulle ha ägnat sig åt sexchatt är ju endast en nödutgång, det fattar varenda tänkande varelse.

Om eller när Aftonbladet "producerar" bilden som han skickade till horan så kommer han att påstå att han endast skickade bilden till henne eller någon annan av sina kvinnliga eller manliga chattkompisar.
Så uppenbart. Så patetiskt
Citera
2010-07-11, 23:49
Medlem
Citat:
Du saknar förmågan att sammanfatta samt att placera saker i en kontext.

Jag är livrädd, inte vansinnig.
Livrädd för att AB får använda sin maktposition för att smutskasta människor.
Det är ett problem i ett större sammanhang än endast Sven Otto Littorin.

Men ni inom SSU/SAP/LO tar förstås var chans att misskreditera också mig.
Ni vill såklart gå er politk, ert parti, ert fack och er tidning till försvar då ni på samma sätt skall fälla
personer som för tiden inte passar er.

Det är svinigt, riktigt jävla svinigt.

SOL är ingen vanlig människa, han var en högt uppsatt person i maktställning som inte kunde hålla sig till sanningen.
Precis såna personer som skall avslöjas av pressen oavsett partifärg.

Media skall granska vår makthavare, det är kanske en av deras viktigaste uppgifter.
Citera
2010-07-11, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeLorean
Ett mail från en anonym adress.

Ett uttalande från en människa som inte vill träda fram.

Det är vad Aftonbladet har.

SOL är säkert inte världens bästa människa, men så länge han nekar till att ha köpt sex så är han faktiskt att betrakta som oskyldig.

Bevisbördan vilar nu helt och hållet på Aftonbladet.

Med den metod Aftonbladet har valt kan vilken tidning som helst enkelt farbricera historier om vilken politkker som helst.

Inte är det väl så vi vill ha det?

För övrigt tycker jag att många av er i tråden håller en pinsamt låg nivå.

Det är precis JUST så SAP/LO/SSU pöbeln i den här tråden önskar att det skall vara. Dom vill att deras partiorgan/Aftonbladet skall kunna avsätta vem som helst (behöver ju inte vara politiker - bara någon som S vid det tillfället tjänar på att få bort).
Citera
2010-07-11, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlstaden
SOL är ingen vanlig människa, han var en högt uppsatt person i maktställning som inte kunde hålla sig till sanningen.
Precis såna personer som skall avslöjas av pressen oavsett partifärg.

Media skall granska vår makthavare, det är kanske en av deras viktigaste uppgifter.

Dom har ännu inte granskat - dom har - så vitt hitills veterligen - berättat en historia som kan vara falsk eller sann men det finns inget bevis för varken det ena eller det andra.

Idag passar det dig för att det är en moderat som får gå - men om Expressen gör detsamma mot säg Bodström om ett år - vad tycker du då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in