2022-10-31, 23:46
Moderator
kvm3s avatar
Tråden mega dos toppis första gången? infogad.

/Mod
Citera
2022-10-31, 23:46
Medlem
OneTaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foliekavaj
Jag vet inte om det finns så mycket förstånd att förstöra här så det är väl bara att köra på.
va menar du?
Citera
2022-11-01, 01:04
Medlem
Tankiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OneTap
tja ja fick tag på några toppisar förut o tänkte prova imorron. o ja har aldrig provat nåt psykedeliskt förut utan bara lite koks när ja va full en gång. men hade tänkt köra hårt o dra i mig typ 80 svampar eller nåt o verkligen uppleva nåt stort. va tror ni om idén? e de stor risk att de går dåligt eller e de bara o köra på?
Ha med en polare som kan lite om svamp, och be denne trippsitta åt dig så ska du se att allt går finfint
Citera
2022-11-01, 23:44
Medlem
victorycaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OneTap
tja ja fick tag på några toppisar förut o tänkte prova imorron. o ja har aldrig provat nåt psykedeliskt förut utan bara lite koks när ja va full en gång. men hade tänkt köra hårt o dra i mig typ 80 svampar eller nåt o verkligen uppleva nåt stort. va tror ni om idén? e de stor risk att de går dåligt eller e de bara o köra på?

Vad jag har hört om stora förstadoser så är det både positivt och negativt. En person jag lyssnade på sa att han ficl en sån extrem upplevelse som troligtvis inte går att återskapa genom vanlig upptrappning (på grund av medvetenhet av vad som är tripp eller ej). Han beskrev hur månader passerade på minuter i hans egodöd. Svårt att veta vad som var verklighet eller inte.

Uppleva att verkligheten inte existerar utan att det är en av oändligt möjliga, så ens individs existens spelar ingen roll. Han beskrev att han skulle nog tagit livet av sig under trippen om medel fanns tillgängliga och om han inte hade en sitter.

Men han var så extremt glad att han gjorde detta och förändrade hur han ser på livet och universum för evigt.

Här talar vi 10+ gram.

Utöver detta kunde han "se i 4D", hörde röster av personer som inte fanns i rummet, och tvivlade i allmänhet på vem han är och vad han gör.

Så var försiktig när du gör det. Se till att du har en sitter och åtgärder att bevisa för digsjälv vad som är verklighet och vad som är en dröm.
Citera
2023-04-22, 21:42
Medlem
Cannabitchs avatar
Hur viktig är en tripsitter för ens första gång?

Hej Flashback.

I flera år har jag velat testa psykedeliska svampar. Det finns en hel del anledningar men den främsta skulle jag säga är ego-döden. Jag använder cannabis i perioder (har ett uppehåll just nu) och testat ecstasy 2 gånger relativt nyligen. Tar emellertid SSRI-preparat vilket minskat ecstacyruset, men har ändå känt mig bekväm i den känslan. Nu ligger det 5g torkad och mald svamp i frysen, så har alla förutsättningar att för en gångs skull slå slag i saken.

Så nu till anledningen till tråden: jag har ingen som helst möjlighet till en tripsitter. Jag har inga vänner då mina tillitsproblem är utom denna värld. Medan det är något jag kontinuerligt jobbar på med psykolog är det en väldigt lång process, dessutom tänker jag att trippen i sig kan ge mig insikter om just tillitsproblemen.

Är risken för en dålig tripp större utan tripsitter?
Har någon erfarenheter av att trippa på svamp ensam för första gången?

Allmänna tips och råd är också uppskattade!
Citera
2023-04-22, 21:45
Medlem
Vitman-33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cannabitch
Hej Flashback.

I flera år har jag velat testa psykedeliska svampar. Det finns en hel del anledningar men den främsta skulle jag säga är ego-döden. Jag använder cannabis i perioder (har ett uppehåll just nu) och testat ecstasy 2 gånger relativt nyligen. Tar emellertid SSRI-preparat vilket minskat ecstacyruset, men har ändå känt mig bekväm i den känslan. Nu ligger det 5g torkad och mald svamp i frysen, så har alla förutsättningar att för en gångs skull slå slag i saken.

