2016-02-05, 10:32
Medlem
shUbR3s avatar
Satt och inte kunde somna och hade piss tråkigt så bestämde mig att göra en F&Q angående LSD eftersom många vänner som ständigt frågar, så skadar ju inte att lägga upp den här också och se om nån mer erfaren har någon synpunkt.
Vissa kanske inte håller med om allt jag skriver (och jag skriver sällan dokument osv) men hoppas man kan hitta nått svar man söker om man ska ta LSD för första gången.

LSD F&Q
Senast redigerad av shUbR3 2016-02-05 kl. 10:36.
Citera
2016-02-28, 14:25
Medlem
Sho tänkte tästa LSD tror ni de en bra idé att börja med en halv lapp ?
Citera
2016-02-28, 20:23
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hypeact
Sho tänkte tästa LSD tror ni de en bra idé att börja med en halv lapp ?

Visst, alltid bra att börja lågt, känns det okej & du vill ha mera svälj den andra halvan. LSD sitter i så pass länge så det går utan problem att refilla med en halva till senare. En lapp brukar dock inte vara några problem för en förstagångare men man kan aldrig vara säker på styrka när det kommer till lsd.
Citera
2016-03-29, 13:11
Bannlyst
Visst EN blotter det är ett fyrkantigt litet ark bara? Inte två som sitter ihop??

Isåfall käkade jag 4 blotters första trippen- Det va inte så värst farligt.. fast sen gick jag utomhus på stan haha, hängde med massa tiggare
Senast redigerad av Detevigaaviga 2016-03-29 kl. 13:27.
Citera
2016-03-29, 16:47
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detevigaaviga
Visst EN blotter det är ett fyrkantigt litet ark bara?
Det stämmer. Typiskt är en blotter kvadratformad med en sidlängd på en kvarts tum.
Citera
2016-06-24, 10:40
Medlem
Vad gick fel?

Igår testade jag på svamp (Psilocybe Cubensis) för första gången. 2,5g ska det ha varit (4-5 st torkade svampar). Jag ska inte säga att det var ett helvete, men jag tyckte inte om trippen alls! Ville bara att den skulle ta slut.

Det var inga "inre sanningar" eller djupare kontakt med mig själv.. allt som hände var att jag fick sjuka OEVs och CEVs, kroppen smälte samman med sängen eller soffan, jag hade fullkomligen NOLL kontroll på vad som skedde.. ett tag trodde jag att jag var på väg att dö och ville ringa ambulans men kroppen klarade inte av att röra på sig.

Andra sjuka saker som hände var att jag fick någon form av selektiv hörsel där jag kunde höra regnet utanför, men när jag ville sätta på lugnande musik så hörde jag inte musiken på spotify - Även om jag kunde se att musiken spelades! När jag försökte skriva ner klockslag på et litet anteckningsblock så försvann siffrorna.. jag vet att jag skrev hur mycket som helst, men när jag vände blad och tillbaka så var allt BORTA.

När jag skulle pissa (efter att tagit mig fram genom korridoren som blev lång som en labyrinth) sprang det massa spindlar upp från toan.. ännu sjukare var att jag visste att jag råkade pissa på ringen, men när jag skulle torka av med handen, så fanns inget där, jag kände ingenting.. samtidigt som väggarna smälte...

Nej usch! Jag som hoppades på en häftig tripp med själasökande. Kan sägas att jag hade stabilt set and setting. Första 40 minuterna av trippen (när den väl hade kickat igång) var häftig då jag hade kontroll och kunde se alla mönster och hårstråna som dansade på mina armar, men efter det var jag heltoch hållet kaputt.

Allt jag kan tänka mig är att jag borde tagit en betydligt mindre startdos? Men jag vet inte om jag vågar testa igen. Fyfan.
Citera
2016-06-24, 11:59
Medlem
mjaukatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akklari1
Vad gick fel?

Igår testade jag på svamp (Psilocybe Cubensis) för första gången. 2,5g ska det ha varit (4-5 st torkade svampar). Jag ska inte säga att det var ett helvete, men jag tyckte inte om trippen alls! Ville bara att den skulle ta slut.

Det var inga "inre sanningar" eller djupare kontakt med mig själv.. allt som hände var att jag fick sjuka OEVs och CEVs, kroppen smälte samman med sängen eller soffan, jag hade fullkomligen NOLL kontroll på vad som skedde.. ett tag trodde jag att jag var på väg att dö och ville ringa ambulans men kroppen klarade inte av att röra på sig.

Andra sjuka saker som hände var att jag fick någon form av selektiv hörsel där jag kunde höra regnet utanför, men när jag ville sätta på lugnande musik så hörde jag inte musiken på spotify - Även om jag kunde se att musiken spelades! När jag försökte skriva ner klockslag på et litet anteckningsblock så försvann siffrorna.. jag vet att jag skrev hur mycket som helst, men när jag vände blad och tillbaka så var allt BORTA.

När jag skulle pissa (efter att tagit mig fram genom korridoren som blev lång som en labyrinth) sprang det massa spindlar upp från toan.. ännu sjukare var att jag visste att jag råkade pissa på ringen, men när jag skulle torka av med handen, så fanns inget där, jag kände ingenting.. samtidigt som väggarna smälte...

Nej usch! Jag som hoppades på en häftig tripp med själasökande. Kan sägas att jag hade stabilt set and setting. Första 40 minuterna av trippen (när den väl hade kickat igång) var häftig då jag hade kontroll och kunde se alla mönster och hårstråna som dansade på mina armar, men efter det var jag heltoch hållet kaputt.

Allt jag kan tänka mig är att jag borde tagit en betydligt mindre startdos? Men jag vet inte om jag vågar testa igen. Fyfan.

