2011-02-19, 14:25
Medlem
glastubens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballfager
Hur viktigt är det här med att ha städat för rätt "setting" vid LSD-intag som ofta brukar påpekas? Vetefan om jag orkar röja min soptipp till rum, undrar om det verkligen stör så mycket.
du kommer knappast att bittert ångra dig om du inte städar, så så viktigt är det inte.

men om du orkar städa så kommer det garanterat löna sig sen när du har ett helt golv att simma omkring på...... så det är nog värt besväret
Citera
2011-02-19, 23:50
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballfager
Hur viktigt är det här med att ha städat för rätt "setting" vid LSD-intag som ofta brukar påpekas? Vetefan om jag orkar röja min soptipp till rum, undrar om det verkligen stör så mycket.
Jag själv tycker alltid bäst om att städa ordentligt innan varje tripp, men om du känner dig bekväm i din lägenhet även när den är ostädad så lär det inte förstöra trippen för dig. Det handlar mer om att du ska känna dig säker i din miljö än att du ska ha det kliniskt rent runtomkring dig.
Citera
2011-02-22, 17:25
Medlem
hur är de dagen efter? ångest? eller har de bara försvunnit? ja e inne på att prova en tripp! men ah vet inte så mkt om de så informationen från dig Hicka är bra =)
Citera
2011-02-22, 21:31
Medlem
lesnejtass avatar
Så...har (äntligen) kommit i kontakt med någon som kan få fram LSD. Så jag och en kompis ska sitta hemma hos mig med en tredje som kommer att vara nykter. Min fråga är då, eftersom att det är första gången, ska vi köpa 2lappar var och köra på det eller räcker det med en var?
Citera
2011-02-23, 00:42
Medlem
glastubens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lesnejtas
Så...har (äntligen) kommit i kontakt med någon som kan få fram LSD. Så jag och en kompis ska sitta hemma hos mig med en tredje som kommer att vara nykter. Min fråga är då, eftersom att det är första gången, ska vi köpa 2lappar var och köra på det eller räcker det med en var?
för guds skull MAX en var!
Citera
2011-02-23, 21:14
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lesnejtas
Kör en lapp var, det kommer att räcka.
Citera
2011-02-25, 00:57
Medlem
Jag kommer snart att åka till Amsterdam i sex dagar, är svamp något att prova för första gången då? Eller är trippen för stor för en sex-dagars resa?
Citera
2011-03-10, 19:17
Medlem
Bockstensmannens avatar
Har en liten fråga till erfarna trippare som jag tänkte att jag skulle lägga här även om den kanske är OT då jag inte vill starta en ny tråd bara för en sådan sak. Tänkte höra om någon hade lust att ge lite synpunkter på att trippa under dagtid jämfört med kväll/natt. Har testat cubensis en gång och det var då nattetid. Eftersom jag sneade av olika orsaker (bla inte tillräckligt påläst) så har jag funderat på att ta nästa tripp under dygnets ljusa timmar om inte annat för att lätta upp stämningen lite. Å andra sidan är det ju en annan mysfaktor att göra det när det är mörkt ute och man kan ha lite skön belysning. Ni som testat att trippa både kväll och dag, gör det någon skillnad på trippens karaktär? Berätta gärna om ni trippade ensamma eller i sällskap med andra
/Bocken
Citera
2011-03-10, 20:28
Medlem
FelGuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bockstensmannen
Har en liten fråga till erfarna trippare som jag tänkte att jag skulle lägga här även om den kanske är OT då jag inte vill starta en ny tråd bara för en sådan sak. Tänkte höra om någon hade lust att ge lite synpunkter på att trippa under dagtid jämfört med kväll/natt. Har testat cubensis en gång och det var då nattetid. Eftersom jag sneade av olika orsaker (bla inte tillräckligt påläst) så har jag funderat på att ta nästa tripp under dygnets ljusa timmar om inte annat för att lätta upp stämningen lite. Å andra sidan är det ju en annan mysfaktor att göra det när det är mörkt ute och man kan ha lite skön belysning. Ni som testat att trippa både kväll och dag, gör det någon skillnad på trippens karaktär? Berätta gärna om ni trippade ensamma eller i sällskap med andra
/Bocken

Mina häftigaste trippar har varit på dagen utomhus.
En sommar hade jag kört svamp, det bästa på den trippen var när solen var på väg ner och himlen var rosa röd helt fantastiskt var det när molnen flög över himlen som drakar!

En annan gång när jag käkade toppisar direkt från marken ute på toppis fältet och himlen var helt blå, en fantastisk känsla att titta upp mot himlen!

Jag föredrar att trippa på svamp på dagen det blir oftast en ljusare och lättare tripp än om man sitter på sitt rum på natten
Citera
2011-03-13, 02:59
Medlem
Ska kanske till att ta en åktur svamp inom en kort tid. Är dock lite fundersam på hur pass mindefuckad man blir, kan salvia vara något att jämföra med, eller är det totalt annorlunda?
Citera
2011-03-13, 03:02
Medlem
topsids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rwoz
Ska kanske till att ta en åktur svamp inom en kort tid. Är dock lite fundersam på hur pass mindefuckad man blir, kan salvia vara något att jämföra med, eller är det totalt annorlunda?
Det är heeelt olika saker! Men klarar du salvia så tror jag du borde klara av svamp också. Ta det bara lugnt första gången och se till att ha bra set och setting.
Citera
2011-03-13, 03:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av topsid
Det är heeelt olika saker! Men klarar du salvia så tror jag du borde klara av svamp också. Ta det bara lugnt första gången och se till att ha bra set och setting.
Det går inte att beskriva skillnaden på ett ungefär?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in