2011-12-21, 18:18
Medlem
Magnet83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av General i götet
Läs mitt senaste inlägg angående dvärgarna och sen är en befogad fråga om du har läst boken? Boken skrevs som en barnbok, det är klart att den är lite mer än så, fast tonen är inte helt densamma som trilogin, så varför de två kommande filmerna vara så mycket annorlunda än boken?

Att det blir en barnfilm kan vi dock lätt stryka.
Ja jag har läst boken, och är medveten om att den är en barnbok men med tanke på hur många ändringar de redan gjort hade jag inte förväntat mig en film i samma stuk som Narnia, utan i samma stil som de tidigare filmerna åtminstone.
Citera
2011-12-21, 18:25
Medlem
General i götets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magnet83
Ja jag har läst boken, och är medveten om att den är en barnbok men med tanke på hur många ändringar de redan gjort hade jag inte förväntat mig en film i samma stuk som Narnia, utan i samma stil som de tidigare filmerna åtminstone.

Tycker inte det känns som Narnia överhuvudtaget. Tycker man känner Peter Jackson över det hela, hela hans syn på middle earth avspeglas på ett briljant sätt i trilogin, liksom i denna.

Men vi får väl se när ytterligare trailers kommer. Är ju ett år kvar
Citera
2011-12-21, 18:31
Medlem
Borghesias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magnet83
Senast redigerad av Borghesia 2011-12-21 kl. 18:34.
Citera
2011-12-21, 19:08
Bannlyst
Citat:
Hur menar du nu? Utgår du ifrån att Gimli är dvärgidealet?

Ja..
Citera
2011-12-21, 19:56
Medlem
Angående premiären, hur lång tror ni kön blir? Om man vill komma in på premiärvisningen, hur många dagar tror ni man får offra?
Citera
2011-12-21, 20:01
Medlem
General i götets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KalleRFK
Ja..

Läs då på lite om dvärgar. http://lotr.wikia.com/wiki/Dwarves

v.brockheim - Menar du den allra första visningen som hålls på Nya Zeeland med röd matta och hela kalaset? 3-4 dagar skulle kunna vara en hyfsad gissning.
Senast redigerad av General i götet 2011-12-21 kl. 20:06.
Citera
2011-12-21, 20:07
Medlem
dandifieds avatar
Citat:

v.brockheim - Menar du den allra första visningen som hålls på Nya Zeeland med röd matta och hela kalaset? 3-4 dagar skulle kunna vara en hyfsad gissning.
Sverige då?
Citera
2011-12-21, 20:10
Medlem
Citat:

Hehe, självklart menar jag Sverige.
Citera
2011-12-21, 20:21
Medlem
General i götets avatar
Haha trodde du var en sån som tänkte åka dit....

Ingen aning hur det går till på premiären i Sverige tbh. Den allra första visningen i Stockholm (?) för känt folk lär väl vara relativt svår att komma in på från första början, är den ens öppen för oss dödliga? Hursomhelst lär det vara rejäla köer i alla länder till "VIP visningarna".
Senast redigerad av General i götet 2011-12-21 kl. 20:24.
Citera
2011-12-21, 20:25
Medlem
Carl-Magnuss avatar
Bah, blir väl till att försöka ge sig på boken igen då. Jag kommer ihåg att jag innerligt försökte läsa den i grundskolan, men misslyckades gång på gång då jag aldrig fastnade för den. Jag tyckte i allmänhet att Tolkiens böcker vad rätt tråkiga. Är det något fel på mig? Jag kanske ske ge dem en ny chans.

Ontopic:
Fin trailer, jag ser mycket fram emot filmen. Sagan om ringen-rullarna gav mig rysningar första gången. Det var nog de första seriösa filmer jag sett.
Citera
2011-12-21, 20:33
Medlem
blaggets avatar
Bra trailer, längtar verkligen till filmen!

Oroar mig lite för att Jackson har ändrat Bilbo´s första möte med dvärgarna, för som det ser ut i trailern verkar alla trilla in på en gång, istället för några i taget. Tycker det är synd, då det var väldigt bra gjort i boken, eller vad man kan säga.

Tycker även att de borde visat mer att dvärgarna verkligen är dvärgar, intrycket man får av trailern är att de inte alls är korta, speciellt när några knappt ser ut som dvärgar ( Thorin).

Edit: Men det är väl kanske jag som har en förutfattad mening om hur dvärgar ser ut.
Edit2: Är sången som sjungs i trailern med i boken, kommer ihåg att de sjunger hos Bilbo, men minns inte vad.
Senast redigerad av blagget 2011-12-21 kl. 20:40.
Citera
2011-12-21, 20:39
Medlem
General i götets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blagget
Bra trailer, längtar verkligen till filmen!

Oroar mig lite för att Jackson har ändrat Bilbo´s första möte med dvärgarna, för som det ser ut i trailern verkar alla trilla in på en gång, istället för några i taget. Tycker det är synd, då det var väldigt bra gjort i boken, eller vad man kan säga.

Tycker även att de borde visat mer att dvärgarna verkligen är dvärgar, intrycket man får av trailern är att de inte alls är korta, speciellt när några knappt ser ut som dvärgar ( Thorin).

Edit: Men det är väl kanske jag som har en förutfattad mening om hur dvärgar ser ut.

Längden som du säger kan ju bero på att de visas ur en speciell vinkel under trailern inuti Bag End. Finns andra scener där man ser dem tydligare. Dwarin t.ex. är ju enorm för att vara dvärg, men det är ju så det är, allt beror egentligen på vilken klan var och en kommer ifrån.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in