2023-04-22, 22:10
Moderator
Psilosophers avatar
Tråd [Hur viktig är en tripsitter för ens första gång?] infogad
/Moderator
Citera
2023-04-22, 22:10
Medlem
Cannabitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huvudstadenn
Om man känner att man behöver en tripsitter eller bensodiazepiner för att döda trippen första gången kanske man ska tänka om. Hallucinogener är inte för er

Så du skulle säga att man inte behöver en tripsitter? För då blir det ju enkelt för mig

Att inte behöva tripsitter var det jag ville höra, men ville kolla vad flashback hade att säga om saken innan jag kör.
Citera
2023-04-22, 22:14
Medlem
Vitman-33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cannabitch
Frågan är väl om jag kommer vara nykter nog för att i så fall få i mig benzon..
Ja det är det jag menar. Men det är säkrare och kommer kännas tryggare om du vet att du kan avbryta än att inte kunna det. Skulle inte rekomendera själv utan det tillgängligt.
Citera
2023-07-06, 23:31
Medlem
LSD och Ritalin? Och andra nybörjarfrågor.

Hej. Innan jag ställer mina nybörjarfrågor, vill jag vara tydlig med att moderatorn gärna får ta bort tråden och hänvisa mig till en redan existerande med samma ämne, om den finns.

Jag står inför möjligheten att för första gången i livet testa LSD, vid 33 års ålder. Det kommer att ske med en partner som jag har tripsuttit åt, som jag känner sen snart ett år tillbaka, från samma karta som han har använt, så risken att det skulle vara något annat än LSD är obefintlig. Han har sagt att vi kan göra det hemma hos mig där jag känner mig trygg. Han blir min tripsitter och håller sig nykter. Jag är oerhört nyfiken och känner mig mentalt redo för det, men har några frågetecken kring det hela.

Den första frågan sammanfaller med trådens titel. Jag har ADHD och tar 10 milligram korttidsverkande Ritalin på morgonen för att hålla fokus under dagen, 20 milligram vid behov. Inför dagen då jag ska ta min första dos LSD, hur länge innan dess ska jag undvika min ADHD- medicin? En vecka, eller mer?

Och vad är en vettig första dos att ta om man är 170 cm lång och väger ca. 95 kg? Tränar yoga, äter växtbaserat, promenerar regelbundet. Har inga hälsoproblem, varken ärftliga eller åsamkade, som besvärar mig. Min partner har sagt 120 mikrogram, Psyched Substance på Youtube har sagt 50 mikrogram. Det är en jäkla skillnad. Förstår att det är upp till mig i slutändan, men om någon med liknande fysik har ett hum om vad som kan vara en bra idé, är jag öppen för förslag.

Är det viktigt att ha en intention med sin första tripp, eller är det för ambitiöst? Har hört att det är vanligt att man mest tar in och förundras över de psykoaktiva effekterna, och inte hinner med några djupa, inre funderingar. Oavsett i vilket fall, har jag en intention med trippen där jag vill finna inre visdomar och sätta ihop pusselbitar som jag redan har för att förstå mig själv bättre, och har bullat upp med favoritmusik och animerade filmer som kan underhålla mig om jag skulle fastna i det istället.

Jag är en utpräglad nattmänniska. Är det en bra idé för just mig att ha min första tripp sent på kvällen/ natten innan solen går ner? Än en gång, upp till mig.

Värt att nämna är att jag har hallucinerat på milt te gjort på psykoaktiva svampar, och vid ett sällsynt tillfälle även på marijuana. Båda gångerna var jag klartänkt och mest fascinerad av det jag såg. Så helt obekant är jag inte inför psykoaktiva substanser. Men har förstått att LSD är en helt annan liga.

Dela gärna med er av erfarenheter, tankar och frågor om ni har några.
Senast redigerad av NbFeline667 2023-07-06 kl. 23:40.
Citera
2023-07-07, 08:25
Medlem
tnems avatar
När jag kört lsd så har jag ätit frukost och fixat det jag behöver för dagen, dvs 1-2 h efter jag stigit upp så tar jag lappen. Då hinner du med hela trippen, reflektera och sedan kunna sova ungefär i din vanliga dygnsrytm.
Så om du är morgonmänniska eller kvällsmänniska spelar ingen roll.