Så nu till anledningen till tråden: jag har ingen som helst möjlighet till en tripsitter. Jag har inga vänner då mina tillitsproblem är utom denna värld. Medan det är något jag kontinuerligt jobbar på med psykolog är det en väldigt lång process, dessutom tänker jag att trippen i sig kan ge mig insikter om just tillitsproblemen.

Är risken för en dålig tripp större utan tripsitter?
Har någon erfarenheter av att trippa på svamp ensam för första gången?

Allmänna tips och råd är också uppskattade!
Hej, jo det går utan tripsitter men tänk då på att ha tex någon form av benzodiazepin tillgänglig, på så vis kan du snabbt avbryta ruset om du känner att det behövs.

Tror du lade tråden i fel forumsdel, svamp är ingen centralstimulant det är du medveten om?
Senast redigerad av Vitman-33 2023-04-22 kl. 21:51.
Citera
2023-04-22, 21:50
Medlem
Cannabitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vitman-33
Hej, jo det går utan tripsitter men tänk då på att ha tex någon form av benzodiazepin tillgänglig på så vis kan du snabbt avbryta ruset om du känner att det behövs.

Tack för svar kompis, det uppskattas.

"Avbryts" svampruset med benzo eller förändras bara karaktären?
Får man karaktäristiskt benzorus istället? Har faktiskt ingen bra koll på benzo så får läsa runt lite.
Citera
2023-04-22, 21:52
Medlem
Cannabitchs avatar
Citat:
Tror du lade tråden i fel forumsdel, svamp är ingen centralstimulant det är du medveten om?

Aj fan, mitt misstag.. Skaffade flashback några dagar sedan, har inte helt koll än.
Citera
2023-04-22, 21:55
Moderator
Morfar-52s avatar
Flyttar

Centralstimulantia --> Psykedeliska substanser
/Moderator
Citera
2023-04-22, 22:01
Medlem
Vitman-33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cannabitch
Tack för svar kompis, det uppskattas.

"Avbryts" svampruset med benzo eller förändras bara karaktären?
Får man karaktäristiskt benzorus istället? Har faktiskt ingen bra koll på benzo så får läsa runt lite.
Ja, det minskar drastiskt effekten av hallucigenen. Iaf dom mentala bitarna. Jag har varit tripsitter där jag var tvungen att ingripa. Men då var det stora mängder av någon svamp analog, för stora. 3 meo dmt nånting, sjuk hallucinogen och det kan vara bra att ha om du känner för att sova men det går oftast bra och är rätt sjukt, men det är alltid bra att ha tillgänglig om det skulle bli helknas.

Du borde läsa på om hallucinogener, 5g är en bra dos om man vill komma in djupt men det klassas som en hög dos, men en låg dos kan göra det meningslöst. Så 5g och nån benzo för att avbryta om du känner för det.
Senast redigerad av Vitman-33 2023-04-22 kl. 22:04.
Citera
2023-04-22, 22:03
Medlem
Om man känner att man behöver en tripsitter eller bensodiazepiner för att döda trippen första gången kanske man ska tänka om. Hallucinogener är inte för er
Citera
2023-04-22, 22:07
Medlem
Cannabitchs avatar
Citat:
Ja, det minskar drastiskt effekten av hallucigenen. Iaf dom mentala bitarna. Jag har varit tripsitter där jag var tvungen att ingripa. Men då var det stora mängder av någon svamp analog, för stora. 3 meo dmt nånting, sjuk hallucinogen och det kan vara bra att ha om du känner för att sova men det går oftast bra och är rätt sjukt, men det är alltid bra att ha tillgänglig om det skulle bli helknas.

Du borde läsa på om hallucinogener, 5g är en bra dos om man vill komma in djupt men det klassas som en hög dos, men en låg dos kan göra det meningslöst. Så 5g och nån benzo för att avbryta om du känner för det.

Frågan är väl om jag kommer vara nykter nog för att i så fall få i mig benzon..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in