2020-08-08, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tripportreat
Det låter bra, då tror jag det är rätt lugnt att köra på.

Ja, frukt och juice och sånt som känns fräscht brukar gå ner rätt enkelt. Att få i sig lite enklare saker under trippen är bra för lite extra energi.

Ja, om du känner dig tillräckligt med för att kunna navigera så går det såklart bra att ta en promenad med vovven. Det kan till och med vara rätt trevligt om man befinner sig i skogen och inte behöver oroa sig för att stöta på nån oönskad person. Känn efter ordentligt så du är tillräckligt klar i knoppen så du inte irrar bort dig bara.

//Tripportreat

Okej. Låter som att de bara är att köra på när jag har huset för mig själv! Tack för svar
Citera
2020-09-28, 09:20
Medlem
papperskulas avatar
Hur avbryter man en tripp effektivast ? Läste att quetiapine funkar för LSD, funkar det även för toppisar ? Hur mkt ska man ta och hur snabbt avbryts den?
Citera
2020-12-08, 20:36
Medlem
likabarnlekaballs avatar
LSD set and setting tips

Godkväll. Tänkte införskaffa mig LSD och undrar hur jag förbereder mig på bästa sätt? Vad ska jag tänka på innan och efter? Vad brukar ni göra under en tripp? Musik och en mysig stämning? Vad har jag att förvänta mig? Räcker 150ug eller bör jag ta 200ug?
Citera
2020-12-08, 20:45
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av likabarnlekaball
Godkväll. Tänkte införskaffa mig LSD och undrar hur jag förbereder mig på bästa sätt? Vad ska jag tänka på innan och efter? Vad brukar ni göra under en tripp? Musik och en mysig stämning? Vad har jag att förvänta mig? Räcker 150ug eller bör jag ta 200ug?

Skulle inte rekommendera LSD innan du har erfarenhet av svamp eller ayahuasca men om du ska envisas:

1. Ta 250ug (rekommenderad terapidos, tar du mindre kommer du möjligtvis hamna i limbo där du bara ser lite skit utan att tränga igenom).

2. Se till att vara ledig hela dagen efter plus gärna en dag till för att integrera. Ät ordentligt två timmar innan, inte massor utan en lätt men bastant måltid.

3. Börja inte för sent, helst innan klockan 17.00.

4. Sitt på golvet första timmen. Du kan ha en kudde eller yogamatta eller något om det är hårt men skippa soffan och ge fan i att sitta framför datorn, det kommer inte att hjälpa alls med den psykologiska krisen du genomgår den första timmen. Du har jättemycket tid till det senare.

5. Andas lite djupare än vanligt, typ 10% mer per andetag.
Citera
2020-12-08, 20:46
Medlem
StenSaxPungs avatar
Det skadar ju inte att fråga här men.. Låter kanske lite trist men det absolut bästa är nog att googla dig fram. Sen när du fått dig en lite klarare bild det hela kan du fråga dig fram kring detaljer.

Googla Magiskamolekyler
Citera
2020-12-08, 20:55
Medlem
likabarnlekaballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Skulle inte rekommendera LSD innan du har erfarenhet av svamp eller ayahuasca men om du ska envisas:

1. Ta 250ug (rekommenderad terapidos, tar du mindre kommer du möjligtvis hamna i limbo där du bara ser lite skit utan att tränga igenom).

2. Se till att vara ledig hela dagen efter plus gärna en dag till för att integrera. Ät ordentligt två timmar innan, inte massor utan en lätt men bastant måltid.

3. Börja inte för sent, helst innan klockan 17.00.

4. Sitt på golvet första timmen. Du kan ha en kudde eller yogamatta eller något om det är hårt men skippa soffan och ge fan i att sitta framför datorn, det kommer inte att hjälpa alls med den psykologiska krisen du genomgår den första timmen. Du har jättemycket tid till det senare.

5. Andas lite djupare än vanligt, typ 10% mer per andetag.

Tack för detaljerade och utförliga svar! Ska köra på 250ug då för tränga igenom vill jag! Någon dator vill jag inte sitta framför utan vill få ut mycket av trippen. Ayahuasca före LSD alltså? Kommer lätt inta ayahuasca också någon gång i framtiden men trodde att det var den absolut potenta pyskadeliska? Vill göra detta i amazonas så tänkte börja med LSD och svamp här i Sverige. Ska ta med mig allt du skrivit tills det är dags.

Citat:
Ursprungligen postat av StenSaxPung
Det skadar ju inte att fråga här men.. Låter kanske lite trist men det absolut bästa är nog att googla dig fram. Sen när du fått dig en lite klarare bild det hela kan du fråga dig fram kring detaljer.

