2013-01-24, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zorze
Ska ha pokerkväll nu på lördag, 6 pers.

Vad ska jag laga?

Finns Entrecote, kycklingfile vill bli av med några burkar krossade tomater. Vad göra på entrecote eller kycklingen ?...kan handla det som fattas.

Gillar att ha grönsaker. Svamp finns också.

Hoppas någon har nåt bra förslag.

Tipsa gärna om något tegelrött mastigt vin.Eller något gott 3l dunkvin.
Varför skall dina tomatkross utgöra huvudpunkten på ditt fina kött?
Citera
2013-01-25, 06:19
Medlem
zorzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helpantad
Varför skall dina tomatkross utgöra huvudpunkten på ditt fina kött?

Har flera burkar hemma som jag vill bli av med.Om det inte går att göra nåt med det så får det vara.
Gör numera nästan aldrig något med pasta där jag förut hade krossade tomater som grund till pastasåsen.

Fick en ide om att göra ugnsbakad oxfile i bitarIskivor,överlagrad med ost,tomatkross,vitlök,olika kryddor och blandade grönsaker..Ha ris till.
Öl/vin till det.
Citera
2013-01-25, 17:49
Medlem
zaaph1s avatar
Nån som har nåt tips på vad man kan ha till "Jordärtskockspuré med karl johan-svamp och tryffelolja"?
Tänkte mig Seranolindad oxfile men börjar tröttna på det receptet, nåt annat tips?
Citera
2013-01-25, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zaaph1
Nån som har nåt tips på vad man kan ha till "Jordärtskockspuré med karl johan-svamp och tryffelolja"?
Tänkte mig Seranolindad oxfile men börjar tröttna på det receptet, nåt annat tips?

Gör någon fin rulle på fläsk. Googla panchetta så hittar du nog något fint. Det är himla bra mat
Citera
2013-01-25, 18:11
Medlem
zaaph1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersArsenik
Gör någon fin rulle på fläsk. Googla panchetta så hittar du nog något fint. Det är himla bra mat
Tack! Någon passande sås eller räcker det med puren? Blev lite intresserad av Balsamicosås när jag googlade runt
Citera
2013-01-25, 18:16
Medlem
Citat:
Tack! Någon passande sås eller räcker det med puren? Blev lite intresserad av Balsamicosås när jag googlade runt

Jag skulle nog göra någon typ av vinägrett till, kanske med rostade nötter, och kapris

Jag tycker det är lite svårt med sås när man har puréer, det kan bli lite tårta på tårta.
Citera
2013-01-25, 18:19
Medlem
zaaph1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersArsenik
Jag skulle nog göra någon typ av vinägrett till, kanske med rostade nötter, och kapris

Jag tycker det är lite svårt med sås när man har puréer, det kan bli lite tårta på tårta.
Lät förjävla gott med rostade nötter och kapris... Får kolla upp det Jo, får testa mig fram helt enkelt
Citera
2013-01-25, 20:23
Medlem
christerys avatar
Citat:

ingen aning, men du börjar inte från samma håll som jag. jag utgår inte ifrån tillbehören.

Funderat på en lammytterfile (piffa med timjan, Eller en frisk gremolata med rivet citronskal, hackad vitlök) eller nåt.

Drastiskt: Dra ner det du har i en soppa och ha räkor+citron till. fan vet, du bygger huset från fel håll. Man börjar inte med gräsmattan och entren, utan grunden.

men jag är förvirrad, gör du alltid så?
Citera
2013-01-25, 20:26
Medlem
zaaph1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av christery
ingen aning, men du börjar inte från samma håll som jag. jag utgår inte ifrån tillbehören.

Funderat på en lammytterfile (piffa med timjan, Eller en frisk gremolata med rivet citronskal, hackad vitlök) eller nåt.

Drastiskt: Dra ner det du har i en soppa och ha räkor+citron till. fan vet, du bygger huset från fel håll. Man börjar inte med gräsmattan och entren, utan grunden.

men jag är förvirrad, gör du alltid så?
Hehe nej, hittade ett recept på den där purén och det visade sig att jag hade allt som behövs för att laga den hemma sen lät det ju så jävla gott också..
Tvärr så är det något med lamm som jag inte klarar av, är inte skinkig med mat på nåt sätt men jag kan fan inte äta lamm...

Funderar på att bara laga nåt fint kött och ha till, och hoppas att purén lägger grunden för att det ska bli lyckat ändå
Citera
2013-01-25, 20:52
Medlem
GrimFausts avatar
Det ska bli lite tortillas i helgen. Någon som har tips på nån röra man kan ha som tillbehör i dem? Tänker mig något friskt, syrligt gärna med någon trevlig frukt, lime och koriander.
Citera
2013-01-25, 22:46
Medlem
Red-Pandas avatar
Någon som har något bra recept på renkalv? Hittade ett paket i frysen men har aldrig lagat det förut.
Citera
2013-01-25, 22:47
Medlem
-supermans avatar
Är detta säkert då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in