Hmm, först postade jag detta i tråden där man efterlyser filmer, fick den raderad och undrade varför men antar att den ska vara här istället... Så här kommer det igen!
Jag efterlyser en tecknad serie från gissningsvis 80-talet.
Möjligen fransk eller belgisk och jag antar att huvudpersonen var någon konstig gubbe som var helt täckt utav vitt skägg och hår. Endast hand armar och ansikte syntes och jag har för mig att han hade en käpp.
Sedan var två andra karaktärer en vit ung man samt en mörkhyad ung kvinna. De hade bägge likadana rymdkläder, så att säga, bara att mannens var vit och grå och kvinnans var vit och ljusbrun (har jag för mig.
Jag minns något avsnitt där mannen och kvinnan hamnade på en planet och gick in i någon termitstack som sedan vart anfallen av myror samt ett där deras rymdskepp träffades av en asteroid och de var tvungna att laga och hålla på.
Sedan vet jag inte riktigt vad men den där håriga gubben förekom även i en annan serie, spin-off eller något, som handlade om människokroppen men i den var inte mannen och kvinnan med av någon anledning. De åkte runt i någon förkrympt farkost och bla bla bla så här funkar levern och hjärtat bla bla bla.
Vad tusan hette denna?
Edit: En polare till mig visste...

"Once Upon a Time..."