2010-07-11, 02:05
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stäppis
Nej, jag minns inte den exakta formuleringen. Men hon sade att hon helst skulle slippa att medverka men var beredd att göra det ändå om det behövdes.

Citat:
Vill inte polisanmäla
Anna vill inte själv polisanmäla sexköpet men är villig att medverka i en utredning.

– Jag har respekt för rättsväsendet och medverkar självklart om det blir en utredning, men jag har inget eget intresse av det, säger hon.

Citat ur AB:s nätupplaga.
Citera
2010-07-11, 02:07
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frinken
Fel - det är också intressant hur FB kan sätta dit och få Lena Mellin bort från dagspressen.
Gör vi vårt jobb är hyndan rökt.
Delar antipatin mot LM. Men avsättning av kärringen ligger utom FB:s påverkanområde. Tyvärr.
Såvida hon inte gör sin egen *Littorin-affär*. Vilket inte lär hända....
Citera
2010-07-11, 02:11
Medlem
Logga-uts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Nu står ändå ord mot ord och jag får en känsla av att denna Anna till viss del kan ha arrangerat sin upplevelse till att likna kapten klänning fallet.

De som hitills framkommit i AB som bevis kan knappast binda SOL till sexköpare.
Sen kan man ju ha olika åsikter om hans plötsliga avgång, som att han kan agera skyldig.

Nää, jag kräver mer bevis än vad som hitills framkommit för att binda denna man till sexköp med Anna.
Sexköp med just den påstådda Anna, visst, överens. Sexköp överhuvudtaget, där finns det mer att hämta, helt klart, därav hans extremt dåliga hantering av ärendet.
Han vågar inte hantera det, för han vet inte hur mycket mer som ligger och bubblar under ytan, först när han är säker på att det är ett tillfälle man pratar om så kommer han att våga träda fram.
Citera
2010-07-11, 02:13
Medlem
OBERIUs avatar
Lena Melin sa ju att om Svin-Otto dementerat anklagelserna så hade de aldrig publicerat dem. Måste kännas tungt för Svin-Otto att höra nu när han sitter hemma med fördragna persienner och rödgråtna ögon desperat längtande tillbaka till den tiden då han hade snygg fästmö, barn som älskade honom, ett fint jobb och inte var känd som ett äckligt gubbslem.
Citera
2010-07-11, 02:13
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Citat ur AB:s nätupplaga.
Citat:
Vill inte polisanmäla
Anna vill inte själv polisanmäla sexköpet men är villig att medverka i en utredning.

– Jag har respekt för rättsväsendet och medverkar självklart om det blir en utredning, men jag har inget eget intresse av det, säger hon.
Jag har svårt att få till det med att hon vill medverka i en utredning och har respekt för rättsväsenet men samtidigt har hon inget eget intresse av det.

Om det är så att hon nu vill fälla mäktiga män som köper sex så borde hon ju ha ett visst intresse av att medverka i polisutredningar.

För mig så verkar det vara en dam som vill medverka i media.
Senast redigerad av Tulpanpernilla 2010-07-11 kl. 02:16.
Citera
2010-07-11, 02:15
Medlem
knussligs avatar
Citat:
Inte ett dugg märkligt - den här advokaten betalar han redan då hon jobbar med hans skilsmässa, FAIL.

Sen är ju för guds skull brottet preskriberat, FAIL IGEN.

Ööh. Att be en advokat vara hans ombud är ju ändå en praktmiss. Trodde inte motivering skulle behövas för det, men ok. Anlitar man en advokat för att en kvällstidning påstår nåt så tyder det ju på att han har nåt att dölja och vill försvara sig från. Och när han dessutom går under jord så förstärker det ju bara misstankarna. Att det är praxis att anlita advokat i såna här fall, som någon sa, är ju inget annat än skitsnack. Han är ju inte ens polisanmäld. Nämn en enda person som anlitat en advokat när den blivit beskylld för något (och inte blivit polisanmäld för det)!

Du utgår från att vi vet allt som hänt och att det bara är sexköpet som ägt rum. Det här kan vara början på en mycket större affär eller att grovare brott finns med i bilden. Du vet inte det, jag vet inte det. Och om brottet är preskriberat varför överhuvudtaget anlita en advokat då?

Alla i hela Sverige oavsett politiskt läger, är överrens om att både Littorin och regeringen hanterat det här uselt, så ni kan sluta med ert patetiska försvar. Har ni själva köpt sex och är oroliga och rädda nu, eller vad håller ni på med egentligen?
Citera
2010-07-11, 02:15
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Logga-ut
Sexköp med just den påstådda Anna, visst, överens. Sexköp överhuvudtaget, där finns det mer att hämta, helt klart, därav hans extremt dåliga hantering av ärendet.
Han vågar inte hantera det, för han vet inte hur mycket mer som ligger och bubblar under ytan, först när han är säker på att det är ett tillfälle man pratar om så kommer han att våga träda fram.
Men nu så är det bara Annas dator som gåtts igenom av AB och där lär väl inte fler sexkvinnor finnas gömda som kan vara till besvär för SOL.
Citera
2010-07-11, 02:17
Medlem
Citat:
RIKSPUCKO!

Det kan inte bli någon jävla rättsprocess då eventuella brott skulle vara preskriberade idag.
Rättsprocessen pågår ju nu. Kan inte du se det, ditt jävla pucko?

Domstolen har tagit ifrån honom hans jobb, karriär, familj, och alla möjligheter till vårdnad av sina barn.

Domstolen har också tagit ifrån honom den lilla heder han eventuellt hade. Han kan inte ta ett steg på stan utan att folk viskar och pekar. På många år.

Och vår rättsprocess har bara knappt börjat.
Senast redigerad av Puttimuttsan 2010-07-11 kl. 02:20.
Citera
2010-07-11, 02:18
Medlem
Citat:
Jag har svårt att få till det med att hon vill medverka i en utredning och har respekt för rättsväsenet men samtidigt har hon inget eget intresse av det.

Om det är så att hon nu vill fälla mäktiga män som köper sex så borde hon ju ha ett visst intresse av att medverka i polisutredningar.

Det är väl därför hon har gått ut med namn och bild i tidningen.
Citera
2010-07-11, 02:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ådärkomdenja
Delar antipatin mot LM. Men avsättning av kärringen ligger utom FB:s påverkanområde. Tyvärr.
Såvida hon inte gör sin egen *Littorin-affär*. Vilket inte lär hända....

Argh, fair enough, jaja...
Citera
2010-07-11, 02:19
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bigbadda
Det är väl därför hon har gått ut med namn och bild i tidningen.
Ett figurerat namn och ett bakstycke av en mullig dam.
Citera
2010-07-11, 02:20
Medlem
Stäppiss avatar
Citat:

Nåja, hon är inte intresserad av att hamna i strålkastarljuset, men hon sätter gärna dit sådana som Littorin, särskilt inspirerad av Göran Lindbergs fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in