Googla Magiskamolekyler

Ska göra det också. Tror inte att trippen kommer bli av före jul utan efter så kommer förbereda mig till max.
Citera
2020-12-08, 21:01
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Tack för detaljerade och utförliga svar! Ska köra på 250ug då för tränga igenom vill jag! Någon dator vill jag inte sitta framför utan vill få ut mycket av trippen. Ayahuasca före LSD alltså? Kommer lätt inta ayahuasca också någon gång i framtiden men trodde att det var den absolut potenta pyskadeliska? Vill göra detta i amazonas så tänkte börja med LSD och svamp här i Sverige. Ska ta med mig allt du skrivit tills det är dags.

Problemet är inte bara att LSD verkar betydligt längre utan att det inte öppnar alla dörrar som svamp och ayahuasca gör så det är ex. bara 75% som får spirituella upplevelser av LSD öht och min erfarenhet är att de som börjar med LSD generellt har en betydligt ytligare relation till psykedelia än de som börjar med ex. svamp. Sen är LSD lite mer lömsk också, det ger en ofta ingivelsen att egot har kontroll när det inte har det, typ som med cannabis vilket kan få en att göra dumma saker under påverkan.
Citera
2020-12-08, 21:11
Medlem
likabarnlekaballs avatar
Citat:
Problemet är inte bara att LSD verkar betydligt längre utan att det inte öppnar alla dörrar som svamp och ayahuasca gör så det är ex. bara 75% som får spirituella upplevelser av LSD öht och min erfarenhet är att de som börjar med LSD generellt har en betydligt ytligare relation till psykedelia än de som börjar med ex. svamp. Sen är LSD lite mer lömsk också, det ger en ofta ingivelsen att egot har kontroll när det inte har det, typ som med cannabis vilket kan få en att göra dumma saker under påverkan.

Hm okej. Tack för dina svar du verkar erfaren. Kanske blir en svamp tripp före LSD då. Allt ska ändå testas nån gång Vill verkligen att det ska bli spirituellt och inte bara att man ser massa färger som jag läst att många gör. Men man kan väl uppnå en ego död även på LSD? Inget jag vill uppleva första gången då. Hur länge sitter en LSD tripp i?
Citera
2020-12-08, 21:36
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Men man kan väl uppnå en ego död även på LSD? Inget jag vill uppleva första gången då. Hur länge sitter en LSD tripp i?

Ja men det är betydligt lättare när man testat något annat innan. Varje substans öppnar vissa dörrar och sen lär man sig öppna dem lättare i framtiden på andra substanser eller även helt utan. Jag testade ex. DMT innan jag testade riktiga doser LSD så jag visste hur jag skulle vrida på spakarna men jag hade antagligen inte gjort det annars.

På 250ug får du räkna med minst 10 timmar tripp och sen minst 10 timmar eftereffekter. Ofta kan man sova ungefär 12 timmar efter intag men det skiftar mellan olika personer. Det kan dock bli att du får vara vaken i 24 timmar om du har något undanstoppat trauma eller dylikt.
Citera
2020-12-08, 21:41
Medlem
likabarnlekaballs avatar
Citat:
Ja men det är betydligt lättare när man testat något annat innan. Varje substans öppnar vissa dörrar och sen lär man sig öppna dem lättare i framtiden på andra substanser eller även helt utan. Jag testade ex. DMT innan jag testade riktiga doser LSD så jag visste hur jag skulle vrida på spakarna men jag hade antagligen inte gjort det annars.

På 250ug får du räkna med minst 10 timmar tripp och sen minst 10 timmar eftereffekter. Ofta kan man sova ungefär 12 timmar efter intag men det skiftar mellan olika personer. Det kan dock bli att du får vara vaken i 24 timmar om du har något undanstoppat trauma eller dylikt.

Tack för svaren återigen! Såg nu att det fanns en första trippen tråd och även en hel LSD tråd. Letade fan innan trodde jag.. Så var lite dumt att öppna en ny tråd. Inte så van med flashback. Men ska läsa igenom dom trådarna också.

20 timmar lät saftigt men inget som skrämmer. Tycker du man borde skippa nikotin dagen man ska trippa? Vettefan om jag skulle klara det, är snusberoende. Är det dumt att dra ett gympass den dagen eller spelar det ingen roll?
Citera
2020-12-08, 21:44
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
20 timmar lät saftigt men inget som skrämmer. Tycker du man borde skippa nikotin dagen man ska trippa? Vettefan om jag skulle klara det, är snusberoende. Är det dumt att dra ett gympass den dagen eller spelar det ingen roll?

Ingen aning. Jag rekommenderar dock att du skippar alkohol minst 24 timmar innan och skippa fluffigt bröd med mycket jäst och sånt samt ost och mjölkprodukter dagen du ska trippa, kanske även dagen innan om du inte är rädd för att må illa. Det där att lägga svamp på pizza är en n00bgrej som jag la ner första gången jag testade det.
Senast redigerad av Melange5738 2020-12-08 kl. 21:46.
Citera
2020-12-08, 21:45
Medlem
HeyHumphreys avatar
Citat:
En ca 3h lång välplanerad playlist... iallafall när du nu bekantar dig med upplevelsen Det bästa är folkmusik, alltså äkta toner...(inget kommersiellt skräp)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in