2010-07-09, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Jo - men än så länge har ingen av de inblandade sagt att Aftonbladen ljuger, och det är ju ett indirekt medgivande att det de skriver är sant. Och om Littorin, eller Reinfeldt skulle anklaga tidningen för lögn kommer ju saken i ett annat läge - då kan de lägga fram sina bevis. Har AB på fötterna är deras ställning stark

Problemet är ju att det de skrivit nu är typ ... ingenting mer än att Littorin avgått för att han konfronterats med uppgifter om att han förmodligen har gjort något brottsligt som eventuellt kan ge fängelse, eller i alla fall kunde ha gjort det om det hade uppdagats för fyra år sedan, men vad tänker vi inte tala om.

Det är den absolut, i särklass, sämsta publiceringen av någon nyhet som jag någonsin har hört talas om. Finns inget som helst pressetiskt eller publicistiskt försvar för den.
Citera
2010-07-09, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P3RK3L3
.... Om det sen är sexköp eller sex med minderårig eller bägge två är inget vi kommer att få reda på innan pressen släpper det.

Om ingen får tag på Flygbladspojken.

Honom har redan Schlingmann sugit upp, antingen är han sänkt i Östersjön, eller så har han flugits till USA
Citera
2010-07-09, 14:17
Medlem
shitnilss avatar
Bara jag som tycker att det är lite mystiskt med den totala frånvaron av inlägg om detta på politikerbloggen? Annars brukar väl den sidan gotta sig rätt så rejält i liknande saker?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buggenbu
Intressant om Aftonbladet nu har denna strategi, att aldrig skriva något om inte den det handlar om bekräftar att det som man grävt upp är sant....

Ja. Det måste vara första gången i så fall, trots att man har tunga bevis för vad SOL har gjort. Det kanske inte kommer ut någon fler upplaga av Af fr.o.m. i morgon?
Citera
Medlem
SPACEACEs avatar
Nån har väl fotat när han drar en lina på en horas stjärt... eller?
Citera
Medlem
Grudaxs avatar
Som jag sagt tidigare i tråden: De vågar inte sitta med ansvaret eftersom de vet att uppgifterna kommer krossa SOL totalt. Bättre om någon annan bekräftar först, så slipper de vara the bad guy.

Det är iallfall vad jag läser ut av det. Finns ingen annan föklaring riktigt.

Citat:
Ursprungligen postat av buggenbu
Intressant om Aftonbladet nu har denna strategi, att aldrig skriva något om inte den det handlar om bekräftar att det som man grävt upp är sant....
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
LoL, tror du ens på den.
Så med det påståendet så kan nästa tidning gå ut och anklaga Freddy så avgår han direkt för att M inte ska förlora valet.
Fattar du hur jävla dumt det låter

Skärp dig, du är ute och seglar rejält.

Skärp dig själv!

Tanken med den här diskussionen är väl att hitta sanningen - inte upprepa en ev. lögn tillräckligt mycket?

Att utgå från att alla som avgår från en Politiskt post är skyldiga - fattar du hur dumt det låter?
Citera
2010-07-09, 14:20
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WITHOUTNAME
Är både läskunnig och har läst tråden. Därav slutsatsen att alltförmånga dras slutsatser precis som du att saker och ting är på ett visst sätt. Allt utifrån rykten.

Jag försöker bara lyfta att det faktiskt kan finnas fler möjliga alternativ än vad mobben på det här forumet just nu klarar av att hantera.

Vilka alternativ är det vi inte klarar av att hantera? Vad är din kommentar till sexryktena?
Citera
2010-07-09, 14:20
Medlem
ApolloGrekens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Testa
Vem är det som säger att brottet/brotten är preskriberade? Det finns ingen som har sagt det.
Kanske var jag först?? Argumentet är svagt, det är baserat på att AB skriver att det är ett brott han begått men ingenting om att han hotas av fängelse. Det var min hela grund att gissa att brottet var preskriberat.

Eftersom preskriberingstiderna är 2 år, 5 år eller något längre antog jag att det var ett tvåårigt brott han begått. Detta medför att maxstraffet är 1 års fängelse, och det begränsar antalet möjliga brott kraftigt. Jag kommer bara på sexköp och ringa narkotika.

Men vi får passa oss kraftigt för att övertolka en enstaka artikel.

När jag ser partiets reaktion börjar jag bli böjd att tro att det är något allvarligare. Inte ett tack eller ett beklagande från partiet.
Citera
2010-07-09, 14:21
Medlem
Logga-uts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WITHOUTNAME
Skärp dig själv!

Tanken med den här diskussionen är väl att hitta sanningen - inte upprepa en ev. lögn tillräckligt mycket?

Att utgå från att alla som avgår från en Politiskt post är skyldiga - fattar du hur dumt det låter?
Alla som avgår gör inte det under samma former som Littorin, och alla blir inte på ett par timmar persona non grata i sin egen regering.

Som sagt, till och med Mona Sahlin hade stöd hela vägen när hon avgick, men här är det jävligt kyligt.
Citera
2010-07-09, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ApolloGreken
Kanske var jag först?? Argumentet är svagt, det är baserat på att AB skriver att det är ett brott han begått men ingenting om att han hotas av fängelse. Det var min hela grund att gissa att brottet var preskriberat.

Eftersom preskriberingstiderna är 2 år, 5 år eller något längre antog jag att det var ett tvåårigt brott han begått. Detta medför att maxstraffet är 1 års fängelse, och det begränsar antalet möjliga brott kraftigt. Jag kommer bara på sexköp och ringa narkotika.

Men vi får passa oss kraftigt för att övertolka en enstaka artikel.

När jag ser partiets reaktion börjar jag bli böjd att tro att det är något allvarligare. Inte ett tack eller ett beklagande från partiet.

Ok. Med största sannolikhet handlar det om något allvarligare som inte är preskat.
Citera
2010-07-09, 14:23
Medlem
Liebes avatar
Komigen.. Ensamstående far som arbetar oerhört mkt. Det rör sig naturligtvis om svart städhjälp eller svart barnflicka/barnvakt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in