2007-11-19, 21:54
Medlem
nexss avatar
På 168 sidor lär nog någon ha postat detta, men kan inget annat än rekommendera denna sidan: http://www.vlite.net/

Man kan skapa en egen modifierad version av installationen så man kan ta bort exakt vad man än vill. Vistan jag skapade där flyter på bättre än XP någonsin gjort samtidigt som det är mycket snyggare!
2007-11-19, 21:56
Medlem
TravisBarkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejtord
Någon som vet om det finns något kortkommando för funktionen "växla mellan fönster" i VISTA?

Windowsknappen och TAB! There yah go!
2007-11-19, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martingbg
Har kört vista några dar nu och tyckte att allt va frid o fröjd,,tills igår!
Det spelar fanimej ingen roll vad jag ska försöka installera så säger Vista
att ett problem har uppstått med programmet och det har slutat fungera,
jag kommer att bli meddelad när en lösning finns.
Jag kan inte ens installera VLC eller MSN Messenger utan detta felmeddelande...

Någon som läst eller hört om samma problem o har en lösning?

Martin
Vet inte om du provat att ladda ned filen till skrivbordet och högerklicka kör som admin.
2007-11-19, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nexs
På 168 sidor lär nog någon ha postat detta, men kan inget annat än rekommendera denna sidan: http://www.vlite.net/

Man kan skapa en egen modifierad version av installationen så man kan ta bort exakt vad man än vill. Vistan jag skapade där flyter på bättre än XP någonsin gjort samtidigt som det är mycket snyggare!

Är det ett program man kör efter man har installerat vista eller kör man det typ på xp innan man skall uppgradera? Ursäkta den säkert urkorkade frågan...

Martin
2007-11-19, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martingbg
Är det ett program man kör efter man har installerat vista eller kör man det typ på xp innan man skall uppgradera? Ursäkta den säkert urkorkade frågan...

Martin

Lite ny info..vad jag än försöker installera så sägs följande:

Dataexekveringsskydd har stängt installationsprogrammet...

Är det till någon hjälp ?
2007-11-20, 01:02
Medlem
nexss avatar
Man skapar en ny Vista installations cd, såklart med hjälp av ditt nuvarande OS. Sen bränner du ut den nya, och installerar om OSet med den du skapade. Funkar inte att köra efter du har installerat OSet tyvärr
2007-11-20, 10:11
Medlem
saha_uniteds avatar
Någon som lyckats spela in webbradio och liknande med ett program på Vista?
Jag har försökt men det funkar inte. Har hört andra som också haft problem med det. Använt flera program!
2007-11-20, 16:51
Medlem
Baaaah... Håller på att bli galen på skiten redan efter 3dagar.

Vart stänger jag av att nya program blir markerade med en hemsk orange färg i startmenyn. Eller är det så fantastikt att det inte går...

edit: stavfel ftw
2007-11-20, 17:07
Medlem
Vet inte om denna frågan hör hit men jag prövar ändå.

Nu är det såhär att jag har en bränd version av windows vista och en äkta nyckel som följde med min bärbara dator. Men har förtillfället Windows XP på den bärbara. Kan jag installera vista på min stationära, trotts att cd skivan är bränd och sedan fylla i min äkta licens?

M.V.H.
2007-11-21, 09:09
Medlem
MardyBums avatar
Språkfältet borta

Hej!

Jag har dockat mitt språkfält i aktivitetsfältet, men vid omstart så ligger det alltid flytande på skrivbordet och har även en tendens att försvinna helt. Detta trots att inga inställningar ändrats. Nu när det är borta går det inte heller att ändra i inställningarna för att få språkfältet att dyka upp igen.

Någon som vet hur jag löser detta?
2007-11-21, 10:49
Bannlyst
Bootmgr

Formaterade min gamla vista installation pga av att den hade en del månader på nacken, allt gick som smort.

Men när j ag väl skulle starta datorjävlen så börjar han gnälla om"Missing BOOTMGR, press ctrl+alt+delete to restart"
Har jag i min windows cd så säger han ingenting, har följt lite guider om att man skall använda vista cd och reparera i deras intergrerade "repair-meny"..

Men inget positivt resultat överhuvud taget, den hittar inga fel med bootningen -.-

Har installerat över den gamla partionen på C:, men denna hårddisk är uppdelat i C(80gb win) samt F(170gb dump). Och när jag har läst på diverse forum på internet så verkar det som att min gamla partion på C verkar ha fått sig ett fnatt..

Någon som vet någon bra och effektiv guide för att lösa detta problem?
- Eller måste jag börja om från början? Ta bort partion C samt F och formatera bägge två, sen börja om att nyskapa partionerna?

GIVE ME MY BOOTMGR BACK MR. GATES!!
2007-11-21, 17:37
Bannlyst
hittar inte om webcam och drivrutiner till vista. vet att man ska kunna även om camen inte ska klara av vista. har en quickzoom .ska gå manuellt få ignåpng på vista.men hur:?????

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in