2011-12-21, 23:11
Medlem
General i götets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KjelleBenchpress
Ja men det är i december 2012......

Vad pratar du om?

Filmen ja, men han pratar ju om att ge alla fans något mer att tugga på denna julen. Kan t.ex. handla om en till Production video.
Citera
2011-12-21, 23:18
Medlem
Kycklingsoffas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kycklingsoffa
Grym trailer!
Men hur var det nu, visas trailern i 48fps eller?
Någon?
Citat:
Ursprungligen postat av KjelleBenchpress
Nån som vet hur det gått för Mikael Persbrandt? Spelar han Beorn eller blev han inte insläppt på Nya Zeeland?
Han är väl redan på plats och spelar in? Det skulle han ju göra nu i december

http://www.nzherald.co.nz/entertainm...769945&ref=rss
Citat:
The other, Swedish star Mikael Persbrandt, is already in the South Island playing Beorn, a shapeshifting mountain man who is sometimes a bear.
Citera
2011-12-21, 23:58
Medlem
Tråknicks avatar
http://www.imdb.com/title/tt0903624/#lb-vi1699192345

Väldigt lite trailertugg härinne, tycker inte att den verkar lovande än. Känns småplastig och allt för småbarnssagonaiv för att riktigt engagera. Lite alla de moment som var tristast med konungens återkomst blandat med dvärgar som trillar över varandra. Samtidigt är det precis vad jag förväntat mig så fortsätter det såhär tror jag att filmupplevelsen ändå kan vara njutbar.

Sämst i trailern är ju naturligtvis scenen där Bilbo går uppför en trappa (1:21-1:23), känns som om man inte orkat lägga mycket processorkraft där. Hödpunkten är 1:59 när det är mötet med Trollen.
Citera
2011-12-22, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tråknick
http://www.imdb.com/title/tt0903624/#lb-vi1699192345

Väldigt lite trailertugg härinne, tycker inte att den verkar lovande än. Känns småplastig och allt för småbarnssagonaiv för att riktigt engagera. Lite alla de moment som var tristast med konungens återkomst blandat med dvärgar som trillar över varandra. Samtidigt är det precis vad jag förväntat mig så fortsätter det såhär tror jag att filmupplevelsen ändå kan vara njutbar.

Sämst i trailern är ju naturligtvis scenen där Bilbo går uppför en trappa (1:21-1:23), känns som om man inte orkat lägga mycket processorkraft där. Hödpunkten är 1:59 när det är mötet med Trollen.

Du får ha i åtanke att Bilbo var menad som en barnbok.
Citera
2011-12-22, 02:10
Medlem
Otroligt roligt att äntligen få se en första trailer!

Det jag är rädd för är att filmen blir för tramsig och innehåller för mycket familjefilmshumor. Lite comic relief är bara skönt i såna här filmer (t.ex Gimlis och Legolas smågnabbande i sagan om ringen-filmerna) men det får inte bli en överdos av det hela. Gimli var ju den som bjöd på mest humor i trilogin, men i denna svämmar det ju över av dvärgjävlar, så att man ska kunna ta dem seriöst är ju ett måste för att filmen inte ska kännas som ett barnprogram.

Men men, vi får väl se. Peter Jackson brukar ju inte göra mig besviken. I Sagan om ringen-trilogin tycker jag han bemästrade balansgången mellan allvar och humor perfekt, och han känns som en väldigt trygg regissör som kommer ro detta i land.

Dvärgsången var härlig och lyfte trailern
Citera
2011-12-22, 08:16
Medlem
T-bens avatar
Noterar att de återanvänder en del skådisar från de gamla filmerna, t.ex. Orlando Bloom och Cate Blanchett. Kan dock inte förstå varför inte John Rhys-Davies får komma tillbaka och spela dvärg. Det vore väl ypperligt att låta honom spela sin egen far med lite annorlunda smink bara.
Citera
2011-12-22, 08:22
Medlem
KjelleBenchpresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av General i götet
Vad pratar du om?

Filmen ja, men han pratar ju om att ge alla fans något mer att tugga på denna julen. Kan t.ex. handla om en till Production video.
Ja det har du rätt i, jag läste nog lite fort
Citera
2011-12-22, 10:42
Medlem
Overminds avatar
Hoppas vi får se Sauron! Tyckte han var så jävla rå cool i LOTR, speciellt rösten. "There is no life in the void only....... death...". Rysningar...

