2012-01-03, 17:25
Medlem
rochsteins avatar
Har det släppts några bilder på Persbrandt? Eller är det bara ett svenskt jippo.

Nån mer än jag som tyckte några av dvärgarna såg lite väl plastiga ut? (inte så farligt men..)

All in all så blir filmen tung. Jackson levererar alltid bra.
Citera
2012-01-03, 17:49
Medlem
Sockerbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarloSpicywiener
Sett serien och är klart imponerad, både av serien och Benedict.
Men fortfarande kvarstår problemet (i mina ögon iaf) att lägga dit en röst på en drake. Tänk dig att Godzilla plötsligt får för sig att börja kallprata i filmen, eller drakarna i Reign of Fire.

Smaug ska inte bara vara ett monster, utan vara en karaktär med ansiktsuttryck och munrörelser. Benedict Cumberbatch i all ära, men jag är fortfarande lite orolig...

Hade samma tankar kring enterna när de första filmerna skulle komma ut. I den animerade Sagan om Ringen-filmen så såg Treebeard ut som en jävla morot. http://youtu.be/rmbeoiZzmIM?t=6m30s

Dock blev enterna i De Två Tornen sjukt bra.
Citera
2012-01-03, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rochstein
Har det släppts några bilder på Persbrandt? Eller är det bara ett svenskt jippo.

Nån mer än jag som tyckte några av dvärgarna såg lite väl plastiga ut? (inte så farligt men..)

All in all så blir filmen tung. Jackson levererar alltid bra.

Hur menar du nu?
Citera
2012-01-04, 01:55
Medlem
santacls avatar
Peter J snackar om filmen

http://the-hobbitmovie.com/peter-jac...hobbit-movies/
Citera
2012-01-05, 23:25
Medlem
santacls avatar
Intervju med Peter Jackson

http://www.news.com.au/entertainment...-1226237254918
Citera
2012-01-06, 10:33
Medlem
santacls avatar
Ny bild på Bilbo

http://i.usatoday.net/life/gallery/2...horizontal.jpg
Citera
2012-01-06, 10:37
Medlem
gulaLejonets avatar
denna kommer bli grym. Heja Gollum!!
Citera
2012-01-06, 19:00
Medlem
Danieloss avatar
Kommer filmen verkligen heta "The Hobbit" i Sverige? Bokens titel är ju "Bilbo". De ursprungliga LOTR-filmerna utgick från Ohlmarks översättning och kallade halvlingarna för "hober". Det skulle bli väldigt underligt om de plötsligt skulle kallas "hobbitar" nu.
Citera
2012-01-06, 20:03
Medlem
6 år and counting, kommer denna film nånsin släppas
Citera
2012-01-07, 11:59
Medlem
obin_gams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Danielos
Kommer filmen verkligen heta "The Hobbit" i Sverige? Bokens titel är ju "Bilbo". De ursprungliga LOTR-filmerna utgick från Ohlmarks översättning och kallade halvlingarna för "hober". Det skulle bli väldigt underligt om de plötsligt skulle kallas "hobbitar" nu.
Boken (och Sagan om.. böckerna) har om-översatts, från den originala svensköversättningen, i början på 2000-talet. Nu heter de hobbitar.

FIlmens svenska namn får jag svårt för att förutspå, rent instinktivt måste det ju bli Hobbiten: En Oväntad Resa
Citera
2012-01-07, 14:14
Medlem
Blåbärskungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av obin_gam
Boken (och Sagan om.. böckerna) har om-översatts, från den originala svensköversättningen, i början på 2000-talet. Nu heter de hobbitar.

FIlmens svenska namn får jag svårt för att förutspå, rent instinktivt måste det ju bli Hobbiten: En Oväntad Resa
Men dom heter väl Frodo och Bilbo Bagger i filmöversättningen och inte Säcker(usch vad jag hatar den översättningen)
Citera
2012-01-07, 17:04
Medlem
Danieloss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blåbärskungen
Men dom heter väl Frodo och Bilbo Bagger i filmöversättningen och inte Säcker(usch vad jag hatar den översättningen)

Jag hatar den nya översättningen överhuvudtaget! Ohlmarks version var mycket bättre, och om de ursprungliga filmerna utgick från hans termer så bör även de nya göra det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in