2015-11-22, 18:04
Medlem
Brukar man vilja gå eller bara sitta efter att ha käkat svamp? Bor i en ganska trång lägenhet för tillfället och det finns basically 2 platser att hänga på, antingen soffan eller köket. Kan detta påverka min (första) tripp? Tänkte börja med 1-1,5g så de är ju inget major men tänkte om det finns risk för att man kanske känner sig instängd?
Citera
2015-11-22, 18:19
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Warcy
Brukar man vilja gå eller bara sitta efter att ha käkat svamp? Bor i en ganska trång lägenhet för tillfället och det finns basically 2 platser att hänga på, antingen soffan eller köket. Kan detta påverka min (första) tripp? Tänkte börja med 1-1,5g så de är ju inget major men tänkte om det finns risk för att man kanske känner sig instängd?
Känner du dig bekväm hemma till vardags? Är det ett lugnt och tryggt ställe för dig? Om ja så lär du ej känna dig instängd. Personligen kan jag uppskatta såväl stillasittande som långpromenader, men jag har aldrig haft något problem med att hålla mig inne en hel tripp.

Se till att städa ordentligt hemma innan det är dags, så kommer det att kännas extra trevligt att befinna sig där. Jag menar allvar
Citera
2015-11-22, 18:49
Medlem
lejars avatar
Citat:

Var du befinner dig under trippen kommer definitivt att påverka. Personligen skulle jag hellre befinna mig utomhus, helst i skogen, och inte i inne i en lägenhet. Detta främst, tror jag, pga att det oftast finns mer att uppleva utomhus. Men nu är det ju ganska kallt att vara ute så jag skulle föredra värmen inomhus Med detta sagt så tror jag det är väldigt personligt och beroende på vad du vill ha ut av trippen... Ska du vara ensam eller är ni flera?
Citera
2015-11-23, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lejar
Var du befinner dig under trippen kommer definitivt att påverka. Personligen skulle jag hellre befinna mig utomhus, helst i skogen, och inte i inne i en lägenhet. Detta främst, tror jag, pga att det oftast finns mer att uppleva utomhus. Men nu är det ju ganska kallt att vara ute så jag skulle föredra värmen inomhus Med detta sagt så tror jag det är väldigt personligt och beroende på vad du vill ha ut av trippen... Ska du vara ensam eller är ni flera?

Tror också att jag skulle tycka om att va utomhus! Men det är svinkallt nu för tiden och jag hade tänkt att trippa på dagen så vet inte hur jag skulle hantera att stöta på folk (går igenom hela mitt bostadsområde för att komma till närmsta skog, känner väääldigt många här så det är nästan garanterat att jag stöter på nån )

Tänkte ha min bästa vän här, hon vill vara nykter och se mig trippa innan hon provar själv. Möjligvis en till kompis som också vill testa svamp!
Citera
2015-11-23, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kvm3
Känner du dig bekväm hemma till vardags? Är det ett lugnt och tryggt ställe för dig? Om ja så lär du ej känna dig instängd. Personligen kan jag uppskatta såväl stillasittande som långpromenader, men jag har aldrig haft något problem med att hålla mig inne en hel tripp.

Se till att städa ordentligt hemma innan det är dags, så kommer det att kännas extra trevligt att befinna sig där. Jag menar allvar

Ah det är det som är en av anledningarna till att jag är orolig för att känna mig obekväm! Vi renoverar badrummet så massa skit därifrån står packat i ena halvan av vardagsrummet (omöjligt att städa där de e liksom bara.. massa saker som står och har sig) resten av vardagsrummet är normalt, soffa tv osv. Vad tror du om det hehe? Och ja stället är lugnt och tryggt men vet att jag kan bli irriterad av att se den stora halvan av rummet vara full av skit när ja e nykter!
Citera
2015-11-23, 11:23
Medlem
Om du blir irriterad av röran i nyktert tillstånd, så kanske det är bäst att vänta tills du har fått lite mer ordning i hemmet. Så bråttom är det väl inte? Själv har jag väldigt svårt att gå in i mitt sovrum medan jag är påverkad av psykedelika, vilket får mig att undra om det finns en koppling mellan det och att jag sover ganska dåligt.

