2007-01-28, 01:24
Medlem
På ati's hemsida klickar jag rätt och allt väljer att jag ska ladda ner drivare för windows vista och så väljer jag mitt grafikkort men inte fan finns det med i listan av drivrutiner jagfår upp sen av windows när jag ska uppdatera kortet.
Blir bara mer och mer förbannad, vill ju få ut allt av mitt grafikkort

Någon som vet om det finns någon svensk suport för ati?
2007-01-28, 01:43
Medlem
jallaballas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sgt_johansson
På ati's hemsida klickar jag rätt och allt väljer att jag ska ladda ner drivare för windows vista och så väljer jag mitt grafikkort men inte fan finns det med i listan av drivrutiner jagfår upp sen av windows när jag ska uppdatera kortet.

Utan att veta allt för mycket om AMD och deras chipset verkar det onekligen som att ATI Radeon Xpress 1100 är ett chipset där ATI Radeon X300 ingår. Detsamma gäller för Xpress 200M, Radeon X300 ingår där också. Du behöver alltså inte oroa dig för att du skulle få sämre prestanda på ditt grafikkort även om Vista tror att du har Xpress 200M. Vad som skiljer mellen Xpress 1100 och Xpress 200M får du läsa om själv.

Xpress 1100

Xpress 200M

X1100 ska vara bättre än x200m men många andra har visst liknande problem med att windows inte känner igen x1100 som ett sådant utan måste köra som x200m istället. Det verkar dessutom som att det egentligen är samma chipset med ett annat namn, se där här forumposten.
2007-01-28, 02:00
Medlem
Tejpmannens avatar
Citat:

10.000-kronorsfrågan är ju: Fungerar Aero nu då? Om så är fallet, finns ju ingen anledning att vara ledsen. Den senaste Catalyst för Vista verkar dessutom vara en beta, så det bör ju bara kunna bli bättre med tiden. Om grafiken fungerar bra nu så har du väl ändå ingen anledning att klaga?
2007-01-28, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tejpmannen
10.000-kronorsfrågan är ju: Fungerar Aero nu då? Om så är fallet, finns ju ingen anledning att vara ledsen. Den senaste Catalyst för Vista verkar dessutom vara en beta, så det bör ju bara kunna bli bättre med tiden. Om grafiken fungerar bra nu så har du väl ändå ingen anledning att klaga?

jupp, allt funkar nu.
2007-01-28, 10:45
Medlem
Hur får man bort 30 dagars testen?
Jag testade att använda:
Microsoft.Windows.Vista.Activation.Timer.Stop-offlinevista

Visst den stannar när man har datorn på, men när mna startar om datorn så har tiden hoppat fram ex antal timmar. Så nu har jag bara 27 dagar kvar

"1- Apply one of the "2099 trick" (eg: set install date to: 2099 and set date back after install...)"
Visst menar dom att man ska sätta klockan på år 2099 när man installerar cracken?

Någon som vet hur man fixar det här?
2007-01-28, 11:49
Medlem
milks avatar
Citat:
Hur får man bort 30 dagars testen?
Jag testade att använda:
Microsoft.Windows.Vista.Activation.Timer.Stop-offlinevista

Visst den stannar när man har datorn på, men när mna startar om datorn så har tiden hoppat fram ex antal timmar. Så nu har jag bara 27 dagar kvar

"1- Apply one of the "2099 trick" (eg: set install date to: 2099 and set date back after install...)"
Visst menar dom att man ska sätta klockan på år 2099 när man installerar cracken?

Naah, du ska INTE göra detta som vanligt...Du ska ändra daturmet till 2099/12/31 eller vad det nu var, detta ska du göra via kommandotolken!

Funkar utmärkt för mig!
Sen är ju detta egentligen ingen crack, bara ett sätt att stoppa tiden!

Sen en annan fråga, någon som vet hur fan man stoppar searchindexer, tar upp ramminne och jag behöver den inte?!
2007-01-28, 13:11
Medlem
Portas avatar
Citat:

Tanken är att ställa om datumet innan du installerar Vista.

Citat:
Directions How To Crack Vista..

Before U Install A FRESH Vista

1.Unplug your PC?s Internet connection.

2.Turn on your PC (or restart if it?s already on) and boot into your BIOS
(usually hitting the key before initialization; otherwise refer to your instruction manual).

3.Set the date to December 31, 2099 (December to prevent accidents from happening when setting
the year back to 2099 for any reason; as Vista keeps the most amount of days you passed the time you installed it,
so if you pass the 30 days after you install it and boot up Vista, it will remember that every time you reboot and not allow you to log on).

4.Save & exit the BIOS and install Vista, leaving the product key textbox blank and un-checking the ?
Automatically activate Windows when I?m online? checkbox.
(You can either burn the ISO file to a DVD using software like DVD Decrypter or mounting it to a virtual drive with DAEMON Tools

5.When Windows shows the time settings when you?re setting it up, do not change anything (not even the time zone),
just click ?Next? and finish. Now Windows will test your system performance.

6.After it finishes, log on. Click on the time on your taskbar, click the ?Change date and time settings??
link, go to the ?Internet Time? tab, hit the ?Change Settings? button, and uncheck the ?Synchronize with an
Internet time server? checkbox. Then set your date back to today. Also, you can set the time zone to your own.

7.Plug in your PC?s Internet connection and download updates as necessary

8.Now the 30-day trial period will last until year 2099. You will not be able to activate Windows,
but WGA still works and you can download anything from Microsoft just like a legitimate copy of Windows can.
This trick goes the same for Windows XP. The activation status in System Information (Control Panel ā System) will say 30 days.

Porta
2007-01-28, 13:23
Medlem
Vobblers avatar
Jag tror att jag köper Vista på tista, jag orkar inte hålla på att strula med crack och skit med ett OS till. Det kan vara värt en lax för att slippa det.

Ett Home Premium Eng får det bli.
2007-01-28, 13:33
Medlem
jag fick en del problem när jag försökte installera nya vistaversionen på min dator. efter att ha slutfört installationen, så hängde sig bilden direkt när jag startade upp datorn. jag körde med 32bit-versionen för jag har inte x64. men nån som tror sig veta varför bilden fryste sig och varken ctrl+alt+del funka eller att röra muspekaren. vore assjyst om nån ville hjälpa mig,
adda mig på messenger om ni kan hjälpa mig: simon.moatti@gmail.com
2007-01-28, 13:42
Medlem
miklons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av milk
Sen en annan fråga, någon som vet hur fan man stoppar searchindexer, tar upp ramminne och jag behöver den inte?!

Jag kör inte Vista själv, men du kan ju testa det här:

Citat:
WinKey + R (or open RUN from the start menu)
Type services.exe, go to the bottom, "Windows Search" and disable.

Vad otacksamt det måste vara att vara MS-utvecklare, när de äntligen inför sånt som andra OS haft sen länge så vill de otacksamma Windows-användarna ändå bara ha allt som förut.
2007-01-28, 13:56
Medlem
milks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miklon
Jag kör inte Vista själv, men du kan ju testa det här:

Vad otacksamt det måste vara att vara MS-utvecklare, när de äntligen inför sånt som andra OS haft sen länge så vill de otacksamma Windows-användarna ändå bara ha allt som förut.

Mm, hitade också det där via google, men det händer faktist inget när man skriver in det där...!
2007-01-28, 14:15
Medlem
miklons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av milk
Mm, hitade också det där via google, men det händer faktist inget när man skriver in det där...!

Hmm, jag kör inte så mycket Windows nuförtiden, men det verkar iofs rimligt för Services.exe sköter väl bara om de tjänster som datorn ska köras, det är inget konfigurationsprogram.

MSConfig borde funka bättre.

(Start ---> Kör ----> msconfig)

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in