2010-07-11, 14:56
Medlem
Gizurs avatar
Littorin tycks alltså både inåt och utåt förneka att sexköp inträffat. Enligt Expressens redogörelse idag så ska han dock efter att ha blivit "hårt pressad" om sexköpet av moderaternas kristeam ha sagt att han hade sexchattat anonymt med okända kvinnor.

Vad skulle Littorin göra om han köpt sex, vetat om att han skickat bilder till den prostituerade som Aftonbladet kan ha kommit över, men inte kan tänka sig erkänna sexköpet för att slippa få sitt liv ruinerat? Jo, han erkänner så lite som möjligt. Det som går bevisa, dvs meddelanden och privata bilder.

Samtidigt kan man ju fundera över sexchattarna, som ska vara det som gör att han i sin presskonferens sa att han "inte är snövit". En sexchatt som båda är med på kan ju inte vara så komprometterande, vem skulle få moralpanik över att sådant förekommit? Även "snövitar" skulle kunna sexchatta. Om han varit en nät-stalker som skickat ovälkomna meddelanden skulle det vara en annan sak.
Citera
2010-07-11, 14:57
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kstrom
Tror att han åker till ett land som har lagliga bordeller eller något paradis där han kan köpa en 15 årig flicka att roa sig med!
Varför skulle han göra det din ointelligenta nolla? Säg en enda anledning till att det är vad han skulle göra?
Citera
2010-07-11, 14:58
Medlem
Logga-uts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScorpioRising
Det är ganska fantastiskt detta.... Är Sverige en Sovjetstat??
INGEN utöver Aftonbladet verkar våga uttala sig ä ämnet Littorin. Reinfelt har lyckats få samtliga regeringsmedlemmar, partifunktionärer, ja ALLA Moderater, Folkpartister, Centermedlemmar, och Kristdemokrater att knipa käften. Ingen får säga ett ord. ALLT skall gå via Reinfelt... Det är inte dåligt.

Hur är det med övriga politiker som älskar att göra utspel o synas i media?

Tyst som i graven.

Mona Sahlin är på semester.

Lars Ohly uttalar sig inte.

Maria Wetterstrand dömer ingen...

Feministen Gudrun Schyman borde vara på krigsstigen nu? Eller....

Ett ganska märkligt avhopp av Littorin sannerligen. Sven Otto Littorin lämnar alltså regeringen för att han fått frågor om någonting som han uppger att han aldrig har gjort.
Schyman, Peter Eriksson och Hägglund har ju faktiskt uttalat sej. Dom tre är väl dom som faktiskt tagit bladet från munnen och sagt någonting.
Plus ett par till moderater

Citat:
Fördömer handlingen

– Hans handling är fullkomligt oacceptabel om uppgifterna stämmer. Jag vill inte fördöma honom som person, men jag fördömer hans handling, säger Hillevi Engström, Moderaternas talesperson i jämställdhetsfrågor.

Hon har som ordförande i arbetsmarknadsutskottet arbetat nära Sven Otto Littorin i många år.

– Självklart blev jag väldigt förvånad när jag fick höra uppgiften om att han påstås köpa sex. Det här går absolut inte ihop med Moderaternas syn på jämställdhet.

”Skadar förtroendet”

Rolf K Nilsson (M).Rolf K Nilsson är moderat riksdagsledamot. Han säger att det påstådda sexköpet allvarligt skadar förtroendet för partiet, regeringen och statsministern.

– Inom partiet är folk väldigt illa berörda just nu. Stämningen är spänd och många känner uppgivenhet. Det här är ett stort svek från Littorin. Han har absolut ingen framtid inom Moderaterna.

Hade du hört talas om att Littorin köpt sex innan den här affären blev känd?

– Ja, rykten går ju hela tiden. Men dem har jag inte lyssnat på. Jag blev förvånad när uppgifterna kom fram.

Sven Otto Littorin nekade i går, genom sin advokat Birgitta Hållenius, till att han skulle ha köpt sex. Fortfarande har han inte kommenterat uppgifterna själv.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7449573.ab
Citera
2010-07-11, 15:01
Medlem
I angiver-Sverige försöker Aftonbladet få folk att ange grannar som möjligen svartbyggt bryggor.

Här får Odell en släng: http://www.aftonbladet.se/plus/article6808187.ab

men kontrar med att dra igång ett ämne som bumpar ner den andra artikeln på löpsedlarna:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7450690.ab
Citera
2010-07-11, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Logga-ut
Schyman, Peter Eriksson och Hägglund har ju faktiskt uttalat sej. Dom tre är väl dom som faktiskt tagit bladet från munnen och sagt någonting.
Plus ett par till moderater

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7449573.ab
Det är ju helt taktiskt riktigt av vänstern att skicka fram en skäggig Peter Eriksson. Wetterstrand och Mona skulle bli kritiserade för att dom är kvinnor, Ohly blir kritiserad oavsett. Eriksson som ju också är skäggig man kan kritisera med arslet fritt.
Citera
2010-07-11, 15:05
Medlem
Giant Squids avatar
Snabbt jobbat. ....Sven who?
http://fridholm.net/wp-content/media/2010/07/disappearance.jpg
Citera
2010-07-11, 15:07
Medlem
Logga-uts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bigbadda
Det är ju helt taktiskt riktigt av vänstern att skicka fram en skäggig Peter Eriksson. Wetterstrand och Mona skulle bli kritiserade för att dom är kvinnor, Ohly blir kritiserad oavsett. Eriksson som ju också är skäggig man kan kritisera med arslet fritt.
Fast jag är nog av den uppfattningen att Eriksson skickar man inte fram, och att det snarare handlar om att han inte är överens om att bästa sättet är att möta hela Littorinsoppan med tystnad.
Det är helt i linje med hans person att göra ett uttalande. Jag är mer förvånad över att Ohly avböjer faktiskt.
Citera
2010-07-11, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006

Ingen av Alliansen eller de Rödgröna vinner på Littorinaffären.