Att befinna sig utomhus när det är kallt, folk som du kan stöta på och dessutom första trippen är förmodligen inte någon bra idé, nej. Jag har själv faktiskt aldrig varit utomhus medan jag har använt psykedelika. Jag skulle väl i och för sig gärna vilja vara det någon gång, men det där har väl till viss del med vad man vill få ut av det hela. Utomhus är förmodligen ofta en bra "setting", men om planen är att sitta med ögonen stängda i ett par timmar, så har det nog inte lika stor betydelse som om man vill gå omkring och titta på en massa saker.
Citera
2015-11-23, 18:13
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ah det är det som är en av anledningarna till att jag är orolig för att känna mig obekväm! Vi renoverar badrummet så massa skit därifrån står packat i ena halvan av vardagsrummet (omöjligt att städa där de e liksom bara.. massa saker som står och har sig) resten av vardagsrummet är normalt, soffa tv osv. Vad tror du om det hehe? Och ja stället är lugnt och tryggt men vet att jag kan bli irriterad av att se den stora halvan av rummet vara full av skit när ja e nykter!
I ditt läge hade jag väntat tills jag kände mig helt bekväm i hemmet, precis som #mand71 föreslår. En tripp är ändå ingenting att stressa med
Citat:
Ursprungligen postat av mand71
Jag har själv faktiskt aldrig varit utomhus medan jag har använt psykedelika. Jag skulle väl i och för sig gärna vilja vara det någon gång, men det där har väl till viss del med vad man vill få ut av det hela. Utomhus är förmodligen ofta en bra "setting", men om planen är att sitta med ögonen stängda i ett par timmar, så har det nog inte lika stor betydelse som om man vill gå omkring och titta på en massa saker.
Jag kan absolut rekommendera att prova på psykadeliska droger utomhus. Då bör man förstås vara bekväm med området man befinner sig i, säker på att slippa nederbörd, rätt klädd för årstiden samt ha med mat och dryck. Första gången känns kanske en sommardag ute i naturen säkrast, men även vintertrippar har givit mig fantastiska upplevelser En lägre dos som gör det fullt möjligt att spatsera omkring är en klar fördel.
Citera
2015-11-26, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mand71
Om du blir irriterad av röran i nyktert tillstånd, så kanske det är bäst att vänta tills du har fått lite mer ordning i hemmet. Så bråttom är det väl inte? Själv har jag väldigt svårt att gå in i mitt sovrum medan jag är påverkad av psykedelika, vilket får mig att undra om det finns en koppling mellan det och att jag sover ganska dåligt.

Att befinna sig utomhus när det är kallt, folk som du kan stöta på och dessutom första trippen är förmodligen inte någon bra idé, nej. Jag har själv faktiskt aldrig varit utomhus medan jag har använt psykedelika. Jag skulle väl i och för sig gärna vilja vara det någon gång, men det där har väl till viss del med vad man vill få ut av det hela. Utomhus är förmodligen ofta en bra "setting", men om planen är att sitta med ögonen stängda i ett par timmar, så har det nog inte lika stor betydelse som om man vill gå omkring och titta på en massa saker.

Har sällan lägenheten för mig själv, det är därför :/
Citera
2015-12-01, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lejar

Håller med. Tycker det är viktigt med fri rörlighet, man vet aldrig hur man reagerar och då är det viktigt att kunna gå till ett annat rum eller gå ut. Under min första tripp kollade vi på avatar på en bioduk och ibland blev det för jobbigt och då räckte det att byta till en annan stol så släppte det jobbiga helt, hur sjukt det än låter. Jag upplevde både utom och inomhus, såsom mörker och dagsljus, det är mäktigt men kan vara extremt påfrestande vissa stunder, så ta det chill med doserna första gången.
Citera
2015-12-11, 21:10
Medlem
Tänkte testa LSD för första gången snart, själv. Tänker mig runt 100-150 Microgram.
Kommer som sagt vara ensam i en etta i ett extremt lugnt område mitt i naturen.
Är daglig cannabisrökare och mentalt stabil.
Ser fram emot att få testa LSD då jag är intresserad av konst och musik vilket självklart får mig att undra vad som intresserar alla dessa konstnärer och artister.

Några tips?

Har testat diverse droger och på trippfronten är det Changa samt DMT jag har testat tidigare.
Citera
2015-12-11, 23:39
Medlem
rebekks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grejtbit
Tänkte testa LSD för första gången snart, själv. Tänker mig runt 100-150 Microgram.
Kommer som sagt vara ensam i en etta i ett extremt lugnt område mitt i naturen.
Är daglig cannabisrökare och mentalt stabil.
Ser fram emot att få testa LSD då jag är intresserad av konst och musik vilket självklart får mig att undra vad som intresserar alla dessa konstnärer och artister.

Några tips?

Har testat diverse droger och på trippfronten är det Changa samt DMT jag har testat tidigare.

Låter som en vattentät inställning och idé!

Första gången jag tog LSD så kommer jag klart ihåg att jag på något sätt, glasklart, förstod hur så mycket bra musik har skapats med kopplingar/influenser av LSD. Specifikt var Beatles, som verkar förfölja mig i varje trip fastän jag aldrig brytt mig om dem.. Det var liksom som att sista pusselbiten hittades och jag kunde se den större, djupare meningen och förstå på riktigt. Inte bara tekniskt utan även emotionellt. Jag var inte längre en blind åskådare, jag var en av "dem", som förstod på riktigt.

Nog om mig! Men appropå ditt intresse för att försöka förstå konst och musik på ett djupare plan, så kommer du absolut skörda framgång.

Sikta på 150-200mics med bra kvalité, blanda inte med gräs eller något annat förens du verkligen känner att du har landat igen. Sen kör det vanliga set & setting för bästa avslappning -inga inbokade planer, ingen telefon osv. Såhär års brukar jag försöka kolla vädret också, tycker det är så otroligt mycket finare om väl solen lyser (för en gångs skull), än det vanliga gråblaskiga. Nog om mig igen!
Senast redigerad av rebekk 2015-12-11 kl. 23:42.
Citera
2015-12-17, 18:19
Medlem
Hej hej!

Ska ta LSD för första gången i helgen! Vad bör jag tänka på? Några tips? Kommer intas med tre stabila polare i en mysig lägenhet

Tack på förhand!

Edit: Kan även tilläggas att jag röker cannabis nästan varje dag. Är stabil och har alltid varit. Har testat E/MDMA, kokain, oxy, alkohol och låg dos svamp.
Senast redigerad av andre82 2015-12-17 kl. 18:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in