2014-06-09, 07:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NewDeer
Kan det vara Misa Mi? https://www.youtube.com/watch?v=lRBXQ5isL2I
Riktigt bra film

Tror tyvärr inte det är den, är nästan helt säker på att tjejen hade mörkbrunt hår i det jag såg
Citera
2014-06-09, 16:12
Medlem
RandolphCaers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenEyesCuddles
Söker ett otecknat barnprogram som visades på tv för ungefär 6 år sen tror jag. Handlade om en kille eller en tjej som var mycket i skogen och hjälpte/tog hand om en varg? Tror det var norskt eller svenskt.
Kan det vara Ulvesommer?
Citera
2014-06-09, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RandolphCaer
Kan det vara Ulvesommer?

Ja så hette den ja, tack! Trodde verkligen att det var en serie och inte en film
Citera
2014-06-09, 20:25
Medlem
Här får ni en svår att bita i, jag har så länge funderart på vad serien hette och har försökt komma på lite mer om vad den handlade om men det står still, kommer bara ihåg att jag verkligen älskade den.

Jag TROR att den var med på sommarlovsmorgon antingen på 70 eller 80-talet, utspelar sig nog i australien och handlar om några små människor som lever i skogen och några barn upptäcker dem. Jag kommer ihåg att de åkte igenom röntgen på flygplatsen, de låg i nån väska.

Tyvärr är det allt jag kommer ihåg så jag förstår om ingen vet vad jag är ute efter men ni är mitt sista hopp känns det som så jag håller tummarna för att nån känner igen och kommer ihåg nått :-)
Citera
2014-06-10, 01:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenRovskagg
Söker ett tecknat barnprogram(amerikanskt gissar jag) som förmodligen är från 80-talet.. ska försöka förklara lite vad det är så kanske nån känner igen sig.

Det är om nån hundfamilj som lever med sina människor vid en ranch i en sån där stenig/bergig öken(prärie?). minns att en av hundarna pratar om att det kommer komma vargar och anfalla och den lille ivriga hunden tror inte det men ser vargarna komma och får panik, faller offer och skadas svårt. och människorna(ägarna) tar in den lilla hunden i huset som svimmat.

Sen minns jag den stora(äldre) hunden ger sig ut för att konfrontera vargarna.. eller nåt i den stilen..

Ursäkta lite grötig beskrivning men det var så jävla länge sen jag såg den.

Minns också musiken som var sån typisk "prärie musik" eller vad man nu kallar det.

Bump
Citera
2014-06-11, 16:00
Medlem
Söker namnet på följande tv-serie.
Amerikansk tv-serie möjligen satarisk där en snubbe bl.a. har "dörrknakning" hos kristna för att omvända dem till ateismen, en paraodi på jehovas vittnen alltså.
jag tror serien gick på svt.
Citera
2014-06-12, 04:36
Medlem
Söker en dokumentär eller vad man ska kalla den, tror den var en del, men kan även vart fler delar. Handlade om massa pundare och utslagna människor i samhället. Den var inspelad i Göteborg om jag inte minns helt fel. Man fick följa flera stycken av dem och det jag minns klarast var att dem hade en "lokal" som dem lyckades få dit Björn Afzelius på en spelning i. Väldigt dålig och informationslös efterlysning, men någon kanske vet vad jag yrar om?
Citera
2014-06-12, 14:45
Medlem
insectqueens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ceptut
Söker en dokumentär eller vad man ska kalla den, tror den var en del, men kan även vart fler delar. Handlade om massa pundare och utslagna människor i samhället. Den var inspelad i Göteborg om jag inte minns helt fel. Man fick följa flera stycken av dem och det jag minns klarast var att dem hade en "lokal" som dem lyckades få dit Björn Afzelius på en spelning i. Väldigt dålig och informationslös efterlysning, men någon kanske vet vad jag yrar om?

Är det Modstrilogin du tänker på? Dom kallar oss mods, Ett anständigt liv och Det sociala arvet.
Det är dokumentärfilmer ingen tv serie men antar att du postat fel
Citera
2014-06-13, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av insectqueen
Är det Modstrilogin du tänker på? Dom kallar oss mods, Ett anständigt liv och Det sociala arvet.
Det är dokumentärfilmer ingen tv serie men antar att du postat fel

Nej det är inte modstrilogin, något i stil med det dock. Minns inte om det var en dokumentär eller om det bara var ett program. Därav min post i denna tråden. Tack för ditt svar iaf.
Citera
2014-06-14, 19:54
Medlem
Söker ett otecknat barnprogram jag såg för runt 10 år sen som handlade om ett talande litet tjej-flygplan. Det var lite i samma stil som Brum så jag gissar att det var brittiskt. Någon som känner igen det?
Citera
2014-06-15, 18:18
Medlem
insectqueens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ceptut
Nej det är inte modstrilogin, något i stil med det dock. Minns inte om det var en dokumentär eller om det bara var ett program. Därav min post i denna tråden. Tack för ditt svar iaf.

Okej, det var så länge sen jag såg mods filmerna så jag mindes fel där tror det är Spelning för utsatta du menar.
Citera
2014-06-15, 18:52
Medlem
Söker även ett annat barnprogram, tecknat. Eller rättare sagt en kort saga i ett barnprogram. Det är väldigt gammalt tror jag och sagan handlade om jesus födelse/julen. Det var stillbilder som visades tror tror jag och det såg mer ut som målningar än tecknat.
Jag har för mig att det visades i samma avsnitt som A Cowboy Needs A Horse, det visas ju olika delar av ett tecknat hus mellan "inslagen" i det programmet och jag är nästan bombsäker att det är i det. Men jag kan inte hitta någonting om vad programmet eller sagan hette
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in