Citat:
Ursprungligen postat av Chef.y2k
Yes, så sant så sant.
Verkar som den kommer visas innan Sherlock Holmes.
Vet inte om trailern kommer visas i 48bilder/sekund som filmen filmas och ska visas i. Om någon har ett bra svar på det vore man ju tacksam. Är riktigt nyfiken på att se hur resultatet på det är
http://collider.com/dark-knight-rise...holmes/127633/
Det är helt klart möjligt att visa den i korrekt framerate, i alla fall om det är en digitalprojektor. Skulle även tro att dom kommer att släppa en trailer på internet, dock inte på YouTube som toppar på 30 fps. Att inte visa den i 48fps skulle ju helt klart vara ett dumt val enligt mig.
Fast jag tror inte att dom kommer att visa dessa trailers på svenska biografer, i alla fall inte i december. TDKR t.ex. kommer bara visas på IMAX-dukar, vilket inte finns i Sverige vad jag vet. Sedan så är den trailern inte bara en trailer, det är 6min av själva filmen. Nolan gjorde samma sak med Jokerns bankrån som visades på innan vissa filmer, utan förvarning eller någon hint om vad för film man tittade på innan Ledger drog av sig masken och hela hans sminkade ansikte fyllde duken, dock tror jag inte att den visades i Sverige i alla fall inte i den första vevan. Om detta gäller The Hobbit vet jag inte, dock är det typ spikat för TDKR.
Dock kommer vi förmodligen få en cam-version av båda trailerna, precis som med Jokerns backrån som också filmades av en person i publiken och spreds på internet.