2007-01-28, 18:58
Bannlyst
Vilken Vista version är det som gäller egentligen?

Det finns fyra versioner om jag förstått det rätt, men den billigaste "Home Basic" stödjer inte nya Aero Glass som verkar så jävla ballt - det är ju typ därför man går från XP till Vista över huvud taget.
Home Basic känns mer som en fräsch version av XP, så jag vill ha snäppet bättre.

Då hamnar vi hos "Home Premium" som tycks stödja Aero Glass osv, dock vet jag inte vad som är negativt med den versionen, men den är helt klart intressant.

Sen har vi "Business" som verkar helt okej, har inte kollat in den så noga, och slutligen "Windows Vista Ultimate".

Jag tyckte jag läste nånstans att det finns en Vista version som stödjer rörlig bakgrundsbild... låter riktigt fränt. Är det Ultimate eller?

När släpps allting? Vad kommer det kosta?

Vad gäller program osv så fixar jag det mesta genom internet och cracks, men när det handlar om Windows så känns det mer värt att köpa den, eftersom man mycket troligt kommer stöta på problem med aktivering och Microsoft har säkert kommit på nåt bra sätt att hindra piratkopieringen.
2007-01-28, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raincheck
Vilken Vista version är det som gäller egentligen?

Det finns fyra versioner om jag förstått det rätt, men den billigaste "Home Basic" stödjer inte nya Aero Glass som verkar så jävla ballt - det är ju typ därför man går från XP till Vista över huvud taget.
Home Basic känns mer som en fräsch version av XP, så jag vill ha snäppet bättre.

Då hamnar vi hos "Home Premium" som tycks stödja Aero Glass osv, dock vet jag inte vad som är negativt med den versionen, men den är helt klart intressant.

Sen har vi "Business" som verkar helt okej, har inte kollat in den så noga, och slutligen "Windows Vista Ultimate".

Jag tyckte jag läste nånstans att det finns en Vista version som stödjer rörlig bakgrundsbild... låter riktigt fränt. Är det Ultimate eller?

När släpps allting? Vad kommer det kosta?

Vad gäller program osv så fixar jag det mesta genom internet och cracks, men när det handlar om Windows så känns det mer värt att köpa den, eftersom man mycket troligt kommer stöta på problem med aktivering och Microsoft har säkert kommit på nåt bra sätt att hindra piratkopieringen.

Home premium räcker om man vill köpa det.
Köp OME versionen så kostar det ca 990kr.
Dock ås har du ingen suport via microsoft om du köper ome versionen.
Men vem fan behöver det när flashback finns?

För övrigt så kör jag ultimate piratkopia, har fixat så att jag slipper regga windows och det funkar kanon med att uppdatera och allt
2007-01-28, 19:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sgt_johansson

För övrigt så kör jag ultimate piratkopia, har fixat så att jag slipper regga windows och det funkar kanon med att uppdatera och allt

OME version, vad är det för nåt? Tyckte jag läste nånstans att "Home Premium" kostar över 2000 kr.

Hur har du fixat Ultimate versionen så du slipper regga? Det är alltså inget svårt att köra en kopia av Vista som har diskuterats tidigare?
2007-01-28, 20:17
Medlem
Citat:
OME version, vad är det för nåt? Tyckte jag läste nånstans att "Home Premium" kostar över 2000 kr.

Hur har du fixat Ultimate versionen så du slipper regga? Det är alltså inget svårt att köra en kopia av Vista som har diskuterats tidigare?

Menade OEM

Premium 32bitars Svenska 1049kr i följande webbshop Här kan du köpa den.
Det är en seriös sida med, snabb leverans 2 arbetsdagar.

Inga problem alls att köra kopia av vista med följande crack: Vista.Activation.Crack.By.Vistatalk.on.EFnet.REPAC K-ViSTATALK
2007-01-28, 20:19
Medlem
Någon som vet om man kan lägga in sin egen rss feed i sidebaren på desktop?
jag kan bara få till microsofts skit rss.

OM det går hur gör man?
2007-01-28, 20:24
Bannlyst
Citat:
Menade OEM

Premium 32bitars Svenska 1049kr i följande webbshop Här kan du köpa den.
Det är en seriös sida med, snabb leverans 2 arbetsdagar.

