2016-09-20, 15:18
Medlem
150 microgram kan ta en riktigt högt. Det är faktiskt mer än jag tagit på en gång. Första gången på syra tog jag 50ug 1p-LSD och det var tillräckligt för att veta vad det handlade om medans 100ug är en sweetspot för mig.

Min rekommendation är alltså att ta 100ug som mest men det är jag det.
Citera
2016-09-20, 17:33
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vadhandervafan
Vankas LSD för första gången i helgen om allt går som det ska.

Lapparna ska vara på 150ug enligt kompisen som köpt dem, är detta för mycket att inta första gången man trippar?

Inte ätit några andra hallucinogena innan
150 mikrogram är en stadig dos. Känner du dig tveksam till att trippa så bör du låta bli - känner du dig däremot redo för en tripp men inte riktigt för den dosen så kan du klippa bort en liten bit av lappen.
Citat:
Ursprungligen postat av lowban
150 microgram kan ta en riktigt högt. Det är faktiskt mer än jag tagit på en gång. Första gången på syra tog jag 50ug 1p-LSD och det var tillräckligt för att veta vad det handlade om medans 100ug är en sweetspot för mig.

Min rekommendation är alltså att ta 100ug som mest men det är jag det.
Du pratar väl om en helt annan substans än LSD nu...?
Citera
2016-09-20, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kvm3
Du pratar väl om en helt annan substans än LSD nu...?
Helt annan är att ta i då effekterna sägs vara omöjliga att skilja från äkta LSD samt den allmänna konsensusen att 1p-LSD omvandlas till LSD-25 (aka vanlig LSD) i kroppen. Men fair enough.

Man får inte heller glömma att nämnda mängden LSD per lapp inte behöver stämma med verkligheten. Många gånger säljs lappar som 150ug men innehåller strax under 100ug etc så det kan vara svårt att avgöra vad som är en lämplig dos av en viss batch när doseringen kan skilja kraftigt.
Citera
2016-09-20, 23:31
Medlem
Citat:
Helt annan är att ta i då effekterna sägs vara omöjliga att skilja från äkta LSD samt den allmänna konsensusen att 1p-LSD omvandlas till LSD-25 (aka vanlig LSD) i kroppen. Men fair enough.

Man får inte heller glömma att nämnda mängden LSD per lapp inte behöver stämma med verkligheten. Många gånger säljs lappar som 150ug men innehåller strax under 100ug etc så det kan vara svårt att avgöra vad som är en lämplig dos av en viss batch när doseringen kan skilja kraftigt.
Vadå är det exakt samma dosering som med vanlig LSD? Det har jag svårt att tro.
Citera
2016-09-21, 07:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psyklop
Vadå är det exakt samma dosering som med vanlig LSD? Det har jag svårt att tro.
Enligt flera källor: Reddit/Magiska molekyler/Erowid så är effekterna och doseringen identiska eller så gott som. 1p-LSD kan verka starkare men det är enligt dessa källor pga av att doseringen är mer korrekt (åtminstone då 1p var lagligt).

On topic så tycker jag inte 150ug kommer vara en för stor dos men det är så individuellt hur folk reagerar på dessa kemikalier.
Citera
2016-09-21, 09:17
Medlem
boobacars avatar
God morgon gott folk. Sugen på min första resa men vill absolut inte hetsa fram det och tar det säkra före det osäkra. Därmed tänkte jag ifall man kanske skulle prova en lägre dos 2-cb innan man kör på syra / svampar? Har ingen erfarenhet alls av psykedeliska droger, har däremot en stor erfarenhet av massa andra droger. (är ej beroende av något alls och har varit ren från allt förutom gräs nu i ett par månader)