Ett tips är att se till att ha fixat något lättare att äta under trippen, som frukt. Om du har melon så skär du upp den innan du börjar trippen så det bara är att plocka fram från kylskåpet.

Lika så se till att ha någ lättsmält i kylen att äta när du kommer ner från trippen, jag har kört typ potatissallad och rostbiff, men du kan säkert hitta på något liknande växtbaserat.

Jag vet inte hur det är med ritalin, men amfetamin är ute ur kroppen på typ 3 dagar. Så en hel vecka borde inte behövas tänker jag.
Senast redigerad av tnem 2023-07-07 kl. 08:29.
Citera
2023-07-07, 10:57
Medlem
Fummys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NbFeline667

Den första frågan sammanfaller med trådens titel. Jag har ADHD och tar 10 milligram korttidsverkande Ritalin på morgonen för att hålla fokus under dagen, 20 milligram vid behov. Inför dagen då jag ska ta min första dos LSD, hur länge innan dess ska jag undvika min ADHD- medicin? En vecka, eller mer?

Om du inte vill vara påverkad av ritalin samtidigt så tar du inte det under den dagen
Allt annat är bara konstigt då du inte är påverkad.
Citera
2023-07-07, 11:41
Moderator
Psilosophers avatar
Tråd infogad
/Moderator
Citera
2023-07-07, 11:46
Bannlyst
Citat:
Hej. Innan jag ställer mina nybörjarfrågor, vill jag vara tydlig med att moderatorn gärna får ta bort tråden och hänvisa mig till en redan existerande med samma ämne, om den finns.

Jag står inför möjligheten att för första gången i livet testa LSD, vid 33 års ålder. Det kommer att ske med en partner som jag har tripsuttit åt, som jag känner sen snart ett år tillbaka, från samma karta som han har använt, så risken att det skulle vara något annat än LSD är obefintlig. Han har sagt att vi kan göra det hemma hos mig där jag känner mig trygg. Han blir min tripsitter och håller sig nykter. Jag är oerhört nyfiken och känner mig mentalt redo för det, men har några frågetecken kring det hela.

Och vad är en vettig första dos att ta om man är 170 cm lång och väger ca. 95 kg? Tränar yoga, äter växtbaserat, promenerar regelbundet. Har inga hälsoproblem, varken ärftliga eller åsamkade, som besvärar mig. Min partner har sagt 120 mikrogram, Psyched Substance på Youtube har sagt 50 mikrogram. Det är en jäkla skillnad. Förstår att det är upp till mig i slutändan, men om någon med liknande fysik har ett hum om vad som kan vara en bra idé, är jag öppen för förslag.

Är det viktigt att ha en intention med sin första tripp, eller är det för ambitiöst? Har hört att det är vanligt att man mest tar in och förundras över de psykoaktiva effekterna, och inte hinner med några djupa, inre funderingar. Oavsett i vilket fall, har jag en intention med trippen där jag vill finna inre visdomar och sätta ihop pusselbitar som jag redan har för att förstå mig själv bättre, och har bullat upp med favoritmusik och animerade filmer som kan underhålla mig om jag skulle fastna i det istället.

Jag är en utpräglad nattmänniska. Är det en bra idé för just mig att ha min första tripp sent på kvällen/ natten innan solen går ner? Än en gång, upp till mig.

Värt att nämna är att jag har hallucinerat på milt te gjort på psykoaktiva svampar, och vid ett sällsynt tillfälle även på marijuana. Båda gångerna var jag klartänkt och mest fascinerad av det jag såg. Så helt obekant är jag inte inför psykoaktiva substanser. Men har förstått att LSD är en helt annan liga.

Dela gärna med er av erfarenheter, tankar och frågor om ni har några.

