Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-10, 20:50
  #9289
Medlem
Barnprogram på 90 talet. Gick på tv3 om jag minns rätt.
En blå gubbe med 4 armar, två på huvudet. Har för mig det kunde vara andra former också, samt att denna bodde i en grotta. Men jag tror inte det är widget the world watcher men liknande. Eller om minnet sviker så pass mycket
Citera
2017-01-14, 14:17
  #9290
Medlem
Är född tidigt 90-tal och jag minns att det gick en serie troligtvis på helgerna. Minns inte så mycket men jag kommer ihåg att det ofta utspelades i typ öken miljöer och karaktärerna hade typ läder utrustning. De hade även en typ av teknologi på armarna (typ armband) som hölls ihop ett tag för att typ skada fiender eller teleportera sig. Jag minns även att det fanns portaler som användes för att förflytta sig

Antingen sändes den på någon utav de svenska gratis kanalerna, svt 1, svt 2, tv4 etc eller så såg vi det på någon internationell kanal (men inte någon stor känd betalkanal). Series måste varit typ amerikansk.

Någon som känner igen beskrivningen?
Citera
2017-01-14, 17:57
  #9291
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 919191
Är född tidigt 90-tal och jag minns att det gick en serie troligtvis på helgerna. Minns inte så mycket men jag kommer ihåg att det ofta utspelades i typ öken miljöer och karaktärerna hade typ läder utrustning. De hade även en typ av teknologi på armarna (typ armband) som hölls ihop ett tag för att typ skada fiender eller teleportera sig. Jag minns även att det fanns portaler som användes för att förflytta sig

Antingen sändes den på någon utav de svenska gratis kanalerna, svt 1, svt 2, tv4 etc eller så såg vi det på någon internationell kanal (men inte någon stor känd betalkanal). Series måste varit typ amerikansk.

Någon som känner igen beskrivningen?

Captain Power? https://www.youtube.com/watch?v=M678PVOf5F0
Citera
2017-01-14, 22:32
  #9292
Medlem
Zabriskie.Points avatar
Kommer ihåg när jag var i 5 års åldern i mitten utav 90-talet att jag brukade se ett läskigt barnprogram hos min dagmamma. Det ända jag kommer ihåg var att det kretsade kring ett djupt hål och där nere bodde något monster eller liknande. Det kan ha varit gjort med stopmotion men det vågar jag inte svära på.

Är det någon som har en aning?
Citera
2017-01-14, 22:50
  #9293
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zabriskie.Point
Kommer ihåg när jag var i 5 års åldern i mitten utav 90-talet att jag brukade se ett läskigt barnprogram hos min dagmamma. Det ända jag kommer ihåg var att det kretsade kring ett djupt hål och där nere bodde något monster eller liknande. Det kan ha varit gjort med stopmotion men det vågar jag inte svära på.

Är det någon som har en aning?

Falluckan? https://www.youtube.com/watch?v=jUiOM_up5L8
Citera
2017-01-14, 23:33
  #9294
Medlem
Zabriskie.Points avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lupsu
Falluckan? https://www.youtube.com/watch?v=jUiOM_up5L8


Exakt! Tack!
Citera
2017-01-15, 10:23
  #9295
Medlem
pillowfighters avatar
Jag har inte läst alla 775 sidorna i denna tråden så det är möjligt detta har varit uppe innan.
Någon som minns ett barnprogram från slutet av 80 talet början av 90. Det var en farbror som satt i en fåtölj vid brasan o läste sagor ur en bok för sin talande hund. När han läste så hördes bara hans röst och sagan spelades upp som en film av skådespelare. Avbröt hunden klipptes det tillbaka till fåtöljen o gubben.
Tack på förhand.
Citera
2017-01-15, 12:10
  #9296
Medlem
Blåbärskungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pillowfighter
Jag har inte läst alla 775 sidorna i denna tråden så det är möjligt detta har varit uppe innan.
Någon som minns ett barnprogram från slutet av 80 talet början av 90. Det var en farbror som satt i en fåtölj vid brasan o läste sagor ur en bok för sin talande hund. När han läste så hördes bara hans röst och sagan spelades upp som en film av skådespelare. Avbröt hunden klipptes det tillbaka till fåtöljen o gubben.
Tack på förhand.
Sagor för stora barn(The Storyteller)
Citera
2017-01-15, 16:34
  #9297
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lupsu
Captain Power? https://www.youtube.com/watch?v=M678PVOf5F0


Nej tyvärr inte den.
Citera
2017-01-18, 19:16
  #9298
Medlem
TerminatorGundes avatar
Letar efter en miniserie som sändes på svt för många år sen. Handlar ialfall om några rasister och en kille som går i samma klass som dom som är homosexuell. den ena rasistens mamma är alkoholist,det är nog allt jag minns. Så är det nån som vet vad den serien kan heta?
Citera
2017-01-18, 20:55
  #9299
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TerminatorGunde
Letar efter en miniserie som sändes på svt för många år sen. Handlar ialfall om några rasister och en kille som går i samma klass som dom som är homosexuell. den ena rasistens mamma är alkoholist,det är nog allt jag minns. Så är det nån som vet vad den serien kan heta?

Har inte sett den själv men De halvt dolda?
Citera
2017-01-21, 20:35
  #9300
Medlem
Svensk serie
Tidigt 90 eller sent 80

Jesus kommer tillbaks till vår tid. En slags epedemi/influensa bryter ut i för stundande apokalypsen. På sjukhuset låter jesus en flicka snyta sig i hans slips.

Jesus faller för frestelser och hetsäter chips,lövbiff och öl. Spelar hockeyspel.

Någon?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback