2014-05-29, 23:05
Medlem
SkurtDenOndas avatar
Hmm, först postade jag detta i tråden där man efterlyser filmer, fick den raderad och undrade varför men antar att den ska vara här istället... Så här kommer det igen!

Jag efterlyser en tecknad serie från gissningsvis 80-talet.

Möjligen fransk eller belgisk och jag antar att huvudpersonen var någon konstig gubbe som var helt täckt utav vitt skägg och hår. Endast hand armar och ansikte syntes och jag har för mig att han hade en käpp.

Sedan var två andra karaktärer en vit ung man samt en mörkhyad ung kvinna. De hade bägge likadana rymdkläder, så att säga, bara att mannens var vit och grå och kvinnans var vit och ljusbrun (har jag för mig.

Jag minns något avsnitt där mannen och kvinnan hamnade på en planet och gick in i någon termitstack som sedan vart anfallen av myror samt ett där deras rymdskepp träffades av en asteroid och de var tvungna att laga och hålla på.

Sedan vet jag inte riktigt vad men den där håriga gubben förekom även i en annan serie, spin-off eller något, som handlade om människokroppen men i den var inte mannen och kvinnan med av någon anledning. De åkte runt i någon förkrympt farkost och bla bla bla så här funkar levern och hjärtat bla bla bla.

Vad tusan hette denna?

Edit: En polare till mig visste... "Once Upon a Time..."
Senast redigerad av SkurtDenOnda 2014-05-29 kl. 23:10.
Citera
2014-05-29, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkurtDenOnda
Sedan vet jag inte riktigt vad men den där håriga gubben förekom även i en annan serie, spin-off eller något, som handlade om människokroppen men i den var inte mannen och kvinnan med av någon anledning. De åkte runt i någon förkrympt farkost och bla bla bla så här funkar levern och hjärtat bla bla bla.

Vad tusan hette denna?

Edit: En polare till mig visste... "Once Upon a Time..."
Det var en gång heter den på svenska, närmare bestämt Det var en gång... Rymden (Il était une fois... l'espace). Det var en uppföljare till Det var en gång... Tidernas äventyr (Il était une fois... l'homme), som handlade om världshistorien, och där de olika personerna levde, dog och återföddes i olika tidseror, medan man fick lära sig historia. Den andra du nämner hette på svenska En Cell-sam historia (Il était une fois... la vie), och handla mycket riktigt om männiksokroppen. Alla figurerna från de två tidigare serierna är med i den, även mannen och kvinnan, men som olika delar av kroppen, eller annat (vita blodkroppar, virus, hjärnceller etc). Det finns ytterligare fyra serier som inte visats på svensk TV.
Citera
2014-06-01, 23:29
Medlem
Om jag inte minns fel gick det för några månader sedan ett program på kunskapskanalen där b.la dr. Craig Wilcox intervjuades om livet på Okinawa. Någon som vet vad det var för program?
Citera
2014-06-02, 22:08
Medlem
Söker en tecknad TV-serie.
Har inte så mycket fakta att gå på, det jag med säkerhet vet är att serien handlar om ett gäng homosexuella killar som alla spelar basketboll.
Vet inte om serien är skapad för vuxna eller barn.
Serien skulle eventuellt kunna utspela sig i Asien men det är oklart.
Citera
2014-06-04, 16:51
Medlem
RandolphCaers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joakim-fotografen
Har inte så mycket fakta att gå på, det jag med säkerhet vet är att serien handlar om ett gäng homosexuella killar som alla spelar basketboll.
Kuroko no Basket
Citera
2014-06-04, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joakim-fotografen

Citat:
Ursprungligen postat av RandolphCaer
Kuroko no Basket

Kan instämma att nämnd serie handlar om Basket, men att alla är homosexuella där?
Citera
2014-06-04, 18:55
Medlem
NewDeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NewDeer
På tal om danska serier... Letar efter en dokumentär om en man som undersökte precis allt som hände med kroppen efter att man hade dött, plus hur begravningsbyråer fungerade etc. Han var själv väldigt rädd för att dö, så det var någon slags terapi för honom.

Citat:
Ursprungligen postat av DelGriffith
Var det han som åkte runt i någon jänkare med frugan i släptåg? Han provlåg någon kista minns jag men namnet minns jag inte, Google ger mig inget heller.

Citat:
Ursprungligen postat av NewDeer
Ja, precis. Nä, jag hittar inte heller nåt på google :/

Bumpar denna. någon som vet?
Citera
2014-06-04, 21:46
Medlem
RandolphCaers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
Kan instämma att nämnd serie handlar om Basket, men att alla är homosexuella där?
Nej, det är dem inte.. en hel del homoerotiska undertoner
Citera
2014-06-06, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The-Wiking
söker en serie som gick för ett par år sedan som hette något i stil med earth savers eller earth rescuers eller world savers eller något liknande.

det var två killar som åkte runt och byggde smarta miljövänliga lösningar åt olika företag och folk. bland annat så byggde dom ett litet vattenkraftverk till en pub så den vart självförsörjande på el och åt en budfirma tror jag det var så byggde dom en luftdriven moped, den drevs då av komprimerad luft..

någon som vet vad serien heter eller hette???

svarar mig själv på detta då jag hittat vad serien hette. Planet Mechanics hette den.
Citera
2014-06-08, 11:33
Medlem
Söker ett otecknat barnprogram som visades på tv för ungefär 6 år sen tror jag. Handlade om en kille eller en tjej som var mycket i skogen och hjälpte/tog hand om en varg? Tror det var norskt eller svenskt.
Citera
2014-06-09, 06:15
Bannlyst
Söker ett tecknat barnprogram(amerikanskt gissar jag) som förmodligen är från 80-talet.. ska försöka förklara lite vad det är så kanske nån känner igen sig.

Det är om nån hundfamilj som lever med sina människor vid en ranch i en sån där stenig/bergig öken(prärie?). minns att en av hundarna pratar om att det kommer komma vargar och anfalla och den lille ivriga hunden tror inte det men ser vargarna komma och får panik, faller offer och skadas svårt. och människorna(ägarna) tar in den lilla hunden i huset som svimmat.

Sen minns jag den stora(äldre) hunden ger sig ut för att konfrontera vargarna.. eller nåt i den stilen..

Ursäkta lite grötig beskrivning men det var så jävla länge sen jag såg den.

Minns också musiken som var sån typisk "prärie musik" eller vad man nu kallar det.
Senast redigerad av KaptenRovskagg 2014-06-09 kl. 06:29.
Citera
2014-06-09, 06:36
Medlem
NewDeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenEyesCuddles
Söker ett otecknat barnprogram som visades på tv för ungefär 6 år sen tror jag. Handlade om en kille eller en tjej som var mycket i skogen och hjälpte/tog hand om en varg? Tror det var norskt eller svenskt.
Kan det vara Misa Mi? https://www.youtube.com/watch?v=lRBXQ5isL2I
Riktigt bra film
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in