2010-07-05, 06:45
Medlem
Oakenshields avatar
McKellen, Weaving och Serkis är väl fortfarande de enda klara såvitt jag vet.
Citera
2010-07-05, 22:02
Medlem
Kleinbeins avatar
MGM, som gör så att bilbo filmen aldrig blir av, pga ekonomiska själ, har un lagt ner produktionen av nya bond filmen också, riktigt bra jobbat
Citera
2010-09-09, 15:31
Medlem
Kleinbeins avatar
http://www.aftonbladet.se/nojesblade...icle7754701.ab

Update!
Citera
2010-09-09, 15:58
Medlem
Magnet83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kleinbein
http://www.aftonbladet.se/nojesblade...icle7754701.ab

Update!
Det har gått rykten att han skulle ha spelat Bilbo ett bra tag, men är inte han lite för ung? Bilbo var 51 år när han följde med Gandalf och dvärgarna till Erebor, och Martin Freeman är 39 år.
Citera
2010-09-09, 16:08
Medlem
kristoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magnet83
Det har gått rykten att han skulle ha spelat Bilbo ett bra tag, men är inte han lite för ung? Bilbo var 51 år när han följde med Gandalf och dvärgarna till Erebor, och Martin Freeman är 39 år.

51 år är ungt i en hobbits värld.
Martin Freeman skulle nog kunna göra en bra Bilbo.
Citera
2010-09-09, 16:10
Medlem
Magnet83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kristoe
51 år är ungt i en hobbits värld.
Me Bilbo ser ju ut att vara i just den åldern vid prologen av första filmen, och han ser ut som en mumie i slutet på sagan då han har blivit av med ringen som saktade ned hans åldrande.
Citera
2010-09-10, 17:28
Medlem
Aida7s avatar
Citat:
Frodo var också 51 när han gav sig iväg om jag inte minns fel, och han spelades av en tonåring... Då hade Frodo visserligen haft ringen ett tag och inte åldrats lika mycket, men ändå.
Citera
2010-09-10, 23:39
Medlem
Magnet83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aida7
Frodo var också 51 när han gav sig iväg om jag inte minns fel, och han spelades av en tonåring... Då hade Frodo visserligen haft ringen ett tag och inte åldrats lika mycket, men ändå.
Dock fick man ju aldrig veta hur gammal han var i filmen. I boken hade han ringen i 17 år (han fick den alltså när han var 34 år). Men i filmen så åldrades ju heller inte de andra hobbitarna så i filmen hade han bara ringen under en kort period.
Citera
2010-09-11, 08:20
Medlem
Oakenshields avatar
OT men det där med tidsbegreppen är nåt som jag saknade i filmerna. Nog för att det givetvis skulle ha blivit jävligt svårt att få in det på ett fungerande sätt, helt klart, men det hade onekligen bidragit mer med proportioner till under vilken tidslängd händelserna trots allt utspelades. Frodo såg ju som sagt inte Gandalf på 17 år efter Bilbos födelsedagsfest, medan i filmen blev det mer "Keep it safe", rota runt i arkiven i Minas Tirith, pang! jag är tillbaka - "Is it safe?".
Citera
2010-09-11, 16:26
Medlem
Magnet83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oakenshield
OT men det där med tidsbegreppen är nåt som jag saknade i filmerna. Nog för att det givetvis skulle ha blivit jävligt svårt att få in det på ett fungerande sätt, helt klart, men det hade onekligen bidragit mer med proportioner till under vilken tidslängd händelserna trots allt utspelades. Frodo såg ju som sagt inte Gandalf på 17 år efter Bilbos födelsedagsfest, medan i filmen blev det mer "Keep it safe", rota runt i arkiven i Minas Tirith, pang! jag är tillbaka - "Is it safe?".
En lucka jag har i min LOTR-kunskap är faktist om hobbitarna åldras långsammare än människor, så att Bilbo faktist skulle ha sett yngre ut än i prologen av Sagan om Ringen?
Citera
2010-09-11, 19:46
Medlem
sven33s avatar
Finns det något preliminärt datum för när inspelningen drar igång?
Citera
2010-09-27, 10:46
Medlem
Tuvtramps avatar
Undras tro om filmerna riskerar att bli försenade nu eller?
Citat:
Men Jackson hotar att flytta inspelningarna till Östeuropa, då han anser att det australiska facket använder "mobbningsmetoder" mot den nyzeeländska filmindustrin.
http://www.kristianstadsbladet.se/no...-om-Bilbo.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in