2007-03-08, 10:49
Medlem
Trashers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pissoffyoucunt
Trasher//

Det är en acer, fått tag på acer support och de sa att jag skulle göra som du säger. Men nu har jag suttit i kö på acer-support i en halvtimma eftersom jag undrar om jag måste köra över förinstallerade program till den andra hårddisken så att de inte försvinner vid en recovery.

Tacksam för svar igen tja
Visserligen för sent nu, men ja dom kommer försvinna, så det är bara att kopiera.
2007-03-08, 12:47
Medlem
Minigrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trasher
Visserligen för sent nu, men ja dom kommer försvinna, så det är bara att kopiera.
Hur kan du va så säker på det? Han pratar ju om förinstallerade program och ganska ofta ingår sådana i recovery. Saker han själv installerat efteråt blir däremot borta.
2007-03-08, 13:51
Medlem
Hej!

Nu har jag sprungit på ett problem.

Jag har använt Timestoppern i över en månad. Om jag går in på system och kollar står det fortfarande "30 dagar till aktivering"..
Dock så har det nu börjat ploppa upp nere i högra hörnet "aktivera windows 22 dagar kvar" ...

Så hur fan löser man detta liksom ?

Hoppas någon vet

M.V.H // Dinkeldonk
2007-03-08, 17:38
Medlem
Connect player

Jag har installerat vista nyligen det har funkat fint förutom att Wc3 laggar nån som vet om det kan behövas något till mitt Nvidia 7800gtx ??
Sen det stora problemet är att jag har en Sony A-1000 (walkman mp3) och för att lägga över låtar till den så har man programmet Connect player (likt Itunes) fast när jag ska starta det så står det "Limited User accounts are not supported"
har aldrig kommigt på XP nån som har nån aning om vad det är?
2007-03-08, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haggemannen
Sen det stora problemet är att jag har en Sony A-1000 (walkman mp3) och för att lägga över låtar till den så har man programmet Connect player (likt Itunes) fast när jag ska starta det så står det "Limited User accounts are not supported"
har aldrig kommigt på XP nån som har nån aning om vad det är?

Förmodligen för att du kör det som vanlig användare. Högerklicka och Run as Administrator.
2007-03-08, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fangoria
Förmodligen för att du kör det som vanlig användare. Högerklicka och Run as Administrator.
ska kolla det tack
2007-03-08, 19:22
Medlem
Trashers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minigrisen
Hur kan du va så säker på det? Han pratar ju om förinstallerade program och ganska ofta ingår sådana i recovery. Saker han själv installerat efteråt blir däremot borta.
Ah, förinstallerade program. Sorry, jag trodde han menade programmen som han själv installerade. Men jag är dock lite tveksam, fick du med några skivor överhuvudtaget så lär programmen finnas på dom.
2007-03-08, 19:25
Medlem
Trashers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dinkeldonk
Hej!

Nu har jag sprungit på ett problem.

Jag har använt Timestoppern i över en månad. Om jag går in på system och kollar står det fortfarande "30 dagar till aktivering"..
Dock så har det nu börjat ploppa upp nere i högra hörnet "aktivera windows 22 dagar kvar" ...

Så hur fan löser man detta liksom ?

Hoppas någon vet

M.V.H // Dinkeldonk

Bläddra några sidor tillbaka så hittar du en crack som fungerar. Jag körde den, funkar hur bra som helst.
2007-03-08, 21:38
Bannlyst
Windows Vista

Hej!
Jag har sökt lite men jag har inte hittat någon tråd som har det jag vill ha.
Jag funderar på att skaffa Vista men jag undrar vad ni tycker om Windows Vista persolingen. Vad som är positivt och negativt. Om det är värt att skaffa Vista.

Ni får ursäkta mig om det redan finns något om det, såg att det handlade lite om det i "Officiella Vista Tråden" men där är det massa annat inblandat också så...

MVH
2007-03-08, 21:54
Medlem
Bossiemans avatar
Jag har erfarenheter av Vista. Speciellt version Home Premium 32 bitars som en bekant till mig använder. Efter att ha köpt en splirans ny dator så hjälpte jag honom att komma igång med datorn.

Telias E-legitimation funkar inte ännu. SPCS löneprogram krånglar. En hel del administrativa program verkar krångla generellt.
Mail programet (Windows mail) är supersegt när man klickar på "svara". För hans del har ca 30% av programen han använnt i XP fungerat i Vista rätt av. 50% är en siffra som nån datortidning kom fram till. IE7 är grymt långsamt att rendera webbsidor men startar upp snabbt. Office 2007 verkar vara riktigt bra (men tror inte frontpage ingår i det).

Vista är snyggt och det verkar vara väldigt rappt på en snabb dator. Det är många gånger om säkrare än XP. Om du desutom införskaffar dig 64 bitars versionen så blir det ännu mycket mer säkert.
2007-03-08, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bossieman
Om du desutom införskaffar dig 64 bitars versionen så blir det ännu mycket mer säkert.
Varför då? Vad gör att x64 är säkrare än x32? Möjligen att den förra kräver signerade drivrutiner. Men å andra sidan innebär det att en massa legacy hårdvara inte fungerar eftersom inga sådana drivrutiner kommer att släppas. Dessutom är stödet bland mjukvarutillverkarna ljummet när det gäller x64.
2007-03-08, 23:23
Medlem
Bossiemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kezella
Varför då? Vad gör att x64 är säkrare än x32?
Citat:
One of the primary benefits of using an x64-based version of Windows Vista is that these versions provide dramatically improved security functionality when compared to their 32-bit counterparts. Most dramatically, the Windows Vista x64 versions include a new secret security feature called Address Space Layout Randmonizer (ASLR) that helps eliminate remote system attacks for the first time on the Windows platform. This feature (which was first disclosed in this very article) ensures that system files load at random (1 in 256) memory offsets at every system boot, compared to previous Windows versions where system files always loaded to the same offset memory location. Because of this change, most (approximately 99 percent) remote attacks will simply fail on x64-based Vista versions.
Working in tandem with the No Execute (NX) technologies in modern x64 microprocessors from both AMD and Intel, Windows Vista x64 versions, like XP x64, also provide support for hardware-backed Data Execution Protection (DEP), which helps to prevent the buffer overflows that are commonly used in electronic attacks. (32-bit Vista versions utilize a less effective, software-based version of DEP.) Another unique x64 feature, Kernel Patch Protection (sometimes called PatchGuard), prevents malicious software from patching the Windows Vista kernel. PatchGuard, Microsoft says, works by preventing kernel-mode drivers from extending or replacing other kernel services and preventing third-party software from patching any part of the kernel.

http://www.winsupersite.com/showcase...sta_ff_x64.asp

Trodde du jag skoja när jag sa att 64 bits är säkrare än 32 bitars?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in