Ok nu kommer mina nybörjarfrågor. Vad menar du med möjligheten? Kommer det hjälpa dig att inta detta på något vis. Är det farligt/skadligt att inta detta? biverkningar mm? Alltså du vill ju inte ha mina kommentarer misstänker jag men hur kan man se på det dom en möjöighet att ta en drog? Jag fattar inte. Men hoppas det blir bra för dig. Uppdatera gärna med vad du upplevde efteråt.
Citera
2023-07-07, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baaaartil
Ok nu kommer mina nybörjarfrågor. Vad menar du med möjligheten? Kommer det hjälpa dig att inta detta på något vis. Är det farligt/skadligt att inta detta? biverkningar mm? Alltså du vill ju inte ha mina kommentarer misstänker jag men hur kan man se på det dom en möjöighet att ta en drog? Jag fattar inte. Men hoppas det blir bra för dig. Uppdatera gärna med vad du upplevde efteråt.

Hej. Jag förstår din undran eftersom det finns uppenbara risker med det här. Man ska inte ta LSD om man har psykisk ohälsa inom familjen, har PTSD, är bipolär eller liknande. Och jag har redan tänkt på allt det här. Ingen i min familj har några psykiska sjukdomar och jag har själv gått i neuropsykiatrisk utredning, där sådana diagnoser borde ha hittats, utan att de hittade några. Att jag kategoriserar en LSD-tripp som en möjlighet är min egen optimistiska tolkning, men i slutändan är det ett val som jag gör. Varför? För att jag behöver det, av personliga anledningar. Jag är säker på att det skulle vara ett effektivt verktyg för mig att hitta och förstärka en slags inre trygghet som jag vet finns där, och ta den med mig ut i verkliga livet till vardags efter trippen.
Min plan är att skriva en tripprapport här på forumet när jag har landat efteråt. Förmodligen inom juli månad.
Citera
2023-07-07, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fummy
Om du inte vill vara påverkad av ritalin samtidigt så tar du inte det under den dagen
Allt annat är bara konstigt då du inte är påverkad.

Precis, det hade jag redan tänkt på. Alltså att inte ta medicin samma dag som jag ska trippa.
Citera
2023-07-07, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tnem
När jag kört lsd så har jag ätit frukost och fixat det jag behöver för dagen, dvs 1-2 h efter jag stigit upp så tar jag lappen. Då hinner du med hela trippen, reflektera och sedan kunna sova ungefär i din vanliga dygnsrytm.
Så om du är morgonmänniska eller kvällsmänniska spelar ingen roll.

Ett tips är att se till att ha fixat något lättare att äta under trippen, som frukt. Om du har melon så skär du upp den innan du börjar trippen så det bara är att plocka fram från kylskåpet.

Lika så se till att ha någ lättsmält i kylen att äta när du kommer ner från trippen, jag har kört typ potatissallad och rostbiff, men du kan säkert hitta på något liknande växtbaserat.

Jag vet inte hur det är med ritalin, men amfetamin är ute ur kroppen på typ 3 dagar. Så en hel vecka borde inte behövas tänker jag.

Låter klokt ändå att ta lappen på morgonen, ha en dagstripp och sova på kvällen. Lär vara utmattad, och även om jag gillar att vända upp och ner på dygnet, är det bäst att följa den inre klockan. När jag tripsuttit åt min partner hade han dock svårt att somna, för att det var så mycket som pågick i huvudet, men till slut gick det och han somnade.

Frukt är en bra idé, vi hade vattenmelon och åt den även till frukost. Jag ska göra en lista över favoritfrukter och vegansk plockmat till dagen efter. Och vatten, för man blir visst törstig.

Minst tre dagar i förväg, gotcha. Då tänker jag att fem dagar utan Ritalin borde räcka innan trippen.
Citera
2023-07-07, 14:35
Medlem
Fummys avatar
Citat:

Minst tre dagar i förväg, gotcha. Då tänker jag att fem dagar utan Ritalin borde räcka innan trippen.

Hallå? Varför fattar du inte att du behöver inte vänta några dagar med vara utan din medicin, det handlar om timmar det där.
Att det finns restprodukter som kan spåras vid provtagningar är något helt annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in