Du nämner kontroll flera gånger i texten, du kanske stretade emot för mycket och inte bara lät saker och ting hända.
Citera
2016-06-24, 12:29
Medlem
Citat:
Vad gick fel?

2,5 är en bra startdos tycker jag. Tog själv 3,5 och det var en ordentlig resa på alla sätt och vis.

Det låter som att du fick de väntade effekterna men kanske inte var helt förberedd på de mentala bitarna. Man träffar inte "Gud" på studs bara för att man käkar svamp, man måste låta resan ta över. Var det inte häftigt med hörseln? Jag tycker det är riktigt roligt att utforska olika ljud på svamp.

Med psykadelika så bör man släppa kontrollen för att få ut så mycket som möjligt. Bara åka med. Där tror jag att du hamnade lite snett. När man stretar emot så tar det aldrig slut, precis som du säger. På svamp blir kroppen ganska "konstig" och att du ville ringa ambulans tyder på dålig förberedelse. Var du själv?
Citera
2016-06-24, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sajkonaut
2,5 är en bra startdos tycker jag. Tog själv 3,5 och det var en ordentlig resa på alla sätt och vis.

Det låter som att du fick de väntade effekterna men kanske inte var helt förberedd på de mentala bitarna. Man träffar inte "Gud" på studs bara för att man käkar svamp, man måste låta resan ta över. Var det inte häftigt med hörseln? Jag tycker det är riktigt roligt att utforska olika ljud på svamp.

Med psykadelika så bör man släppa kontrollen för att få ut så mycket som möjligt. Bara åka med. Där tror jag att du hamnade lite snett. När man stretar emot så tar det aldrig slut, precis som du säger. På svamp blir kroppen ganska "konstig" och att du ville ringa ambulans tyder på dålig förberedelse. Var du själv?

Ja jag var själv. Jag vet inte hur mycket mer förberedd jag skulle ha kunnat vara, jag läste på om effekter m.m som skulle ske.. Men ändå hade jag aldrig kunnat lyckats förutse vad som faktiskt hände.

Men ja, det verkar vara något med kontroll, att jag inte vågade släppa taget helt och hållet och stretade emot. Eftersom jag blev så tagen på sängen (pun unintended) av effekterna av svampen så vågade jag nog inte släppa taget helt med oron att jag skulle stanna kvar i det stadiet förevigt (med tanke på att jag upplevde ett tag att tiden stod still). Det var nog då tankarna om ambulans kom.

Någon tablett benso hade nog inte heller vart fel..

Men jag red ut stormen! Skulle jag äta svamp igen så borde mitt undermedvetna veta att trippen tar slut tillslut och således kanske jag kan njuta mer nästa gång.
Citera
2016-06-24, 23:17
Medlem
Citat:
Men ja, det verkar vara något med kontroll, att jag inte vågade släppa taget helt och hållet och stretade emot.
Rent spontant så får jag intrycket av att du inte ville släppa kontrollen överhuvudtaget, att det inte endast handlade om att inte våga "släppa taget helt och hållet". OEVs och CEVs kommer med köpet, men fullfjädrade hallucinationer (till skillnad mot illusioner) är relativt ovanliga. Spindlarna du beskriver låter inte speciellt typiskt, såvida det inte handlade om fläckar eller annat som du just då uppfattade som spindlar. Det här med att inte se vad du skrivit ner är även det något jag aldrig tillnärmelsevist har upplevt själv. Trist att du skulle råka ut för detta första gången.

En effekt som kan upplevas genom psykedelia, men för all del även andra andliga tekniker, är ett slags gränsupplösning. Egot försvagas och kan även hamna helt i bakgrunden, gränsen mellan den egna kroppen och omvärlden kan bli diffusare. Att regelrätt smälta samman med föremål tror jag dock är relativt ovanligt när det gäller svamp och är något jag personligen skulle associera mer med Salvia divinorum. I mitt fall har det väl emellanåt kanske mer handlat om en "frigörelse" från den fysiska kroppen och/eller värderingar kopplade till egot. Det är kanske inte otänkbart att det då har handlat om en liknande upplevelse som den du hade, men att våra förhållningssätt till upplevelsen var olika och att vi därmed tolkade den på olika sätt.

Man kan nog aldrig riktigt förbereda sig helt och hållet på en andlig upplevelse genom att läsa på innan, men det är naturligtvis en bra idé att bygga upp en viss kunskapsbas (med fördel baserat på annat än en massa tripprapporter). Avslappningsövningar/meditation innan och eventuellt under sessionen kan vara till hjälp, men huvudsakligen handlar det nog mest om din "set" inte bara innan utan även under sessionen, det vill säga hur du förhåller dig till upplevelsen. Så fort du börjar slå ifrån dig, så finns det en klar risk för att obehaget kommer att öka.

Som sagt, jag får intrycket av att du har en önskan att bibehålla kontroll medan du ägnar dig åt en form av andlighet där du snarare bör släppa kontrollen. Om du verkligen ska kunna gå ner på djupet, så har du nog faktiskt inte så mycket val.
Citera
2016-07-16, 00:25
Medlem
Jag och en polare har käkat toppisar ca 50 gånger och brukar käka / dricka 2,7-3g. Har nu beställt LSD för första gången och tänkte snart testa det.
Vad är en bra dos för oss? Vill ju inte ha för låg dos i och med att vi är vana vid intensiva trippar men samtidigt vill vi ju inte ta för mycket heller...
Citera
2016-09-19, 23:21
Medlem
Vankas LSD för första gången i helgen om allt går som det ska.

Lapparna ska vara på 150ug enligt kompisen som köpt dem, är detta för mycket att inta första gången man trippar?

Inte ätit några andra hallucinogena innan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in