En grej som jag undrade ifall det kanske var ett problem, men som tydligen inte ska vara det enligt en erfaren svamp-konsument är faktumet att jag har rätt så stark adhd (finns papper på det), dvs tankarna for igenom mig ganska okontrollerat. För att hindra detta har jag mediterat varje dag i ca 7 månader och det hjälper en att vara "närvarande" vilket kan vara till ens fördel när man tar substanser som påverkar psyket på det här sättet. Så vad säger ni om min idé?
Citera
2016-09-21, 12:24
Medlem
2c-b ska ha ett rus med relativt lite mindfuck och har en väldigt bra säkerhetsprofil så jag säger varför inte? Meditation innan tripp är alltid bra, adhd eller ej.
Citera
2016-09-21, 12:58
Medlem
Citat:
Enligt flera källor: Reddit/Magiska molekyler/Erowid så är effekterna och doseringen identiska eller så gott som. 1p-LSD kan verka starkare men det är enligt dessa källor pga av att doseringen är mer korrekt (åtminstone då 1p var lagligt).
Okej, då litar jag på det.
Citat:
Ursprungligen postat av boobacar
God morgon gott folk. Sugen på min första resa men vill absolut inte hetsa fram det och tar det säkra före det osäkra. Därmed tänkte jag ifall man kanske skulle prova en lägre dos 2-cb innan man kör på syra / svampar? Har ingen erfarenhet alls av psykedeliska droger, har däremot en stor erfarenhet av massa andra droger. (är ej beroende av något alls och har varit ren från allt förutom gräs nu i ett par månader)

En grej som jag undrade ifall det kanske var ett problem, men som tydligen inte ska vara det enligt en erfaren svamp-konsument är faktumet att jag har rätt så stark adhd (finns papper på det), dvs tankarna for igenom mig ganska okontrollerat. För att hindra detta har jag mediterat varje dag i ca 7 månader och det hjälper en att vara "närvarande" vilket kan vara till ens fördel när man tar substanser som påverkar psyket på det här sättet. Så vad säger ni om min idé?
Annars kan man testa en liten dos LSD. Hur som helst så låter meditation som en bra idé.
Senast redigerad av Psyklop 2016-09-21 kl. 13:02.
Citera
2016-09-22, 23:54
Medlem
PippiDrengs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boobacar

2-cb i all ära. Det kan vara trevligt. Men jag vet inte om jag tycker att det förbereder en speciellt mycket inför en LSD eller svamp tripp.
Saknar helt enkelt mindfucken.

Du skriver att du röker gräs så du kan ju addera det för att mer efterlikna LSD eller svamp.
Citera
2016-10-27, 16:17
Medlem
flaskborstes avatar
Läste i tråden om höga doser på LSD.. (50microgram eller mer)

tog en del 0.25 (små gröna) när jag var ung och helvete vad det tog.. totalt borta från verkligheten levde i en "virtuell verklighet" landade oftast mjukt men kunde flumma in i en plätt gräsmatta i flera timmar då jag var påverkad.

såkallade 025or räckte långt.. Tvivlar på doseringen i dagens LSD vilken är mycket svår att dosera få lika mellan olika trippar.. Jag trippade en del mellan 78 och 94 och det mesta lsd jag tog kom från spanien.
Citera
2016-11-08, 19:30
Medlem
Någon som har lust att beskriva uppgången kontra MDMA? Kallsvettning, illamående, rastlös, överväldigande?

Sen undrar jag över första dosen, sitter på 2 lappar som påstås vara 220ug, om jag klipper en halv o tar 110, låter det som en bra plan eller?
Citera
2016-12-20, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stillwaiting
Någon som har lust att beskriva uppgången kontra MDMA? Kallsvettning, illamående, rastlös, överväldigande?

Sen undrar jag över första dosen, sitter på 2 lappar som påstås vara 220ug, om jag klipper en halv o tar 110, låter det som en bra plan eller?
Sent svar så du har säkert hunnit testa?

Jag har ingen erfarenhet av MDMA men uppgången på LSD kan vara ganska obehaglig både mentalt och fysiskt men det går över när du när platån. Det kan kännas som att man är stressad över något. Pulsen kan öka en aning. Man kan bli smått förvirrad och temperaturen kan gå lite upp och ner (eller det kan kännas så).
Senast redigerad av lowban 2016-12-20 kl. 11:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in