2014-05-17, 14:06
Medlem
Spoons79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matrgt
Vart kan man se avsnitt av Cops, gärna textad?

TV6 fredagar kl 18.00 och 18.30 bland annat...
Citera
2014-05-17, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spoons79
Barnens ö http://www.imdb.com/title/tt0080419/?ref_=nm_flmg_dr_4 kanske?
Enda serien från 1980 av Kay.

Nej. "Barnens ö" är en film och inte en tvserie. Men det är ju möjligt att den kan ha varit från 1981. Den var ifrån början av åttiotalet i alla fall.
Citera
2014-05-17, 18:19
Medlem
insectqueens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hiitsme
Någon som minns en tvserie som gick första gången 1980 och var regisserad av Kay Pollak? Anders Linder och Bergljot Arnadottir var med b.la.

Den hemliga verkligheten är den enda tv serie regisserad av Kay Pollak
Citera
2014-05-17, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av insectqueen
Den hemliga verkligheten är den enda tv serie regisserad av Kay Pollak

Då hade jag fel gällande regissören. Jag vill dock minnas att det började med en tjej som stod och klottrade och vuxna röster som t.ex frågade "Varför var du inte i skolan idag?"
Citera
2014-05-19, 22:36
Medlem
Cinns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maensklig
Letar efter ett barnprogram som brukade gå på SVT under 2000-talet, men troligtvis är serien äldre än så. Jag tror den handlade om två byggarbetare som man får följa på deras olika uppdrag och hur de sjabblar till det hela tiden.

Har dessutom starkt för mig att den var snabbspolad, helt stum och mer barnvänlig, vilket är anledningen till att jag inte tror att det är Plankan (1967) jag söker.

Pat & Mat är det inte heller jag letar efter, kanske bör tilläggas.

Kanske Fumlesen?
https://www.youtube.com/watch?v=5oFYFuBU61c&hd=1
Citera
2014-05-20, 23:39
Medlem
Jag söker en serie som jag tror gick på svt eller tv4 någon gång mellan 1998-2004 skulle jag tro. Den gick väl i en eller två säsonger och handlade typ om en afrikan (etiopier?) som kom till Sverige. Sedan åkte han runt med i en bil och hade en Sverige-tischa och var glad och älskade Sverige. En feelgood serie om invandring. Jag fick för mig att den hette typ Heja Sverige, men det var visst en humorserie.
Citera
2014-05-21, 00:00
Medlem
NewDeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JonisBader
Jag söker en serie som jag tror gick på svt eller tv4 någon gång mellan 1998-2004 skulle jag tro. Den gick väl i en eller två säsonger och handlade typ om en afrikan (etiopier?) som kom till Sverige. Sedan åkte han runt med i en bil och hade en Sverige-tischa och var glad och älskade Sverige. En feelgood serie om invandring. Jag fick för mig att den hette typ Heja Sverige, men det var visst en humorserie.
Det nya landet. Bra serie
Citera
2014-05-21, 19:58
Medlem
offe_mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Norrland
Kan det vara Noah's Island/Noaks ö? Den är från 1997, men det kanske kan vara den ändå.

http://www.imdb.com/title/tt0454733/?ref_=fn_al_tt_1

http://www.youtube.com/watch?v=OQd7merYF70

tack men tyvärr för nytt. tror det kanske kunde vara en DIC Produktion .
Citera
2014-05-23, 18:02
Medlem
Någon som minns ett program som gick för ganska många år sedan på svt och som handlade om en kille som åkte omkring och avslöjade "paranormala" fenomen? Jag tror det var ett avsnitt av "Vetenskapens värld." B.la åkte han till någon gammal del av Sovjet och avslöjade 3 "medier" genom att visa dem en blid på en avrättad seriemördare som de svamlade om.

Jag är inte helt säker på om det var "Vetenskapens värld."
Citera
2014-05-23, 19:03
Medlem
Söker inte en tv-serie, utan snarare en dokumentär..

Den handlade om en amerikan som förlorat sin mamma efter 9/11 kraschen och beger sig därför till Irak för att hitta Bin Laden och hämnas sin mamma. Han tar bara med sig sin kameraman och i Irak blir de beskjutna o.s.v...
Kommer också ihåg att de gick runt en natt i öknen när några kom förbi på springandes på hästar och beskjöt de, då kameramannen dog.

Någon aning om vad den hette?
Citera
2014-05-24, 12:22
Medlem
Söker en dokumentär som gick för inte alltför länge sen. Den handlade om en kille som var lite utstött/mobbad här i Sverige. Bodde i en liten lägenhet och jobbade som personlig assistent. Åkte regelbundet till USA där han kunde leva ut och hittade en flickvän där. Nån som känner igen?
Citera
2014-05-25, 16:50
Medlem
RandolphCaers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hiitsme
Någon som minns ett program som gick för ganska många år sedan på svt och som handlade om en kille som åkte omkring och avslöjade "paranormala" fenomen? Jag tror det var ett avsnitt av "Vetenskapens värld." B.la åkte han till någon gammal del av Sovjet och avslöjade 3 "medier" genom att visa dem en blid på en avrättad seriemördare som de svamlade om.

Jag är inte helt säker på om det var "Vetenskapens värld."
En episod av Nova som heter Secrets of the Psychics. Finns på youtube.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in