2010-07-09, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ApolloGreken
Kanske var jag först?? Argumentet är svagt, det är baserat på att AB skriver att det är ett brott han begått men ingenting om att han hotas av fängelse. Det var min hela grund att gissa att brottet var preskriberat.

Eftersom preskriberingstiderna är 2 år, 5 år eller något längre antog jag att det var ett tvåårigt brott han begått. Detta medför att maxstraffet är 1 års fängelse, och det begränsar antalet möjliga brott kraftigt. Jag kommer bara på sexköp och ringa narkotika.

Men vi får passa oss kraftigt för att övertolka en enstaka artikel.

När jag ser partiets reaktion börjar jag bli böjd att tro att det är något allvarligare. Inte ett tack eller ett beklagande från partiet.

Partiet tänker bara moral, om Littorin begått brott som renderar straff eller ej är ointressant. Det måste därför vara något, för Moderater, mycket moraliskt belastande.
Citera
2010-07-09, 14:25
Medlem
dodeesoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WITHOUTNAME
Skärp dig själv!

Tanken med den här diskussionen är väl att hitta sanningen - inte upprepa en ev. lögn tillräckligt mycket?

Att utgå från att alla som avgår från en Politiskt post är skyldiga - fattar du hur dumt det låter?

Och att utgå från att alla som ränner runt på flygplatser, låser in sig på hotellrum, sitter och lipar på presskonferenser och sedan avgår för att till sist göra sig okontaktbara mm mm mm per automatik är "oskyldiga", är ju jättelogiskt.
Citera
2010-07-09, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buggenbu
Intressant om Aftonbladet nu har denna strategi, att aldrig skriva något om inte den det handlar om bekräftar att det som man grävt upp är sant....

Hela historien är märklig och lämnar osedvanligt mycket åt fantasin. Rent pressetiskt tycker jag att hela historien just nu är extremt tveksam. Skall ett rikstäckande medium få skriva "Vi har fått uppgifter som tyder på att person X begått något som potentiellt är kriminellt. Vi skriver dock inte vad det är pga förklaring 1/förklaring 2/förklaring 3."

Det är ju lätt att ta all heder från någon på det viset utan att det ges möjlighet att ens bemöta påståendena. Jag hoppas för Aftonbladets skull att det finns något mycket graverande här och även i ett sådant fall hoppas jag att PO tar upp huruvida det är ok att säga A men inte B i något fall överhuvudtaget.
Citera
2010-07-09, 14:26
Medlem
Skidaddles avatar
Är det nån som har hört nåt mer hur det går med flickvännen? Har hon också gått under jorden? Flytt med Littorin, eller lämnat honom?
Citera
2010-07-09, 14:26
Medlem
ApolloGrekens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WITHOUTNAME
Skärp dig själv!

Vi ska räkna med att i denna tråd finns SOLs damage control-experter liksom SAPs strateger. Man kan faktiskt värdera skriventerna efter om dom i andra trådar skrivit relevanta saker (testa, mcfrog, blixtgordon för att bara ta tre ur högen) eller om det är nick som reggade sig igår och aldrig varit i någon annan tråd.
Citera
2010-07-09, 14:27
Medlem
Jigglypuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sikhander
Hela historien är märklig och lämnar osedvanligt mycket åt fantasin. Rent pressetiskt tycker jag att hela historien just nu är extremt tveksam. Skall ett rikstäckande medium få skriva "Vi har fått uppgifter som tyder på att person X begått något som potentiellt är kriminellt. Vi skriver dock inte vad det är pga förklaring 1/förklaring 2/förklaring 3."

Det är ju lätt att ta all heder från någon på det viset utan att det ges möjlighet att ens bemöta påståendena. Jag hoppas för Aftonbladets skull att det finns något mycket graverande här och även i ett sådant fall hoppas jag att PO tar upp huruvida det är ok att säga A men inte B i något fall överhuvudtaget.

Littorin har hur många möjligheter som helst att bemöta det hela. Enligt Lena Mellin har de sökt honom utan att få något svar. Jag tror knappat att någon tidning skulle tveka om han hörde av sig och ville bemöta påståendena.
Citera
2010-07-09, 14:27
Medlem
amKos avatar
Fick för mig att detta handlade om att Otto hade ett falskt magisterexamen från USA bara.
Snart borde någon läcka ur sig fulla versionen om vad som har hänt. Käns så..
Citera
2010-07-09, 14:29
Medlem
En sak är ju säker och det är att hela saken är STOR annars skulle inte Lena Melin svara som hon gör i dagens chatt
Citera
Medlem
månss avatar
Någon som kollat upp var man firade valsegern 2006?
Stockholm såklart, men var exakt?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ApolloGreken
Vi ska räkna med att i denna tråd finns SOLs damage control-experter liksom SAPs strateger. Man kan faktiskt värdera skriventerna efter om dom i andra trådar skrivit relevanta saker (testa, mcfrog, blixtgordon för att bara ta tre ur högen) eller om det är nick som reggade sig igår och aldrig varit i någon annan tråd.

Bra skrivet! Se upp för nyreggade "moderatwannabees". Råkade precis ut för en sådan i ett inlägg. Han/hon försvann ganska snabbt ut ur diskussionen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sikhander

Det stora problemet är väl att SOL inte vill kommentera något, han utlovade en intervju men valde att avgå.

det som göms i snö kommer upp i tö.

Är garanterat en inte allt för allvarlig sak men den moraliska aspekten i det hela gör den känslig.

Sedan är det väl så att när det kommer fram så kommer den döpas till typ "tobleroneaffären 2".

Sedan är det tragiskt att spekulera allt för mycket. Dock är det folk som försvarar osett som i sin tur angriper MS. Dubbelmoral eller?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Vilka alternativ är det vi inte klarar av att hantera? Vad är din kommentar till sexryktena?

Den allmänna uppfattningen på detta forum verkar vara att det faktiskt begåtts någon form av sexbrott av Littorin. Ett alternativ kan vara att hans exhustru i sin iver att knäcka Littorin fixar "bevis" för ett moraliskt tvivelaktigt beteende.

Hade det funnits några konkreta bevis borde det ganska snart dyka upp i media eller i detta forum - inte bara lösa rykten. Vittnen eller utsatta personer borde ju finnas men hittills verkar det bara vara några trovärdiga sanningsbärare på Aftonbladet som sitter inne med kunskap...

Jag utesluter inte sexryktena, men är man nykter är det för tidigt att betrakta Littorin som skyldig innan det finns något konkret att gå på.

Men det är ju roligare med snaskiga historier så då verkar många utesluta allt annat i sin iver att få lite spänning i semestertider...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in