Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-09, 21:28
  #8089
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wombat1000
Låter som Jim Hensons The Storyteller, på svenska Sagor för stora barn.
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Storyteller


Jag ska undersöka saken! Tack för svar dock!
Citera
2014-04-09, 21:35
  #8090
Medlem
Cinns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBluesBrother
Jag letar efter en dokumentär om pingviner i, tror jag, Sydafrika. Kan vara från Bettys Bay eller Simon´s Town....

Den har visats på svensk tv och jag tror det var svt. En ganska humoristisk dokumentär som visade hur pingvinerna invaderade staden och gick in i folks hem...

Har endast hittat en BBC-dokumentär i tre delar men det är inte den jag söker.

Några tips?

Penguin: City Slickers(2002) är min gissning.
Citera
2014-04-10, 00:47
  #8091
Medlem
TheBluesBrothers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinn
Penguin: City Slickers(2002) är min gissning.

Flashback, och speciellt du, är alldeles underbar. Det var den jag letade efter, jäklar va länge sedan jag såg den.

Kanske mer underhållande än dokumentär, men värd att se.

Hittade den för övrigt att se på http://www.dailymotion.com/video/x15...-slickers_news (usa proxy krävs)
Citera
2014-04-10, 16:25
  #8092
Medlem
mws avatar
Söker en Svensk(kan dock ha varit dubbad) barn/ungdoms serie som gick i slutet av 80 talet/början av 90 talet. Minns dock inte så mycket, allt jag minns är att det var ett gäng yngre tonåringar som åkte omkring på BMX, hade cykelhandskar på sig & var jagade av någon form av brottslingar som åkte omkring i en vit(?) van. Har för mig att ungdomarna hade "hittat" deras pengar!? Ungdomarna kan ha använt sig av en radiostyrd helikopter med kamera(typ primitiv drönare) i ett av avsnitten, men det kan jag ha blandat ihop med någon annan serie.

Antagligen vet ingen var jag svamlar om, kom bara att tänka på den när jag såg ett par gamla cykelhandskar som jag tvingade mina föräldrar köpa efter jag tittat på denna tv-serie.
Citera
2014-04-11, 13:44
  #8093
Medlem
N3ss3s avatar
Jag söker en tv-serie som jag blivit rekommenderad av en vän, han kunde dock inte komma ihåg varken namn eller särskilt mycket detaljer kring serien i sig, men han lovade att den skulle passa mig.

Det är en realityserie som handlar om jakten på den perfekta ölen i USA och de personer som leder programmet är från de brittiska öarna. De åker omkring i olika avkrokar i USA och träffar Billy-bob som bryggt öl i badkaret hemma och recenserar den öl de stöter på. Tyvärr har jag inte mycket mer info om serien, men om det ringer någon klocka så kanske minsta lilla i alla fall kan leda mig på rätt spår.

Tack på förhand.
Citera
2014-04-11, 16:09
  #8094
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mw
Söker en Svensk(kan dock ha varit dubbad) barn/ungdoms serie som gick i slutet av 80 talet/början av 90 talet. Minns dock inte så mycket, allt jag minns är att det var ett gäng yngre tonåringar som åkte omkring på BMX, hade cykelhandskar på sig & var jagade av någon form av brottslingar som åkte omkring i en vit(?) van. Har för mig att ungdomarna hade "hittat" deras pengar!? Ungdomarna kan ha använt sig av en radiostyrd helikopter med kamera(typ primitiv drönare) i ett av avsnitten, men det kan jag ha blandat ihop med någon annan serie.

Antagligen vet ingen var jag svamlar om, kom bara att tänka på den när jag såg ett par gamla cykelhandskar som jag tvingade mina föräldrar köpa efter jag tittat på denna tv-serie.

Barnens detektivbyrå?
Citera
2014-04-12, 18:35
  #8095
Medlem
offe_mans avatar
Första tecknade serie.

Söker en tecknad tv-serie från 80talet eller början av 90 talet. De kunde ofta ses som reklam på VHS köpvideo. Minns ej utgivaren av varken VHS kassetterna eller vilken studio som gjorde serien.

Det handlade om fabler, alltså djur, det jag minns från trailern var att de var på en strand, fick kokosnötter i huvudet och att det nästan var party och kalas hela tiden. Tror det kanske fokuserade å en rödpälsad varelse. Gick upprätt som en människa men med apdrag. Djungelmiljö med strand och hav. Kanske söderhavs ö. Glatt och musik. Inte Disney.

Andra serien är ej tecknad.

Minns att det var ett gäng ungdomar, amerikanska, som blev kidnappade en efter en. Minns speciellt en scen där en av dem hoppade upp bak på en stor Dodge Van, höll sig fast i reservhjulet på dörren och försvann. också åttiotal förmodar jag.
Citera
2014-04-12, 20:29
  #8096
Medlem
Dr_Dollars avatar
För några veckor sedan var det tydligen en dokumentär på SVT där man fick följa några fysiker som hade vunnit nått slags pris.
Tydligen kan dom nu på dagen säga hur gammal jorden är..?
Och dom hade kommit på exakt hur jorden/universum kommit till.


Är det nån som vet vad jag svamlar om?
Kanske den finns på tuben?
SVTplay?
Citera
2014-04-13, 11:00
  #8097
Medlem
Herr Norrlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av offe_man
Första tecknade serie.

Söker en tecknad tv-serie från 80talet eller början av 90 talet. De kunde ofta ses som reklam på VHS köpvideo. Minns ej utgivaren av varken VHS kassetterna eller vilken studio som gjorde serien.

Det handlade om fabler, alltså djur, det jag minns från trailern var att de var på en strand, fick kokosnötter i huvudet och att det nästan var party och kalas hela tiden. Tror det kanske fokuserade å en rödpälsad varelse. Gick upprätt som en människa men med apdrag. Djungelmiljö med strand och hav. Kanske söderhavs ö. Glatt och musik. Inte Disney.

Kan det vara Noah's Island/Noaks ö? Den är från 1997, men det kanske kan vara den ändå.

http://www.imdb.com/title/tt0454733/?ref_=fn_al_tt_1

http://www.youtube.com/watch?v=OQd7merYF70
Citera
2014-04-14, 21:56
  #8098
Medlem
mws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lupsu
Barnens detektivbyrå?
Nej, den sändes innan Barnens Detektivbyrå.
Citera
2014-04-15, 20:30
  #8099
Medlem
Burkbubbas avatar
Hej! Söker en tv-serie som jag tror gick på 5:an förut. Något med lite Indiana Jones stuk fast det var en kvinna som hade huvudrollen. Vill minnas att tjejen i huvudrollen hade lite asiatiska drag och att hon var rätt härlig.

Tror den gick på tv i början av 2000-talet. Jag var ung och va väl lite småkär i den här kvinnan. Tyckte aldrig om serien, undrar mest för att jag vill se huvudrollsinnehavaren igen ;o
Citera
2014-04-15, 20:58
  #8100
Medlem
OleYellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkbubba
Hej! Söker en tv-serie som jag tror gick på 5:an förut. Något med lite Indiana Jones stuk fast det var en kvinna som hade huvudrollen. Vill minnas att tjejen i huvudrollen hade lite asiatiska drag och att hon var rätt härlig.

Tror den gick på tv i början av 2000-talet. Jag var ung och va väl lite småkär i den här kvinnan. Tyckte aldrig om serien, undrar mest för att jag vill se huvudrollsinnehavaren igen ;o

Relic Hunter
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback