2007-07-05, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bossieman
Tanka ner ftp://ftp.sunet.se/pub/Linux/distrib...sktop-i386.iso bränn som cd-avbild, boota om med cd före hårddisk i BIOS.
När det har laddat klart så gå in på den ntfs hårddisken som har filerna du vill radera. Högerklicka på filerna du vill ta bort och välj ta bort

Funkade tyvärr inte. Lyckades ta mig in med root access, men fick meddelande om att hårddisken var 'read only' och det gick inte att ändra.
Nån som vet hur man fixar till en start-diskett med stöd för SATA?
2007-07-06, 10:18
Medlem
Myggizs avatar
Vad använder ni för "winamp" när ni kör Vista? Det är de ända problemet jag har med Vista det är att Winamp krånglar och "svarar inte" så får man starta upp skiten igen, jobbigt i längden.

Så min fråga, har ni någon viss Winamp som funkar?

Tack!
2007-07-06, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myggiz
Vad använder ni för "winamp" när ni kör Vista? Det är de ända problemet jag har med Vista det är att Winamp krånglar och "svarar inte" så får man starta upp skiten igen, jobbigt i längden.

Tack!

Har bara använt Vista i två dagar. Men jag använder winamp 5.35 basic versionen och den funkar smärtfritt. Testa att ladda ner Vista codec pack och se om det hjälper. Har slarvat bort länken nu men googla så hittar du den lätt.
Testa även att sätta fil associationer via Vistas kontrollpanel.

Om någon har fler codec tips så skulle det uppskattas.
2007-07-06, 15:48
Medlem
yxskafts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bulldog-124
OK, får man automatiska uppdateringar och allting?
Ja, allting fungerar precis som en helt laglig version av vista.
2007-07-06, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myggiz

Tack!

Har aldrig testat med Winamp, men kan rekommendera XMPlay om du kan tänka dig köra med en annan musikspelare, snabbare och tar mindre resurser men annars ganska likt både i utseende och funktioner.
2007-07-06, 20:15
Medlem
bulldog-124s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yxskaft
Ja, allting fungerar precis som en helt laglig version av vista.
OK, testade nu och det fungerar som det ska nu tack för svaret
2007-07-06, 21:58
Medlem
klassas avatar
Hur ska man bränna ut skiten på skiva så att skivan fattar att den ska bootas upp först? Har brännt ut iso-filen men det kommer inte upp den vanliga "klicka på valfri tangent för att starta med skiva". Vad ska jag göra?
2007-07-06, 22:02
Medlem
PLACEBOiSTiCs avatar
Vilket bränningsprogram?

I CD Burner XP, som är gratis, klickar du i att skivan ska vara bootbar...
2007-07-06, 22:29
Medlem
klassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PLACEBOiSTiC
Vilket bränningsprogram?

I CD Burner XP, som är gratis, klickar du i att skivan ska vara bootbar...
Ska testa, är det iso-filen man ska bränna eller ska den packas upp också? Kan man bränna på en DVD-skiva?
2007-07-07, 00:31
Medlem
Myggizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klassa
Ska testa, är det iso-filen man ska bränna eller ska den packas upp också? Kan man bränna på en DVD-skiva?
Det är iso filen och du kan bränna på en DVD skiva
2007-07-07, 14:03
Medlem
klassas avatar
Har nu testat bränna ut iso-filen på en DVD-skiva men CD Burner XP och även klickat i att skivan ska vara bootbar. Men det kommer inte upp som det brukar göra med "vill du starta från skivan" utan kommer istället upp nåt helt annat där man får skriva massa kommandon och grejer. Är det såhär det ska vara och vad ska jag isf skriva där?
2007-07-07, 18:02
Bannlyst
cmd.exe felmedelande

Tjoho.

Far ett cmd.exe felmedelande när jag stänger av datorn, operativsystemet är windows vista, nagon som vet vad det kan bero pa?

Uppskattar all hjälp.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in