Inga problem alls att köra kopia av vista med följande crack: Vista.Activation.Crack.By.Vistatalk.on.EFnet.REPAC K-ViSTATALK

Vad är OEM för nåt? Är det den alla kör med?

Sen undrar jag vad som menas med 32bitar och 64bitar? Förstår ingenting av det där, men jag antar att 32bitar är standard.

Och slutligen - Vista har alltså officiellt redan släpps globalt och finns i butiker överallt, eller är det bara vissa webbutiker som har dem än så länge?
2007-01-28, 20:34
Medlem
Micke666s avatar
Citat:

Och vart hittar man en Vista Ultimate piratkopia?
2007-01-28, 20:42
Medlem
krijgenics avatar
Jag testade Vista häromdagen. Värdelöst ju. Väldigt ocleant, om jag får säga så. 100 onödiga funktioner, och även med det mesta avstängt, så kändes det smutsigt ändå.

Testade sedan Ubuntu + Beryl/Gnome, och det var kul i 5 minuter, sen så blev det tröttsamt det med. Så efter några timmar, så bestämde jag mig för att gå tillbaka till vanliga XP, utan några mods.
2007-01-28, 22:25
Medlem
Citat:
Vad är OEM för nåt? Är det den alla kör med?

Sen undrar jag vad som menas med 32bitar och 64bitar? Förstår ingenting av det där, men jag antar att 32bitar är standard.

Och slutligen - Vista har alltså officiellt redan släpps globalt och finns i butiker överallt, eller är det bara vissa webbutiker som har dem än så länge?

32 bitars är för 32 bitars processorer, 64 bitars är för 64 bitars processorer.
även fast du har 64 bitars prolle så rekomenderar jag vista 32 bitars för alla program stödjer inte 64 bitars versionen än. Och du kommer inte märka någon markant skillnad.

OEM är exakt som vanliga vista utan oem bara det att du inte har tillgång till någon telefon support av windows.
Men som sagt vem behöver det.

Vista är officiellt släppt ja, alla butiker har det nog vid det här laget.
2007-01-28, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Micke666
Och vart hittar man en Vista Ultimate piratkopia?

det är rls grpen "billgates" som har släppt den.
Du kan ladda ner den på olika torrentsidor den ska finnas på TPB tror jag
2007-01-28, 22:49
Bannlyst
Citat:
32 bitars är för 32 bitars processorer, 64 bitars är för 64 bitars processorer.
även fast du har 64 bitars prolle så rekomenderar jag vista 32 bitars för alla program stödjer inte 64 bitars versionen än. Och du kommer inte märka någon markant skillnad.

OEM är exakt som vanliga vista utan oem bara det att du inte har tillgång till någon telefon support av windows.
Men som sagt vem behöver det.

Vista är officiellt släppt ja, alla butiker har det nog vid det här laget.

Kan jag kolla det här XP jag har nu, om det är OEM eller inte? Jag tror aldrig att jag har behövt prata med Microsoft under alla år jag har kört med XP.

Ang. 32 bitars processorer... är till exempel en Intel Core 2 Duo 32bit eller 64bit? Hur vet man det?

EDIT: Glömde nämna en sak, har läst i genom den här tråden lite och folk har klagat ganska mycket på buggar och dylikt.
Nu är ju Vista färdigt och har släppts i butikerna... är det fortfarande väldigt buggigt eller flyter det på bra?

Antar att det tar lite tid innan alla program och hårdvara stödjer Vista.
2007-01-28, 23:02
Medlem
phils avatar
Citat:
Kan jag kolla det här XP jag har nu, om det är OEM eller inte? Jag tror aldrig att jag har behövt prata med Microsoft under alla år jag har kört med XP.

Ang. 32 bitars processorer... är till exempel en Intel Core 2 Duo 32bit eller 64bit? Hur vet man det?

EDIT: Glömde nämna en sak, har läst i genom den här tråden lite och folk har klagat ganska mycket på buggar och dylikt.
Nu är ju Vista färdigt och har släppts i butikerna... är det fortfarande väldigt buggigt eller flyter det på bra?

Antar att det tar lite tid innan alla program och hårdvara stödjer Vista.
det största problemet är ju som du säger hårvaran, att man inte kan hitta drivisar, men desto längre tid det går från att vista har släppts desto lättare lär det blir att hitta drivisar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in