Han är väl förklädd till "The Necromancer of Dol Guldur"? Antar jag? Inte läst hobbit som sagt. Det var väl innan han kunde ta skepnad, var väl direkt efter andra tidsåldern då Isildur högg av han fingret med ringen på.

Fan hoppas man får se han i någon slags skepnad. Kanske en liten fajt mellan Gandalf och Sauron (båda två maiar dock Gandalf en annan slags kategori inom Maiar, Istari (trollkarl)).

Det är väl antagligen Sauron som visar sig då Gandalf vänder sig om i trailern med svärdet i högsta hugg och ser lite skräckslagen ut.
Citera
2011-12-22, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T-ben
Noterar att de återanvänder en del skådisar från de gamla filmerna, t.ex. Orlando Bloom och Cate Blanchett. Kan dock inte förstå varför inte John Rhys-Davies får komma tillbaka och spela dvärg. Det vore väl ypperligt att låta honom spela sin egen far med lite annorlunda smink bara.

Och om man såg direkt att det var honom? Det skulle förstöra illusionen direkt.
Citera
2011-12-22, 11:01
Medlem
Danieloss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Hoppas vi får se Sauron! Tyckte han var så jävla rå cool i LOTR, speciellt rösten. "There is no life in the void only....... death...". Rysningar...

Han är väl förklädd till "The Necromancer of Dol Guldur"? Antar jag? Inte läst hobbit som sagt. Det var väl innan han kunde ta skepnad, var väl direkt efter andra tidsåldern då Isildur högg av han fingret med ringen på.

Fan hoppas man får se han i någon slags skepnad. Kanske en liten fajt mellan Gandalf och Sauron (båda två maiar dock Gandalf en annan slags kategori inom Maiar, Istari (trollkarl)).

Det är väl antagligen Sauron som visar sig då Gandalf vänder sig om i trailern med svärdet i högsta hugg och ser lite skräckslagen ut.

PJ får ju en hel del frihet med den här storyn eftersom boken säger så lite om detta. Frågan är vilken form Sauron kommer ha. Han kan väl knappast ha en fysisk skepnad, eftersom detta är innan LOTR och utan ringen. Kommer häxkungen eller någon annan nazgûl vara med månne?

Jag hoppas de kopplar storyn med Smaug mer till Sauron än boken gjorde. Om Sauron vill rekrytera Smaug så ger det hela berättelsen en mer episk, global betydelse som sammanlänkar den med LOTR.
Citera
2011-12-22, 11:08
Medlem
Overminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Danielos
PJ får ju en hel del frihet med den här storyn eftersom boken säger så lite om detta. Frågan är vilken form Sauron kommer ha. Han kan väl knappast ha en fysisk skepnad, eftersom detta är innan LOTR och utan ringen. Kommer häxkungen eller någon annan nazgûl vara med månne?

Jag hoppas de kopplar storyn med Smaug mer till Sauron än boken gjorde. Om Sauron vill rekrytera Smaug så ger det hela berättelsen en mer episk, global betydelse som sammanlänkar den med LOTR.

Jag tror han kommer ha någon slags skepnad eller se ut som en Nazgul med svarta skynken så att säga. Men man måste ändå göra så att man vet att det är Sauron och inte en Nazgul eller Witch-King.

Men han lär ju haft någon slags skepnad? Eftersom han kallades för "The Dark Sorcerer" så måste han ju haft någon slags skepnad för att kunna vandra omkring och visa sig för sina orcher i Dol Guldur (som var hans personliga tillhåll så att säga).

Det där med Smaug och Sauron lät intressant. Lite samma sak som när den mäktigaste och ondaste av dem alla, Morgoth försökte eller fick med sig Ungoliath spindeln att förgöra "the silver trees" och "gold tree".
Citera
2011-12-22, 11:14
Medlem
T-bens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daaim
Och om man såg direkt att det var honom? Det skulle förstöra illusionen direkt.
De har ju ganska rikligt med smink och gumminäsor och sånt så det borde gå att göra honom precis lagom lik för att spela släkting. Det är väl då mer störande att ha två olika skådisar spela samma roll (Ian Holm och Martin Freeman).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in