Vinnarna är Sverige Demokraterna.

Ja, av flera skäl:

1. SD ligger nära moderaterna i många frågor, eller snarare moderatväljare ligger nära SD.

2. De sju riksdagspartiernas argument mot SD har moraliska övertoner. Många kanske avstår från att rösta SD för att det anses moraliskt tvivelaktigt. Skandaler av moralisk karaktär försvagar därför det argumentet.
Citera
2010-07-11, 15:14
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Nej, när det gäller tidningar så vänder man sej vanligen i första hand till PO, när PO och PON sagt sitt kan det vara ide att stämma för förtal förutsatt att tidningen klandras.
Annars är det svårt att vinna något förtalsmål.
Vore det enkelt att fälla en tidning för förtal så skulle inte en enda skvallertidning existera.

Dessutom tycker jag att du läser vad som står under paragrafen för förtal, det står inte att uppgifterna som sprids eller publiceras måste vara absolut sanna, eller att man har frikort för att dom är absolut sanna, allt handlar om syftet med att uppgiften sprids och på vilka grunder det sker, där kommer allmänintresset in och Littorins ställning i samhället.

Hade han varit Svensson i samhällhet Svensson, och jobbat på jobbet Svensson, ja, då hade det krävts att tidningen var jävligt säker, nu är han inte det, han har en position som gör att man kan ställa frågan och rapportera om hur han reagerar på frågan. Det är inte problematiskt, i synnerhet inte om det finns någon som kan styrka att det finns skäl att ställa frågan.
Det är riktigt att man normalt vänder sig till PO i första hand. Dels är det gratis, dels behöver tidningen inte ha begått ett lagbrott när den publicerar något, men det kan strida mot branschens egna etiska regler. Men det är ingalunda ett krav vart man ska vända sig. Vill man driva ett förtalsmål är man fri att göra det utan att först vända sig till PO.

I övrigt kommer vi inte mycket längre i den här diskussionen. Varken du eller jag kan exakt uttala oss om hur utfallet vid ett förtalsmål skulle bli. Inte ens experter vet exakt hur det skulle gå. Jag ser att det finns en stor risk att Aftonbladet skulle fällas, du ser inte riktigt den risken. Fint, men längre än så kommer vi inte.
Citera
2010-07-11, 15:16
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Finns de någon Moderat här som kan bekräfta om Sven-Otto Littorin
verkligen är utesluten ur Moderaterna.
Men för tusan! Det har inte stått någonstans att han är utesluten ur Moderatata samlingspartiet eller att han lämnat partiet som medlem. Lugna dig lite nu och läs vad som står i artiklarna.
Citera
2010-07-11, 15:17
Medlem
Powergirls avatar
Citat:
Du förstår att din analys framstår som ett skämt va?

Får jag fråga hur du lyckades komma fram till den när du redan hade facit i hand?

Vem minns någonting annat av Alliansens Almedalsvecka än Littorins flykt, Reinfelts kapitala misslyckande med att begränsa skada, och möjligen att Hägglund var den enda som vågade uttala sej?

Utspelet lämnade fri bana åt oppositionen, som dessutom har vunnit pluspoäng genom att först ta Littorins parti mot pressen, eftersom han ljög om jakten på barnen, och sedan genom att dom inte har gjort en grej av affären under kampanjandet. Dom gjorde inte ful Toblerone jakt, hade borgarna vilat på den hanen?

Vem tror du har vunnit på det här agerandet?

Vet att det är OT men tack för att du försöker hålla ordning på torpet på denna skvallersida.
Citera
2010-07-11, 15:18
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LakritstroIIet
Jag tycker inte att det är så farligt. Vi snackar om att det är fyra år sedan, preskriberat i lagens mening och innan han var minister. Visst är det skamligt och jag tycker det är fel moraliskt men efter så lång tid så tycker inte jag att det spelar någon roll. Däremot ogillar jag honom starkt av massor med andra skäl och det var verkligen på tiden att han tog sitt pick och pack och stack. Han borde aldrig ha fått en ministerpost. Tyvärr är det ju så inom politiken, oavsett partitillhörighet, att är man bara bra polare med de som bestämmer så får man ett jobb man inte kanske är lämpad för.

Så brottet är preskriberat? Då borde det här ebba ut snabbare om inte Aftonbladet kan köra vidare med att följa upp en polisanmälan. Jag trodde faktiskt inte några brott preskriberades så pass snabbt.
Känns som Aftonbladet hintat lite om eventuell polisanmälan för sexköp där de skrivit att Anna inte vill polisanmäla själv men kan tänka sig att sammarbeta vid en eventuell utredning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in