2010-07-09, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Testa
EN GÅNG FÖR ALLA. DET HAR INGET MED DEN J-VLA VÅRDNADSTVISTEN ATT GÖRA! ÄR NI INTE LÄSKUNNIGA?

Är både läskunnig och har läst tråden. Därav slutsatsen att alltförmånga dras slutsatser precis som du att saker och ting är på ett visst sätt. Allt utifrån rykten.

Jag försöker bara lyfta att det faktiskt kan finnas fler möjliga alternativ än vad mobben på det här forumet just nu klarar av att hantera.
Citera
2010-07-09, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jigglypuff
Det är väldigt sällan anhöriga/vänner/bekanta sett några spår av pedofili, eller några andra sexualbrott för den delen. Det brukar alltid heta "det hade vi aldrig kunnat tro, han som var en sån fin man". Inte ens Haga-mannens anhöriga misstänkte något!
Med andra ord är det faktum att ingen misstänker något grund nog för att misstänka just pedofili.
Citera
2010-07-09, 14:08
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WITHOUTNAME
En något primitiv slutsats måste jag säga. Jag tror att det är minst lika troligt att han insett att stanna och försvara sig skulle kunna innebära att Alliansen förlorar valet - detta eftersom media kommer att gotta sig i skandalen och alla sakfrågor kommer i skymundan.

Oskyldiga kan med andra ord avgå om de har höga ideal - dvs partiet är viktigare än sin egen karriär.
LoL, tror du ens på den.
Så med det påståendet så kan nästa tidning gå ut och anklaga Freddy så avgår han direkt för att M inte ska förlora valet.
Fattar du hur jävla dumt det låter
Citat:
Är både läskunnig och har läst tråden. Därav slutsatsen att alltförmånga dras slutsatser precis som du att saker och ting är på ett visst sätt. Allt utifrån rykten.

Jag försöker bara lyfta att det faktiskt kan finnas fler möjliga alternativ än vad mobben på det här forumet just nu klarar av att hantera.
Skärp dig, du är ute och seglar rejält.
Citera
2010-07-09, 14:09
Medlem
Leemagnums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leemagnum
Det har du helt rätt i. Jag kan bara säga vad jag upplevt!

Är inte det vad den här tråden ska handla om? Våra gemensamma tankar, erfarenheter och ideer?
Citera
2010-07-09, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Kommentar från JJ: ]
Varför berättar ni inte vad han anklagas för?
Lena Mellin: Vi vill prata med Sven Otto Littorin om de uppgifter vi har. Ännu har han tyvärr inte velat svara. Därför har vi hitills avstått från att publicera vilka uppgifter vi har.

Det var en ny förklaring. Förut hette det att han inte längre var en offentlig person.
Citera
2010-07-09, 14:10
Medlem
AnotherStrangers avatar
Mmm intressant chat på AB just nu, att han inte längre är en offentlig person verkar inte längre gälla... Dock tycks han verkligen ha gått under jorden, hoppas fanskapet inte går och tar livet av sig bara...
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7442643.ab
Citera
2010-07-09, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Så en normal reaktion är enligt dig när man blir oskyldigt anklagad för ett i allmänhetens ögon mycket skamligt brott är alltså att bokstavligen rusa iväg från journalisten som ställer frågan, låsa in sig på ett hotellrum i 16 timmar, hålla en 10-minuters "presskonferens" där man inte svarar på en enda fråga för att sedan omedelbart flygas iväg till Rosenbad/Reinfeldt (med ett för ändamålet specialbeställt flyg !) för att formellt avgå som statsråd och därefter gå under jorden?

Eller är ovanstående en fullt normal reaktion om allt som journalisten frågar om är sant?

Man kan naturligtvis vara så att Littorin är en hård kille som klarar av att hantera mediabevakning, skilsmässa m.m. utan problem. Det kan ju också vara så att det faktiskt finns ett uns sanning i det han själv sa på presskonferensen nämligen att han känner att han inte mått bra och att han varit utsatt för press från Media.

En person som är pressad och inte mår bra skulle mycket väl kunna reagera PRECIS som Littorin gjorde när journalisten frågar som han gör. I synnerhet om man tar hänsyn till alternativen.
Citera
2010-07-09, 14:11
Medlem
Nefalims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Kommentar från JJ: ]
Varför berättar ni inte vad han anklagas för?
Lena Mellin: Vi vill prata med Sven Otto Littorin om de uppgifter vi har. Ännu har han tyvärr inte velat svara. Därför har vi hitills avstått från att publicera vilka uppgifter vi har.

Såklart att de vill prata med honom. Det ger goda möjligheter att locka fram lite lögner, undanflykter eller andra pinsamheter som de kan vältra sig i. De kan inte bara suga längre på karamellen genom att rulla upp den här historien långsamt, de kan göra karamellen mycket större. Speciellt när de har med sig tv-kameror.

SOL har ingenting att vinna på att prata med dem. Det borde de förstå.
Citera
2010-07-09, 14:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Leemagnum
Det har du helt rätt i. Jag kan bara säga vad jag upplevt!

Lägg av med pedofilisnacket. Jag kan inte tänka mig att han oavsett hur klantig han är, skulle springa iväg med någon under femton år.
Citera
2010-07-09, 14:14
Medlem
Citat:

Rykten? Fler möjliga alternativ? Mobb? Ta nu och drick ur rosevinsglaset och ät upp de snittar som finns kvar i Almedalen. Uppsök sedan Arbetsförmedlingen och säg som det är. Jag är en moderat wannabepolitiker som vill ha ett riktigt grovarbete.
Citera
2010-07-09, 14:15
Medlem
buggenbus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lena Mellin i chatten
Vi vill prata med Sven Otto Littorin om de uppgifter vi har. Ännu har han tyvärr inte velat svara. Därför har vi hitills avstått från att publicera vilka uppgifter vi har.

Intressant om Aftonbladet nu har denna strategi, att aldrig skriva något om inte den det handlar om bekräftar att det som man grävt upp är sant....
Citera
2010-07-09, 14:16
Medlem
Jackxasss avatar
[Kommentar från Rikard Rikard: ]
På Flashback är ryktena om Littorin i full fart. Sexbrott, knarkbrott, övergrepp i vårdnadstvist eller ekonomiskt brott - alla har sina teorier. Borde inte Aftonbladet säga B nu när man har sagt A så Littorin får en chans att bemöta anklagelserna? Är det rimligt att nu låta honom vara misstänkt för alla möjliga brott i allmänhetens ögon?
fredag 9 juli, 2010 14:14 Rikard
14:14

Lena Mellin:
Jag medger att det är ett problem. Men jag kan tyvärr inte ta ansvar för publiceringar i andra medier än vårt eget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in