2012-01-08, 06:01
Medlem
Signaturums avatar
Godmorgon, Flashback!
Ska inom en snar framtid testa 4-ho-met (min första hallucinogen), och innan själva trippen så hade jag tänkt att ta en springrunda för att få den där härliga kicken av endorfiner.
Då till min fråga:
Är det smart att ha tränat strax innan en tripp med tanke på fysisk trötthet, eller är det bara att köra på?
Tack på förhand.
Citera
2012-01-08, 06:15
Medlem
Turkfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Signaturum
Godmorgon, Flashback!
Ska inom en snar framtid testa 4-ho-met (min första hallucinogen), och innan själva trippen så hade jag tänkt att ta en springrunda för att få den där härliga kicken av endorfiner.
Då till min fråga:
Är det smart att ha tränat strax innan en tripp med tanke på fysisk trötthet, eller är det bara att köra på?
Tack på förhand.

Fysisk trötthet borde inte vara ett problem om du inte kör alltför hårt, tror tvärtom att du kan känna dig mer "at peace". Mår du bra av ett träningspass, så tycker jag att du ska köra på, då du kommer att utöka dina känslor under trippen.

Lycka till!
Citera
2012-01-13, 20:33
Medlem
deyys avatar
Ska trippa för första gången imorgon. Är lite orolig över att jag skulle snea men tänker jag efter varför jag är orolig så kan jag inte komma fram till någonting. Är nog bara lite spänd över att trippa för första gången.

Borde väl vara lugnt ändå,känns bara som att jag kommer stressa upp mig lite smått när jag väntar på effekterna. Om jag nu mot all förmodan skulle snea,hjälper benso något mot det?
Hade tänkt ta cirka 2gram cubensis,är det en bra mängd att ta för första gången?
Senast redigerad av deyy 2012-01-13 kl. 20:35.
Citera
2012-01-13, 20:39
Medlem
topsids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deyy
Ska trippa för första gången imorgon. Är lite orolig över att jag skulle snea men tänker jag efter varför jag är orolig så kan jag inte komma fram till någonting. Är nog bara lite spänd över att trippa för första gången.

Borde väl vara lugnt ändå,känns bara som att jag kommer stressa upp mig lite smått när jag väntar på effekterna. Om jag nu mot all förmodan skulle snea,hjälper benso något mot det?
Hade tänkt ta cirka 2gram cubensis,är det en bra mängd att ta för första gången?
Benso dödar trippen, det är bättre att du övertygar dig själv med att det inte är något farligt och att du kommer landa. Det kommer gå fint ska du se! Att känna lite obehag är inget att vara rädd för, tror alla är pirriga inför första trippen.
Citera
2012-01-13, 20:40
Medlem
CristDaFists avatar
Citat:

Normalt att vara spänd inför trippar. Bara att tänka positivt.

2g är en bra nybörjardos ja.
Benso dödar trippar så ta det inte, helst inte ens om du är obekväm i trippstadiet heller för det går alltid att vända på steken.
Citera
2012-01-13, 20:44
Medlem
deyys avatar
Tack topsid och Cristdafist,detta lugnade ner mig bra mycket. Var lite orolig över att minsta obehag kunde göra att man sneade.

Har med mig benso ändå,känns bara som en säkerhet.Har läst lite om olika nivåer man kan uppnå och hur man graderar dom. Vilken nivå tror ni man kan nå på ~2g?
Citera
2012-01-13, 20:51
Medlem
topsids avatar
Citat:
Tack topsid och Cristdafist,detta lugnade ner mig bra mycket. Var lite orolig över att minsta obehag kunde göra att man sneade.

Har med mig benso ändå,känns bara som en säkerhet.Har läst lite om olika nivåer man kan uppnå och hur man graderar dom. Vilken nivå tror ni man kan nå på ~2g?
Det är individuellt hur långt man kommer, men jag ser det som totalt bortkastad svamp att käka mindre än 2g. Det är en perfekt nybörjardos som jag inte skulle dra mig för att rekommendera till någon som är hyfsat stabil, dvs inte psykotisk eller liknande.
Citera
2012-01-16, 22:23
Medlem
deyys avatar
Kan ju uppdatera med att det gick utmärkt och ska ta en högre dos tills nästa helg.
Var bra mycket lättare att styra bort tankarna än vad jag trodde så var inte ens i närheten på att gå snett.
Citera
2012-01-16, 23:36
Medlem
topsids avatar
Citat:
Kan ju uppdatera med att det gick utmärkt och ska ta en högre dos tills nästa helg.
Var bra mycket lättare att styra bort tankarna än vad jag trodde så var inte ens i närheten på att gå snett.
Good for you!
Få inte hybris nu bara, öka dosen om du vill men fortsätt tänka på set och setting!
Citera
2012-02-16, 14:03
Medlem
Roobiins avatar
Väntar på en beställning på MXE och Morning Glory Seeds (LSA). Har aldrig tagit Hallucinogena förr men det ska bli väldigt intressant att prova!
Citera
2012-02-22, 01:29
Medlem
Tjena!

Ska ta för första gången ta något hallucin " Testat salvia 20x bara"

Jag har 2gram torkat Psilocybe cubensis Colombian och tänkte ta det nästa vecka.
Så min fråga är.. Blir 2gram för mycket?
70 kg
197cm
22år

Ska göra te på det me. Ska man skära ner dom och låta det "skjyda" -stavning- i runt 20 min?
Citera
2012-02-22, 02:17
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zardox
Tjena!

Ska ta för första gången ta något hallucin " Testat salvia 20x bara"

Jag har 2gram torkat Psilocybe cubensis Colombian och tänkte ta det nästa vecka.
Så min fråga är.. Blir 2gram för mycket?
70 kg
197cm
22år

Ska göra te på det me. Ska man skära ner dom och låta det "skjyda" -stavning- i runt 20 min?
Två gram är en rimlig förstagångsdos, om du vill få tydliga effekter utan att "försvinna totalt". Att låta det sjuda i tjugo minuter går alldeles utmärkt; ta gärna även en vanlig tepåse i vattnet de sista minuterna om du vill få en mildare smak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in