2012-12-14, 22:03
Medlem
Är det flera än jag som är besvikna över filmen eller? Visst att man hade kanske lite för höga förväntningar med tanke på Härskarringen-trilogin, men tyckte faktiskt detta var allt för dåligt. Ville nästan gå ut ur biosalongen när Gandalf sa något skämt om golf. Jag menar, GOLF?!
Citera
2012-12-14, 22:06
Medlem
Skyishs avatar
Då har man sett filmen då. Fan vad störande med 3D.. första och sista gången jag går på det. Själva filmen var riktigt bra tycker jag, förväntade mig inte mer. Ser verkligen fram emot nästa (förhoppningsvis mer spännande) del!
Citera
2012-12-14, 22:07
Medlem
ralphiges avatar
Såg den i 48 fps och i 3D. Första 5 minuterna kändes helt fel för ögonen. Det kändes som om någon råkat snabbspola filmen vilket gjorde mina ögon upprörda. Men det är väl mina gamla ögon som inte vants sig vid denna bilduppspelning för resten av filmen var så vacker. Man måste se den i 48fps och i 3D. Ni kommer ju ändå se om filmen i "vanlig" kvalitet när ni hyr den på PB...
Citera
2012-12-14, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pepinho
Är det flera än jag som är besvikna över filmen eller? Visst att man hade kanske lite för höga förväntningar med tanke på Härskarringen-trilogin, men tyckte faktiskt detta var allt för dåligt. Ville nästan gå ut ur biosalongen när Gandalf sa något skämt om golf. Jag menar, GOLF?!

Håller med. Otrolig seg och uttdragen. Tom. Känner mig själv lite tom just nu.

Glum var fantastisk dock.
Gillade även sångerna.
Men inte mycket mer.
Citera
2012-12-14, 22:08
Medlem
Danieloss avatar
Citat:

Står i boken.
Citera
Medlem
R0ses avatar
Citat:
Håller fullständigt med dig om att skämten inte bidrog med någonting annat än försämring, men personligen tyckte jag att den var bättre än LOTR. Åtminstone Two Towers där hela filmen är ett stort slag.
Citera
Medlem
Summerbirds avatar
Jag gillade inte LotR speciellt mycket. Tyckte främst det var för våldsamt. Gillade heller inte romanen (trilogin) när jag läste den. Men Bilbo var helt annorlunda i bokform, mycket ljusare, mer klassiskt äventyr och skattjakt! Och sånt tycker jag om.

Skulle ni, utifrån det ovan, rekommendera mig att se The Hobbit?
Citera
2012-12-14, 22:11
Medlem
Skyishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Summerbird
Jag gillade inte LotR speciellt mycket. Tyckte främst det var för våldsamt. Gillade heller inte romanen (trilogin) när jag läste den. Men Bilbo var helt annorlunda i bokform, mycket ljusare, mer klassiskt äventyr och skattjakt! Och sånt tycker jag om.

Skulle ni, utifrån det ovan, rekommendera mig att se The Hobbit?

Det skulle jag. Det är precis som du beskriver det
Citera
2012-12-14, 22:14
Medlem
11 år sedan sagan om ringen kom ut, fan vad avlägset!

Ska bli intressant att se the hobbit blir väll i mellan dagarna!
Citera
2012-12-14, 22:23
Medlem
Bob'sYerUncles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R0se
Håller fullständigt med dig om att skämten inte bidrog med någonting annat än försämring, men personligen tyckte jag att den var bättre än LOTR. Åtminstone Two Towers där hela filmen är ett stort slag.

Men en hel del av de tramsigare inslagen är faktiskt från boken Bilbo...t.ex. skämtet om golf.

Frågan är väl snarare grejen med att Gandalf bjuder på fredspipa till svamptripparen Radagast...inslag av stonerkomedi?!
Citera
2012-12-14, 22:26
Medlem
Okej, jag har faktiskt inte tagit mig tiden att läsa boken ännu, så om golfskämtet var taget därifrån så kan jag ju inte klaga på filmen. Men överlag så kändes detta som någon actionkomedi där man skulle bli lockad till skratt, medan LotR tvingade fram många flera känslor. Och visst fanns det ju även skrattmoment i LotR, men de va mera "classy", inte så fåniga som i den här filmen.
Citera
2012-12-14, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Herbert
Håller med. Otrolig seg och uttdragen. Tom. Känner mig själv lite tom just nu.

Glum var fantastisk dock.
Gillade även sångerna.
Men inte mycket mer.

Håller med dig, sångerna var bra.
Tyckte dock att Gåtor i mörkret skulle kunnat gjorts lite bättre, eftersom det är en viktig scen för hela LotR, snarare än för The Hobbit.

Och gör man en film 170 minuter, då ska man se till att varenda en scen är absolut toppklass, som i LotR, annars plågar man bara biobesökarna. Här kändes det som att rätt mycket var utfyllnad. T.ex. scenen med stenjättarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in