Citat:
Ursprungligen postat av Bockstensmannen
Har en liten fråga till erfarna trippare som jag tänkte att jag skulle lägga här även om den kanske är OT då jag inte vill starta en ny tråd bara för en sådan sak. Tänkte höra om någon hade lust att ge lite synpunkter på att trippa under dagtid jämfört med kväll/natt. Har testat cubensis en gång och det var då nattetid. Eftersom jag sneade av olika orsaker (bla inte tillräckligt påläst) så har jag funderat på att ta nästa tripp under dygnets ljusa timmar om inte annat för att lätta upp stämningen lite. Å andra sidan är det ju en annan mysfaktor att göra det när det är mörkt ute och man kan ha lite skön belysning. Ni som testat att trippa både kväll och dag, gör det någon skillnad på trippens karaktär? Berätta gärna om ni trippade ensamma eller i sällskap med andra
/Bocken
Mina häftigaste trippar har varit på dagen utomhus.
En sommar hade jag kört svamp, det bästa på den trippen var när solen var på väg ner och himlen var rosa röd helt fantastiskt var det när molnen flög över himlen som drakar!
En annan gång när jag käkade toppisar direkt från marken ute på toppis fältet och himlen var helt blå, en fantastisk känsla att titta upp mot himlen!
Jag föredrar att trippa på svamp på dagen det blir oftast en ljusare och lättare tripp än om man sitter på sitt rum på natten