2007-12-19, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ekaa
Undrar om media center som finns till Vista följer med alla versioner eller är endast tilldelat till någon speciel version?

Det är tilldelat vissa versioner bara:

Vista Home Premium och Vista Ultimate innehåller Media Center.
2007-12-19, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slaskbak
Finns bara med i Home Premium och Ultimate.

sorry såg inte ditt svar
2007-12-19, 15:36
Medlem
TechoNisses avatar
tänkte fråga en sak.. min syster som är 16 år tänkte köpa en present till våran pappa/far.. och min fråga är om man kan köra XP filer på Windows Vista.. eller om man måste ha programet i något speciellt format till Vista?

Presenten är
V
V
2007-12-21, 13:15
Medlem
DagFires avatar
Har ett irriternade problem jag gärna skulle vilja ha hjälp med. Jag har haft vista installerat samtidigt som xp, men nu försvann mitt vista när det blev problem och jag fick lov att omformatera hårddisken det låg på. Tänker inte installlera det igen då jag inte har någon nytta av det, men problemet är att när man startar datorn får man fortfarande välja att starta xp eller vista, hur gör jag så detta försvinner?
2007-12-21, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DagFire
Har ett irriternade problem jag gärna skulle vilja ha hjälp med. Jag har haft vista installerat samtidigt som xp, men nu försvann mitt vista när det blev problem och jag fick lov att omformatera hårddisken det låg på. Tänker inte installlera det igen då jag inte har någon nytta av det, men problemet är att när man startar datorn får man fortfarande välja att starta xp eller vista, hur gör jag så detta försvinner?

Högerklicka på my computer --> properties --> advanced tab --> kolla i startup & recoveryfältet o klicka på --> settings --> där ställer du in detta
2007-12-21, 14:30
Fick en ny laptop i onsdags med Windows Vista (nytt för mig) installerat på. Något som jag stör mig enormt på är att jag hittar inga framåt/bakåt/reload-knappar på IE i den. Kan man få fram dem på nått sätt?
2007-12-21, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psychopatic
Fick en ny laptop i onsdags med Windows Vista (nytt för mig) installerat på. Något som jag stör mig enormt på är att jag hittar inga framåt/bakåt/reload-knappar på IE i den. Kan man få fram dem på nått sätt?

Du måste mena IE 7, det följer med som standard i Vista men de flesta XP användare borde även använda detta nu.

Bredvid där du skriver in adressen (tex www.google.se) där har du framåt och bakåtpilar.

Till höger om där du skriver adressen finns en knapp som är fyrkantig med två gröna pilar på, den är reload.
2007-12-24, 17:18
Medlem
Ingen ljud

Hejsan

Jag har ett problem :/ sen jag ar installerat windows Vista har jag ingen ljud :/ enlig enhetshanteraren är ljuddrivrutinen instalerat och skall fungera korrekt men jag har inget ljud :/
den drivrutinen som e instlerad va inte jag som installerade den utan vista gjorde de automatiskt.

Min moderkort är Asrock P4S55FX+ och ljudkortet är intergrerad.
på Asrocks hemsida finns de drivrutiner fast till högst windows XP och inte vista.
Sen har jag även försökt hitta på google men förgäves.

skulle verkligen uppskatta lite hjälp :/

tack på förhand
2007-12-25, 19:24
Medlem
Sims 2 och vista

Nu är det så här att min syster är ett sims 2 fan och hennes julklapp ifrån mig skulle bli sims 2 med alla expansions till. Hennes bärbara dator har råkat ut för en olycka så halva skärmen är kvaddad, därför kör min syster med en annan skärm inkopplad.

Mina problem är dem att jag inte får sims 2 att fungera med crack på vista, dessutom ändrar sims 2 konfigruationerna på skärmen så att en ruta där det står : out of range kommer upp.

Någon sims 2 och vista kunnig som kan hjälpa mig. Simset har jag tankar ifrån the pirate bay. Funkade utmärkt på en xp dator.

Glömde skriva att ja lyckats installera sims 2 och startat det men när man stänger av det är skärminställningar och liknande fucked up.

Rörig beskrivning, jag vet, jag skrev bara av alla problem. Fråga om det är någonting ni inte förstår.
2007-12-25, 19:37
Bannlyst
Andvändar lås Hp TX1000 hur gör jag windose vista

Hej när jag startar datorn ståre att ajg måste skriva in andvändar lösen ord jag kan inte det.. Hur ska jag göra ??
2007-12-26, 01:20
Medlem
Twangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zexonorii
Hej när jag startar datorn ståre att ajg måste skriva in andvändar lösen ord jag kan inte det.. Hur ska jag göra ??

Testat att bara skriva ingenting utan bara trycka enter?
2007-12-26, 01:23
Medlem
Twangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sailor Man
Nu är det så här att min syster är ett sims 2 fan och hennes julklapp ifrån mig skulle bli sims 2 med alla expansions till. Hennes bärbara dator har råkat ut för en olycka så halva skärmen är kvaddad, därför kör min syster med en annan skärm inkopplad.

Mina problem är dem att jag inte får sims 2 att fungera med crack på vista, dessutom ändrar sims 2 konfigruationerna på skärmen så att en ruta där det står : out of range kommer upp.

Någon sims 2 och vista kunnig som kan hjälpa mig. Simset har jag tankar ifrån the pirate bay. Funkade utmärkt på en xp dator.

Glömde skriva att ja lyckats installera sims 2 och startat det men när man stänger av det är skärminställningar och liknande fucked up.

Rörig beskrivning, jag vet, jag skrev bara av alla problem. Fråga om det är någonting ni inte förstår.

Out of range beror nog på att spelet är inställt på en alldeles för hög skärmfrekvens(Hz) för din skärm. Testa att sänka uppdateringsfrekvensen på antingen i sims eller på din skärm.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in